Maak een stukje hiphop

heeft zeker potentie, ik vind de drums wat statisch.. speel ze wat losser in, volume verschillen..
Samples zijn nice, op mn laptop hoor ik geen lekkere baslijn, zit die erin?

Niet een hele dynamische, meer een ondersteuning van de bassdrum/counterpoint.

Hier z'n 'broertje': https://soundcloud.com/ptraad/oldschool-boombap-hiphop
 
klopt skull snaps hoorde ik ineens in mijn hoofd toen ik dat fragment hoorde dus metteen maar mee aan de slag gegaan...
maar er zit ook nog een andere breakbeat onder waarvan het laag is weggefilterd (in het begin hoor je die beat het duidelijkst),
maar ik weet niet meer weet waar de sample van is:
 

Attachments

  • 086_deep_hip_hop_st.mp3
    113,3 KB · Bekeken: 54
Deze vinden jullie cool:
Video van Marley Marl met leuke anekdotes over zn producties en verdere rapgeschiedenis...

Hij is een van mijn grote helden, ik was altijd een Juice Crew fan..

 
Hoppa, nog een..

 
Nog een..

 
Laatste..

Vette videotjes.. leuk om al de ideetjes achter die classics te horen van de maker zelf..


 
En zo ben ik een uur verder :halleluja
 
heel gaaf die vids Furious5. wat een koning is die Marley Marl

ja te gek he.. ik ben echt blij dat ik ze tegenkwam.. Biz Markie, MC Shan, Kool G Rap & Polo, Shanté, Masta Ace etc. Allemaal hadden ze vette platen. Echt leuk om te horen hoe Marley vertelt hoe ze tot stand zijn gekomen.. Relaxte gast..

Grappig is wel dat ik eens las dat Biz Markie credits opeiste voor Marley's productie.. ben even vergeten voor welke tracks..

Ik vroeg me altijd af waar die kenmerkende harde snaredrum van 'The Bridge' en 'South Bronx' vandaan kwam.. ik dacht altijd dat het een SP12 / SP1200 stock sound was.. Nu blijkt dat hij het gesampled heeft..

Goed dat ik dat weet nu.. ik kan weer rustig slapen :)
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt leuk, redelijk retro, begin jaren 90 rap..

Lijkt qua rappen wel wat op bv Fu-Schnickens, die snelle roll off the tongue stijl.. Bryce Luvah van Mantronix rapt ook zo..
 
heel vetjes, toch klinken die oldskool platen versies wel beter maar dat is dan ook door een monster van een tafel gegaan. in ableton of met software klinkt dat toch weer wat magerder.. maar heel erg cool... marley marl = koning, ook vind ik al die anekdotes heel erg cool
 
Back
Top