[pop/jazz/latin] Either Way

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
Zow...ter inwijding van mijn webspace in zwitserland kan ik jullie -eindelijk- een track laten horen die ik nooit op Soundclick wilde hebben uit juridische redenen.

http://homepage.hispeed.ch/chromelegs/mp3s/Roald_Eitherway.mp3

Feat
Samiha (zang)
Ludwig (Gitaar)
Stefan (Productie, drums en percussie)
en mezelf op alles met toetsen :D

als je bij het horen van de track denkt "hmmmm Sade!?" dan hebben we ons doel bereikt haha, ik ben een groot fan van de 1e twee platen. De productie is me uiteindelijk iets te gladjes maar ik ben happy met de song. Enjoy! tips en ideeen zoals altijd welkom!

Roald aka Stage73
 
Wauw, erg lekkere track, heerlijk om de dag mee te starten!
Pet je af! Zulke muziek mis ik soms een beetje @ SF

Waarmee is het opgenomen trouwens? In de studio of is 't homestudio werk? Klinkt iig er lekker, inclusief je solo!
 
Lekker! Doet me eerder denken aan Minnie dan Sade tho, wat een track!
 
dank, dank, is homestudio werk. Dit is opgenomen met een Tascam US122, de mics waren een Samson C01 (!!!) en een Studioprojects C1 (geloof ik). Drums is BFD en effekten en mixage bij mijn producervriend met veel UAD plugins. Gitaren en Rhodes zijn geDIed door NI GuitarCombos.
 
Yep, klinkt heel erg lekker :okdan: Productie klinkt lekker open en toch stevig; netjes gedaan met de simpele tools die jullie hebben gebruikt.
Enkele muzikale kanttekeningen: ik vind de zangeres in het begin op sommige stukken onzuiver/onzeker; ze lijkt ook af en toe net iets buiten de mix te vallen. Rhodes solo op 2:05 is goed gekozen, lekker ingetogen; alleen dan is het zonde dat de gitarist er doorheen gaat soleren, dat trekt de boel uit elkaar i.p.v. dat alles in elkaar grijpt (gebeurt pas weer in het refrein). Je kunt beter de rhodes solo veel meer energie laten opbouwen.

Maar verder erg lekker, ik hoor graag meer van dit :)
 
Wow, dit is echt heel knap!
Ik zou dit evengoed verwachten van Steely Dan bijvoorbeeld. En dat is zo ongeveer wat ik het liefste hoor.

Ik vind die gitaarsolo waar Ripsaw het over heeft ook niet echt passen. Eigenlijk wel, maar dan moet die helemaal op de voorgrond. Hij is wél goed eh.

Meer van dit!
 
JAaa lekkere track Roald! :okdan: Mooi gespeeld, mooi gezongen, mooie backing vocals ook. Enig punt van kritiek: de mix... ik vind het veel te veel geboost in het hoog allemaal, vooral de lead vocal! Het lijkt er op dat jullie dachten; laten we een heldere, cleane mix maken en daar ietsje in zijn doorgeschoten... Vereder echt top hoor. ;)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top