25okt Circuit Clones; Open jamsessie >303-clones<

BIAM

.
Lid sinds
13 september 2005
Berichten
2.259
Locatie
040
Hotel Insomnia meets Geluidsdrug:

Circuit Clones
Donderdag 25 oktober 2018 van 19:00 - 22:30

CircuitClones1.png

De Fabriek Eindhoven

Baarsstraat 38, 5615RG Eindhoven

"The Roland TB-303 Bass Line is a bass synthesizer released by Roland Corporation in 1981. Designed to simulate bass guitars, it was a commercial failure and was discontinued in 1984. However, cheap second-hand units were adopted by electronic musicians, and its "squelching" or "chirping" sound became a foundation of electronic dance music such as acid house, Chicago house and techno."

This evening will be filled with jams with ~only~ TB303-clones. All sounds will come from this illustrious category of devices; drones, synths, even the drums will come from the 303's,....

EQs,crossovers,delays,reverbs,distortions,overdrives,compressors,etc will be used to to twist and mangle the sounds.

Clones in any shape and form are welcome, whether hardwarde, software, voice controlled, X0XB0X, TB3, RE303, TT303, MB33 , TB03 etc etc. Special price for those who bring TBS303, ML303!

Feel free to join in with your own devices, discover those of the other people or simply hang out and listen,

Let Geluidsdrug know if you have questions about cables and mixers and such.

https://www.facebook.com/events/241933646681163/
 
Vet! Ik ben er bij. Ik heb dan geen kloon, maar kan wel een leuke emulatie doen op mijn Circuit of Octatrack.
​​
 
Vet! Ik ben er bij. Ik heb dan geen kloon, maar kan wel een leuke emulatie doen op mijn Circuit of Octatrack.
​​

Neem je jouw 'poor man's 303' niet mee dan? :)
Vind eigenlijk de Circuit of Octatrack er buiten vallen.
Er staan genoeg clones waar je mee mag tweaken, dus dat komt wel goed.
 
Die is van Jasper. Gaat het om de sound of de interface :beard:

Het idee is om te laten zien/horen wat je allemaal uit een 303(clone) kan krijgen door creatief gebruik en om te laten zien hoeveel verschillende clones er bestaan en deze te vergelijken.
 
Jammer dat mijn agenda behoorlijk vol zit, had er graag een demo gegeven van n0nx0x

Jammer. We hadden jouw en de n0nx0x er graag bij gezien.

Heb je interesse om een keer een officiele demonstratie te geven tijdens een andere geluidsdrug jamsessie in TAC Eindhoven?
 
Ik ben de afgelopen 2 maanden bezig geweest om mijn 303 kloon volledig midi aanstuurbaar te maken. De kloon die ik heb is ooit door Robert Honsbeek gebouwd voordat hij met Syntecno begon.
Nu zijn de potmeters (op tuning na) midi aanstuurbaar via CC & NRPN in 12 bit resolutie.
De tuning is een ander verhaal...de interne tuning van de 303 en de tracking pot zijn ook vervangen door mij en ik heb een "auto tune" functie gemaakt welke ook de tracking zo goed mogelijk probeert te zetten.
 
Ik ben de afgelopen 2 maanden bezig geweest om mijn 303 kloon volledig midi aanstuurbaar te maken. De kloon die ik heb is ooit door Robert Honsbeek gebouwd voordat hij met Syntecno begon.
Nu zijn de potmeters (op tuning na) midi aanstuurbaar via CC & NRPN in 12 bit resolutie.
De tuning is een ander verhaal...de interne tuning van de 303 en de tracking pot zijn ook vervangen door mij en ik heb een "auto tune" functie gemaakt welke ook de tracking zo goed mogelijk probeert te zetten.

Goed man!
Ben jij er 25 oktober ook bij met die clone ?
Ik ben erg benieuwd namelijk. :D
 
Ik ga proberen te gaan!

En neem dan een van mn gemodden TT303's mee!


[ig]BjcVPWLA8Eq[/ig]
 
Last edited by a moderator:
In deze ruimte staan we. :)

Click image for larger version  Name:	about1.jpg Views:	1 Size:	40,7 KB ID:	3646342


Er staan nu ook kunstwerken. Goed voor inspiratie. :D
 
En modulab in de kelder hoorde ik?
Is een DW8000 ook een 303 kloon?
 
Modulab een dag later in de kelder idd.
Ik zie weinig overeenkomsten tussen de DW8000 en een TB303. :geslaagd:
De DW8k is leuk voor bij de normale GD jamsessies. :eureka:
 
Back
Top