[Track] Synthpop - Energy 2008

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Hallo :)

Op de valreep nog een track dit jaar. Gemaakt voor de contest natuurlijk ;)

De track is een aftreksel van synthpop + wat eigen interpretaties.

Naast de vocoder heb ik voor het eerst zelf eens wat ingezongen! (ahum :D :engel:)

De titel geeft denk ik goed de sfeer van de track weer.

Enjoy it or delete it ;)

Groeten Arnaud :doei:

AvB - Energy 2008
 
klinkt weer lekker fris. :mega:

op de een of andere manier klinkt het alsof jij die tracks zo even uit je mouw schudt. het klinkt altijd alsof het in 1 keer "live" tot stand is gekomen (daarmee bedoel ik dus dat het spontaan en lekker fris klinkt) maar misschien vergis ik me wel en was het enorm zwoegen om het allemaal zo te krijgen...
want het klink namelijk weer vakkundig lekker wat mix, geluiden enzovoorts betreft en dat harpje dat er op 37" inkomt is lekker losjes net even uit de maat gespeeld. primadeluxe.
 
klinkt weer lekker fris. :mega:

op de een of andere manier klinkt het alsof jij die tracks zo even uit je mouw schudt. het klinkt altijd alsof het in 1 keer "live" tot stand is gekomen (daarmee bedoel ik dus dat het spontaan en lekker fris klinkt) maar misschien vergis ik me wel en was het enorm zwoegen om het allemaal zo te krijgen...
want het klink namelijk weer vakkundig lekker wat mix, geluiden enzovoorts betreft en dat harpje dat er op 37" inkomt is lekker losjes net even uit de maat gespeeld. primadeluxe.


Tnxx :)

Het idee is niet zo probleem, het uitwerken zodat het doorloopt en klinkt zoals je het precies wil hebben is vaak enen grootske puzzel en kost zeker de nodige uurtjes ;)

Het inzingen, wegens gebrek aan talent, heeft toch zeker 30 takes gekost :D:D

Groeten
 
Mooie sfeer Arnaud :okdan:

Mooie klanken: lekkere bas, mooie lead, goeie beat en al met al lekker gemixed in een warm bad met FX.

Opbouwende kritische nootjes: :smeris:

Veelbelovend intro wat vanaf 1'15" goed wordt opgebouwd tot 1'50". Wat mij betreft zou het vanaf hier wat meer mogen opbouwen naar een groot hoogtepunt zoals bijvoorbeeld op 3'23", liefst voorzien van een sterke melodie (zoals je bijv aanvangt op 2'49"). Ik denk dat er nu wat teveel thematjes inzitten die op zich mooi zijn maar minder goed zijn voor de samenhang van de track (kill your darlings...).

Nou ja, dat vind ik. Ik vind trouwens ook dat je heel goed bezig bent :mega:
 
Mooie sfeer Arnaud :okdan:

Mooie klanken: lekkere bas, mooie lead, goeie beat en al met al lekker gemixed in een warm bad met FX.

Opbouwende kritische nootjes: :smeris:

[...grrrr :D...]

Ik vind trouwens ook dat je heel goed bezig bent :mega:

Dank voor je compliment. :okdan:

Je kritische nootjes zijn niet aan dovemans oren gericht hoor. ;)
Er zitten best veel thema's in verwerkt idd. Misschien nog meer balans in de muziek gaan vinden in de toekomst. Wat dat betreft zijn er nog genoeg stapjes te maken. :)

Dat eerste "hoogtepunt" ga ik nog eens aanvullen en kijken hoe het loopt. Ik heb daar in vergelijk tot 3:23 een melodielijn minder in zitten.

Groeten Arnaud

ps: zie ik daar nu een cd van jou hand? :eureka:
 
Lekker nummer. Intro en sommige andere stukjes vond ik wel wat jaren 80 klinken (synthpop :) ). Opbouw is verder wel erg goed en het nummer blijft ook constant lekker lopen. :okdan:
 
Fijn trakkie, lekker warm en blij. Je wisselt ook goed af qua thema's en sounds.
De breaks zijn ook fijn, het luister erg lekker weg, vind het knap gedaan. :okdan:
 
Voor m'n gevoel zit ik naar een 'synthesizer greatest' track te luisteren. :)

Drums mogen wel wat dynamischer voor mij qua mix.
 
Inderdaad een hoog synthesizer greatest gehalte en dat mag je als een compliment zien.

Dit klinkt meer naar Jarre en Vangelis dan wat die heren zelf de laatste jaren afleveren !!!
 
heerlijke song weer Unic

Je beste nummer tot nu toe. Inderdaad lekker fris en professioneel. Kan zo op een album

Doet me heel sterk denken aan Laserdance
 
Doet me meer denken aan spacesynth of italo maar zeker geen synthpop.
 
Back
Top