Maak een stukje hiphop

Relaxed beatje, die breakdownsample aan het eind van de 8 bar mag van mij wel wat zachter maar klinkt verder gewoon goed toch!
 
Als je een hele acapella goed erin wil hebben zijn er opties

Of je begint vanaf de bpm van de acapella...of je zoekt uit wat die bpm is en convert em vanaf daar naar je bpm die je hanteert, in dit geval heb je wel kans dat je wat kwaliteit verliest

Eerste beatje is wel nice jah :) Hoe heb je die bass gefixt?
 
Als je een hele acapella goed erin wil hebben zijn er opties

Of je begint vanaf de bpm van de acapella...of je zoekt uit wat die bpm is en convert em vanaf daar naar je bpm die je hanteert, in dit geval heb je wel kans dat je wat kwaliteit verliest

Eerste beatje is wel nice jah :) Hoe heb je die bass gefixt?

Ja die acapella is fucked die moet er gewoon uit, ik worstel altijd met autotune omdat je per akkoord een scale moet instellen.

2e bassline is gewoon met n bassgitaartje :)
 
Al heb je de exacte bpm van een acapella, je zit er na een aantal secondes toch vaak naast uiteindelijk, dat is nanoseconde werk, timing.

Beter knip je em in stukjes en trigger je hem opnieuw op je mpc op 96ppqn het liefst indien mpc4k.
 
Ik hou niet zo van rap met een uiterst repetitieve instrumentalen.. erg saai, onverstaanbaar, slecht gemixed, enz.. Not my cup of tea. Maar wel leuk dat je'm hier post. Oefening baart kunst, doe jij maar lekker verder, maar hou rekening met de punten die ik hierboven op som. Good luck ! :)
 
Ik hou niet zo van rap met een uiterst repetitieve instrumentalen.. erg saai, onverstaanbaar, slecht gemixed, enz.. Not my cup of tea. Maar wel leuk dat je'm hier post. Oefening baart kunst, doe jij maar lekker verder, maar hou rekening met de punten die ik hierboven op som. Good luck ! :)

terwijl de meeste hiphop toch echt een sampletje is wat wordt geloopt haha :walker:
ik vind de tekst overigens wel goed te verstaan hoor, maar miss bedoel je de straattaal woorden? ;)
 
terwijl de meeste hiphop toch echt een sampletje is wat wordt geloopt haha :walker:

Helaas voor mij.. Een nummer vol met dezelfde loops is voor mij geen nummer, maar een gewoon probeerseltje. Daarom hou ik niet van hiphop, sorry. :(
 
De flow is goed van die rapper… maar wat hij te melden heeft boeit me wat minder.. Muziek is ook in orde, mix kan beter.. Meer punch in de drums bijvoorbeeld.. Minder dof.. vocal wat zachter, Maar goed dat is easy te fixen allemaal..

alrite thanks! ja t gaat love drugs the usual haha..
hoe zou ji de drums punch geven? instellingen compressor?
welke drums? sidechaining?

nog tips voor t afmixen van de vocals in een beat? ik heb altijd t idee er reverb bij te doen maar in profi trascks zoals bv. Tyler the Creator - Okra hoor ik nauwelijks reverbz.

Thanks
 
Nooit in de verdediging gaan als je commentaar krijgt

jaaaajaaaa :kont:
doe ik toch niet?
als t n btje opbouwend is tenminste.. deze beste man houdt nieteens van hiphop hah

overigens, als iemand ongevraagd kritiek levert mag ik toch ook ongevraagd erop doorvragen?
 
Back
Top