No Computers On Stage - voorjaar 2019, Antwerpen

steffie268

Stamgast
Lid sinds
9 mei 2014
Berichten
222
Hoihoi,

Ik ga nog eens een "feestje" organiseren.
Precieze datum staat nog niet vast, maar er wordt al aan de line up gewerkt en naar sponsors gezocht.
Trance, acid en techno om duimen en vingers bij af te likken, alles live gebracht door muzikanten die effectief spélen ipv over een laptop te hangen...
Voer voor dansers dus, maar zonder de "echte" muziekliefhebber op zijn honger te laten zitten.
Ik selecteer artiesten eerder op basis van hun kwaliteit dan van hun aantal likers, followers of subscribers - al zal er hier en daar een naam hopelijk toch érgens een belletje laten rinkelen... Er wordt al gebabbeld met Erik Polder 5Nl maar woont in Zweden), Tym (It), Acidulant (Es)- van Ebcidic (UK) heb ik nog geen antwoord gekregen...
Als headliners heb ik The Analog Session of Arnaud Rebotini in gedachten, maar ik weet nog niet hoeveel ze vragen voor een set... Moesten die mannen buiten het budget vallen dan sta ik zeker open voor alternatieve voorstellen ;)
Ben vooral benieuwd hoeveel forumleden er zouden overwegen dergelijk "nightlife" evenement met een bezoek te vereren ;)
Of wordt dit volgens jullie "de kroniek van een voorspelbaar faillissement"? Niet dat me dat zou tegenhouden btw, daarvoor hou ik teveel van muziek...

grtz
 
Wellicht leuke act om te bekijken: Sjamsoedin, die kan gewoon met de auto komen ;)
 
Tja, er komt vast nog een tijd dat over een laptop hangen als 'vintage' zal worden beschouwd.. :-)

:biertje:
 
Misschien vindt men in de toekomst naar mensen op een podium staren vreselijk ouderwets,
heb je hologramoptredens in je woonkamer en komt niemand zijn bubbel meer uit.. :-D

Maar goed, ik raak wat off-topic.. :-)

:W
 
Cool, ik volg even :)

Antwerpen ligt niet bepaald voor mij om de hoek, dus even kijken, maar anders zou ik zeker komen!
 
Even een kleine update...
Ik heb intussen afspraken gemaakt met een toplocatie, helaas kan ik ze alleen op vrijdagen gebruiken omdat ze de zaterdagen willen vrijhouden voor feesten van minstens 1000 m/v...
Ik heb intussen een goed zicht op de fees en (technische) riders van de meeste artiesten op mijn verlanglijstje...
Ik moet zeker 500 bezoekers halen om break even te draaien en aangezien dit een nieuw concept is en het publiek dus niet weet wat ze moeten verwachten kan er net zo goed 800 man staan als 150...
Ik moet nu dus proberen enkele sponsordeals rond te krijgen - alle tips en hulp zijn daarbij meer dan welkom.
Ook moet ik qua promo een tandje bijsteken tov mijn vorige evenementen - promofilmpjes voor facebook, website (in beraad) dat soort dingen.
Als er voldoende interesse is van internationale bezoekers dan wil ik wel proberen een deal uit te werken met een hotel in de stad en taxiservice..
Eén ding staat vast: zonder sponsor(s) begin ik hier niet aan want dan moet ik mezelf uit de markt prijzen met (imho té) hoge entreeprijzen, ik zou willen streven naar vvk-prijzen van 15 (early bird) en 20 (lazy bird) euro, en 25 aan de deur. VIP-arrangementen met statafel of zithoek vallen daar natuurlijk buiten.
Als muziekliefhebber ben ik ervan overtuigd dat mijn line up 800 aanwezigen verdient die dansen tot ze erbij neervallen maar mijn visie is natuurlijk niet echt objectief te noemen lol...
De line up zou er zo uitzien, jullie vinden de artiesten wel terug op YouTube of soundcloud ;)
- Erik Polder
- The Analog Session (!!!)
- Acidulant
- Tym
- Shirin
"iets van dj" zal ik ook moeten laten spelen tijdens de setwissels maar dat wordt sowieso tot een minimum beperkt ;)
Van downtempo over trance, acid en techno naar tekno - en allemaal 100% hardware sets :) Ik heb geprobeerd artiesten te selecteren die je ook kan waarderen als je geen kenner of liefhebber van hun (sub)genre bent - ik ben bijvoorbeeld niet echt thuis in de tekno scene, maar van Shirin heb ik al dingen gehoord die echt belachelijk goed zijn ;)

grtz
 
Dat sprak me wel aan, maar blijkbaar mogen er wel microcomputers bij (digitale sequencers), of hoe strikt ga je zijn ?
Ik wil wel graag van (alle) deelnemers iets kunnen horen voordat ik kaartjes koop (niet op facebook a.u.b.).

Goede vraag "waar trek je de grens?"...digitale synths of sequencers kunnen wel, laptops kunnen niet...
Ten gepaste tijde zal ik van alle artiesten iets posten hier, maar dit is al een voorsmaakje...

https://www.youtube.com/watch?v=86qVqJ4VQD0
 
Back
Top