daylife - son of a disco

Little Phatty

RLRR LRLL
Lid sinds
25 januari 2008
Berichten
176
Locatie
NL
Laat je niet misleiden door de titel van het nummer, want ik kan alvast verklappen dat het geen disco is. Oorspronkelijk wilde ik een andere kant op met het nummer en de titel is blijven hangen, ik vond 'm leuk genoeg om te houden.

Wederom heb ik lekker wat geploeterd op de mix, maar inmiddels ben ik half doof en heb ik echt geen flauw idee meer wat ik er nog aan zou kunnen doen en of de mix uberhaupt wel luisterbaar is, maar ik denk het wel. Aan jullie de eer om me af te schieten, reacties van alle soorten en maten zijn welkom en zal ik meenemen naar een nieuwe versie of m'n volgende nummer (die nog een tijdje op zich zal laten wachten, de komende twee maanden ben ik afwezig).

titel: son of a disco
gemaakt in: jeskola buzz
 
Bedankt!

Zijn er nog meer mensen die er iets over willen zeggen?

Anders begin ik zelf alvast met wat zelfkritiek :). Ik merk dat ik enigszins de focus ben kwijtgeraakt in dit nummer. Telkens komt een nieuw stukje, en weer een nieuw stukje, maar echt een goed geheel is het niet geworden.
Nu ik er na een paar dagen wat beter naar kan luisteren ben ik toch wel aardig positief over de mix. Klinkt stukken beter dan m'n vorige nummer. Neemt niet weg dat ik toch erg benieuwd ben naar wat anderen nog voor tips/opmerkingen hebben, want ik heb het gevoel dat er toch nog heel wat aan verbeterd kan worden, weet alleen zelf niet zo goed wat...
 
Hi,

Ik heb naar je nummer geluisterd. Ik werd er wel relax van.. ff bijkomen van het werken. Zitten wel veel verschillende stukjes in maar dat is wel ok denk ik. Anders werd het wellicht wat saai.

qua commentaar..

puntje 1: Ik vind het soms wat houterig klinken. Net of het niet lekker in de maat loopt af en toe. Met name die synth die in het begin na die piano begint (na 39sec.).
puntje 2: Ik vind die piano niet echt lekker klinken. Mixt er net niet lekker in.
Puntje 3: Ik vind die synth/brass/trumpet na 1,27min. er ook nog niet echt lekker in gemixt.

Het stukje vanaf circa 2.30min. vind ik het lekkerst klinken!

Hoop dat je er wat aan hebt :geslaagd:

greetz
 
Klinkt wel vet, alleen volgens mij kloppen de volumes nog niet. De drum staat vrij ver naar achteren, en doordat de langzamere geluiden vrij hard staan klinkt het vrij loom, terwijl het juist ook een meer stuiterende feel zou kunnen hebben. Ik denk dat het al een hoop scheelt al de drum en de baslijn wat meer naar voren komen, en bijvoorbeeld wat meer overdrive krijgen. Dan moeten deze partijen wel afwisselender worden. Wij willen vette drumbreaks!

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

-J-
 
Bedankt voor de reacties! Heb daar zeker wat aan, biedt weer net een wat ander perspectief dan hoe ik het zelf bekeek. In de zomer zal ik het in m'n achterhoofd houden wanneer ik weer wat nieuws ga maken.

Reacties zijn nog steeds heel erg welkom natuurlijk! Ik kan er de komende twee maanden niet op reageren, maar ik zal ze daarna alsnog doorlezen.
 
Ik zou zeggen niets meer aan doen. Dan ga je hem overproduceren en nu is hij nog lekker spontaan.
 
Ik ben het met J3773 eens dat (de)het volume(s) nog niet op orde is.
Wat mij betreft mag het overall volume een stuk omhoog. Of komt dat doordat je muziek niet op myspace staat? ;)

Misschien kun je de nog eens naar de drums luisteren? Misschien een meer vete beat of juist de drums weglaten?
 
he jammer, geen disco... gemaakt met.. wat??

iig, klinkt op zich lekker, maar idd, kan wel een nieuwe mix gebruiken denk ik, sowieso moet er gemastered worden :)

Piano zachter, de op de achtergrond liggende supervette geluiden mogen een stuk harder.. En zoek een andere snare.. Ten slotte, die square lied, tis het niet helemaal imho ;)

Maar wanneer je gaat masteren klinkt het al een stuk beter..

vooral zo doorgaan!
 
Ik ben het met Fuse eens. Gewoon lekker zo laten en met een volgende track beginnen :) Ik vind het al weer een stuk beter klinken dan je vorige nummer trouwens!

De afmix (volume) verhoudingen zijn niet helemaal zoals 'het hoort' wat ik hier mensen hoor zeggen, maar dat nog niet per se fout te zijn :) Met wat aanpassingen hier en daar klinkt het als 12 in een dozijn, dat wil je ook niet lijkt me.

Goed bezig in elk geval :okdan:

ps: de piano is misschien wel wat te droog (geen reverb oid) daardoor zit die wat te los van de rest. Maar zoals ik al zei, neem de feedback hier mee en gewoon met een nieuw nummer beginnen :D
 
Vind het een beetje zonde om zo'n oud topic nog te kicken... maar nu ik me weer op Nederlandse gronden bevind wil ik toch nog even bedanken voor de reacties hierboven. Ben er zeer blij mee! Ik heb veel werk te doen, maar zal zeker binnenkort weer iets gaan afmaken en de feedback hierbij in overweging nemen om weer een stapje voorwaarts te maken. Bedankt!
 
Back
Top