Ideetje: synthforum meetups?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.655
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Ik speel al langer met dit idee en post hem nu. Het lijkt me erg leuk om af en toe met forummers af te spreken tijdens een Synthforum Meetup. Het idee: charter een zaaltje, kies een thema, laat een 'expert' een korte presentatie geven en daarna is er tijd voor vragen en bijkletsen.

Op deze manier kun je kennis delen en volgens mij heb je zo inspiratie voor tientallen avonden. Mixing, synths programmeren, DAW tips & tricks etc, Wie lijkt dit nog meer leuk?

Groet,

Rutger

P.S. Dit soort initiatieven valt en staan met samenwerking. In de praktijk zijn er helaas vaak 1 of 2 mensen die eraan trekken en deelnemers die makkelijk verstek laten gaan. Dan bloedt het dood en leidt het tot frustratie. Ik zeg nu alvast dat ik niet veel tijd heb, maar wel ingangen heb. :)
 
Het idee is niet helemaal nieuw, want tot en met 2013 was er jaarlijks een synthforum meeting. Maar het is inderdaad alweer even geleden.
 
Daar ben ik in een ver, ver verleden wel eens geweest zelfs. Of dat was een Dutch Breakz meetup. Dat zat destijds nog bij Yahoo Groups, damn, ik word oud :D

Mijn idee is niet jaarlijks en niet te groot. Gewoon eens per maand een avondje, of zondagmiddag in bijvoorbeeld een buurtcentrum. En dan zo'n 10 mensen en iedereen lapt een paar euro voor koffie, thee en koeken.

Ik zit nu op mijn zolderkamertje alles alleen uit te dokteren, terwijl er zo enorm veel kennis is op dit forum. Sowieso lijkt het me leuk om eens handjes te schudden met deze en gene. :okdan:
 
ja , die waren altijd zeer gezellig.
jammer dat ze al een paar jaar niet geweest zijn.
vcovca, nog ooit mogelijkheden ze weer nieuw leven in te blazen ?

er zijn wel soms meetings in de buurt van a'dam etc geloof ik
en gewoon wat jam-avonden afspreken met medeleden is trouwens ook erg leuk altijd
 
^ ik organiseer sinds bijna ~2 jaar ongeveer elke 2-3 maanden een meetup bij ons hacklab in Amsterdam (achter de OCCII).

Een hacklab is een soort buurthuis voor mensen met interesse in technologie (kabels, moertjes, stekkertjes, snoertjes, etc.).

Dit is meestal verspreid over een weekend met zo'n 5-15 mensen die dan langs komen (vaak weten ook een aantal van synthforum het te vinden ;) ).
Misschien is het een idee om een keer een wat groter event in de OCCII te organiseren.
 
Het idee van de Cirklon meeting in december 2015 had dezelfde achterliggende gedachte. Het verschil is dat er één apparaat centraal staat om wat focus aan te brengen binnen de over te dragen kennis.

Overigens zal in november van 2017 wederom een Cirklon meeting plaatsvinden.
 
^ zelf vind ik zo'n meeting niet zo interessant, omdat ik vaak de benoemde gear helemaal niet heb of wil hebben.

Een ruimere selectie aan gear, maar ook aan bezoekers, maakt het voor mij in ieder geval een stuk interessanter.
 
Als ik vrij ben en het is niet meer dan 2u rijden kom ik mogelijk langs eender wat het is...
Zolang ik maar de show niet moet stelen op de keys ;)
 
"Zelf vind ik zo'n meeting niet zo interessant, omdat ik vaak de benoemde gear helemaal niet heb of wil hebben."

Herkenbaar. Daarom moet je het volgens mij ook niet te groot maken, zodat het voor iedereen haalbaar is. Een voorstel:

- Mixing: met korte presentatie van ervaren producer
- Synthese: met workshop FM-synthese door...
- Gratis plugins: forumlid X presenteert zijn top 10 en laat zien wat ze doen
- Sampling anno 2017, met voorbeelden
- DAW Tips & trucs
- Haal meer uit je loops: 3 leden laten hun werkwijze zien

En dan steeds een half uurtje inloop, 1 uur plenair programma en daarna een hapje, drankje en lekker buurten.

Dan halen we Bax Music erbij als sponsor en dan is het nog gratis ook :D

P.S. Iemand van FabFilter wil ook vast wel een keer een presentatie geven. Zetten we de beelden op YouTube en hebben zij weer gratis promotie.
 
Op de synthmeet bracht ieder (?) een synth of zo mee en konden we naar hartelust knoppen draaien en keuvelen (met hoofdtelefoon)
Ik heb geen interesse in vst - in probeer zover mogelijk weg te blijven van 't pc scherm.
Misschien een how to over -opname van je jam in een DAW (omdat 't moet) - om die zo makkelijk mogelijk te voorzien van compressie en limiting zodat ie op soundcloud kan (ik edit ze namelijk amper)

Misschien kunnen we ter plaatse elkaar opnemen (dat mag stem, handgeklap, ... of synth sounds zijn) - om dan te delen en elk zijn streepje muziek van te maken om achteraf te delen - leuke uitdaging om te zien wie wat maakt van dezelfde bron?

En als we het héél lief vragen komt sb-six ons misschien verbazen met zijn octa kunsten <3
 
Herkenbaar. Daarom moet je het volgens mij ook niet te groot maken, zodat het voor iedereen haalbaar is. Een voorstel:
Zoiets lijkt me nu juist veel te groot. Klinkt meer als een conferentie dan een meetup :geslaagd:
 
In Den Bosch bij de Toonzaal zijn er regelmatig synthmeetings waar ook leden van het SF komen. Afgelopen weekend was er bv 1, zie dit draadje. Werd bv wat uitleg gegeven over het tekenen van modulatie vormen via de PC in combinatie met een modular. Stonden bv een Korg 770 en Yamaha CS-10 om eens te proberen (en meer). Vaak ook nog wat DIY workshops er bij.

Kun je volgens mij gewoon bij aanhaken, misschien eens contact opnemen met forumlid LAB_.
 
Nog nooit op een meeting van SF geweest, maar forum meetings (de zelfde interesse!) zijn altijd inspirerend / gezellig!

Is een PA met scheurende gitaar ook welkom?
 
In Den Bosch bij de Toonzaal zijn er regelmatig synthmeetings waar ook leden van het SF komen.

Goede tip! Maar voor mij uit het Oosten een eind weg. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Amersfoort of Utrecht, ergens centraal. Of hier in Zwolle, nog beter :P Als mensen interesse hebben mogen ze een DM sturen, dan regel ik wel een zaaltje.
 
Goede tip! Maar voor mij uit het Oosten een eind weg. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Amersfoort of Utrecht, ergens centraal. Of hier in Zwolle, nog beter :P Als mensen interesse hebben mogen ze een DM sturen, dan regel ik wel een zaaltje.
"ergens centraal" is toch een beetje subjectief. Er zitten ook veel SF'ers in Vlaanderen, daarvoor is DB misschien een minder grote afstand. ;)
Den Bosch of Utrecht scheelt vanuit Zwolle toch ook niet zo veel? En daar wordt al wat georganiseerd, dus hoef je niks nieuws op poten te zetten.
 
In Den Bosch komen er ook nog forummers uit België. Ik heb vaak dergelijke meetings georganiseerd. Utrecht was altijd populair, maar voor mensen uit het Noorden van het land te ver. Ook een keer een meeting in Almelo gehad, maar daar waren er toen maar weinig. Een max. reistijd van 2 uur is wat ik vaak gehoord heb...maar het liefst willen de meesten het om de hoek waar ze wonen. ;)
 
Ik heb het idee dat Rotterdam een beetje achterblijft, behalve als het gaat om noodlen dan (alhoewel ik daar ook al lang niet meer van gehoord heb). Is er een beetje animo hier om iets in Rotterdam op te zetten?

DenBosch is trouwens een leuke om naar toe te gaan, altijd prikkelend.
 
Back
Top