Maak een stukje hiphop

fowk it, we moeten de boel wel wat levend houden hier.
vanavond even een testspitje gedaan op een dikke beat van de heer boelie :)

ik drop em gewoon, klaar..

https://soundcloud.com/room_of_close_associates/malle-eno-testspit-beat-by
 
Niet slecht, Dilago. Maar ik verlang toch wel een beetje terug naar de beats die je begin 2010 maakte (je Big L en KRS One remixjes bijvoorbeeld).
Dank je! Die beats ben ik zelf ook nog altijd zeer tevreden over en vreemd genoeg waren dat de enige twee mc's die er op wilden spitten. :P
 
heb vandaag de audio technica 4033 mic van Leo gekocht maar nog niet in bezit, kan niet wachten om die uit te proberen. Ik ga stug door .. spit op een beatje.. af en toe misschien iets te in het hoog op de vocal maar ben er nog mee bezig
 

Attachments

  • Malle Eno - Stille Wapens.mp3
    873,5 KB · Bekeken: 45
@ Devon, ik vind hem wel vet, hoewel dit niet mijn genre is...

Een vraag aan jou: "hoe kreeg je de vocals op dit manier goed gemixt"!

Ik ben dagen en nachten met eigen vocals aan het mixen en, hoewel nu redelijk goed gaat, krijg ik niet de wollig-dik geluid die ik wil, zeg maar mijn stem neigt naar de lagere registers maar als ik deze mix (EQ, compressie en nog een reverb erbij/double vocals) krijg ik een iets te dun geluid. Ik heb alles in mijn bezit nu (goede condensator, reflection-filter, een erg goed geluidskaart, de juiste DAW, etc...).

Please help me :)
 
ik heb je ge-pb't, ben geen vocal master maar het gaat wel ergens heen en heb je mijn procedure qua opname, eq , compressie en settings gebasseerd op mijn stemgeluid laten weten. succes!
 
@ Devon, ik vind hem wel vet, hoewel dit niet mijn genre is...

Een vraag aan jou: "hoe kreeg je de vocals op dit manier goed gemixt"!

Ik ben dagen en nachten met eigen vocals aan het mixen en, hoewel nu redelijk goed gaat, krijg ik niet de wollig-dik geluid die ik wil, zeg maar mijn stem neigt naar de lagere registers maar als ik deze mix (EQ, compressie en nog een reverb erbij/double vocals) krijg ik een iets te dun geluid. Ik heb alles in mijn bezit nu (goede condensator, reflection-filter, een erg goed geluidskaart, de juiste DAW, etc...).

Please help me :)

ik heb je ge-pb't, ben geen vocal master maar het gaat wel ergens heen en heb je mijn procedure qua opname, eq , compressie en settings gebasseerd op mijn stemgeluid laten weten. succes!

Ik ben erg dankbaar voor. Het gaat zeker ergens heen en vandaar mijn vraag, ik vond de boodschap van het nummer best interessant.

Blijf proberen :okdan:
 
heb vandaag de audio technica 4033 mic van Leo gekocht maar nog niet in bezit, kan niet wachten om die uit te proberen. Ik ga stug door .. spit op een beatje.. af en toe misschien iets te in het hoog op de vocal maar ben er nog mee bezig
Zeer fijne beat weer maar je raps mag je nog wel even aan werken.
 
feedback, komt u maar 8)
De flow vind ik nog wat houterig en het klinkt alsof je zoveel mogelijk lettergrepen in je zinnen wilt proppen. Ook heb je iets wat neigt naar cartoonesk maar dat kan ook juist je kracht worden. Hoe dan ook, ik hoor wel potentie dus ga zeker door! :okdan:
 
hier nog een testspit, kom maar met kritiek zou ik zeggen.
en graag meteen constructief zonder de vergelijking te trekken met bekende mc's want eerlijk gezegd oefen ik nu 3 maanden met zo af en toe eens wat opnemen, ben geen rapper met een aanloop naar de perfecte tekst maar wel een hip hop liefhebber sinds mijn 6de.
dus als je met dat in je hoofd met constructieve feedback kan komen ben ik blij :)
 

Attachments

  • Malle Eno - Van bovenaf (testspit) 2.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 43
De flow vind ik nog wat houterig en het klinkt alsof je zoveel mogelijk lettergrepen in je zinnen wilt proppen. Ook heb je iets wat neigt naar cartoonesk maar dat kan ook juist je kracht worden. Hoe dan ook, ik hoor wel potentie dus ga zeker door! :okdan:

die track is inderdaad ook erg heftig qua woordspelingen maar dat voel ik dat die beat me dat juist teweegbrengt, ik houd persoonlijk niet zo van rappers die alles uitstellen en dat je dan een inkakkend geheel krijgt. ik probeer verschillende flows uit. besef me wel dat ik me blootgeef en dat je dan een pak op je broek riskeert maar ik durf het wel aan, ook voor een mic te staan en me bloot te geven want dat is ook een persoonlijk verhaal. normaal zit ik n.l achter de knoppen om beats te maken
 
hier nog een testspit, kom maar met kritiek zou ik zeggen.
en graag meteen constructief zonder de vergelijking te trekken met bekende mc's want eerlijk gezegd oefen ik nu 3 maanden met zo af en toe eens wat opnemen, ben geen rapper met een aanloop naar de perfecte tekst maar wel een hip hop liefhebber sinds mijn 6de.
dus als je met dat in je hoofd met constructieve feedback kan komen ben ik blij :)
Voor iemand die nog maar 3 maanden rapt vind ik het heel erg goed. Ik zou alleen veel minder effect op je stem doen, mix hem eens nagenoeg droog.

Verder lijk je nog iets af te drijven van de beat, maar niets dat verontrustend is. Ga vooral zo door en je zal alleen maar beter worden. Ik hoop dat je hier wat mee kan. :)
 
Voor iemand die nog maar 3 maanden rapt vind ik het heel erg goed. Ik zou alleen veel minder effect op je stem doen, mix hem eens nagenoeg droog.

Verder lijk je nog iets af te drijven van de beat, maar niets dat verontrustend is. Ga vooral zo door en je zal alleen maar beter worden. Ik hoop dat je hier wat mee kan. :)

thanks man, ook dat je het zo goed oppakt! ik doe wel altijd dubbele take, dat vind ik mooi ook, een bak fx zit er niet echt over afgezien van een compressortje en een klein galmpje. maar je hebt inderdaad gelijk, anders blijf je zo boembastisch klinken terwijl je niet een hele track zo kan klappen, goed punt. qua afwijken van de beat moet je me even helpen want ik ben echt een man van timing maar besef wel dat elke muzikant een andere timing en opvatting heeft. als ik merk dat ik qua timing niet klop wis ik de take maar bij een drukke vocale toestand zoals die andere track waar je net comment op gaf kan ik een term als druk en dan warrig zeker begrijpen als kritiek. dank voor je aandacht in elk geval, dat waardeer ik heel erg, nog meer als je zelf mc zou zijn.
 
die track is inderdaad ook erg heftig qua woordspelingen maar dat voel ik dat die beat me dat juist teweegbrengt, ik houd persoonlijk niet zo van rappers die alles uitstellen en dat je dan een inkakkend geheel krijgt. ik probeer verschillende flows uit. besef me wel dat ik me blootgeef en dat je dan een pak op je broek riskeert maar ik durf het wel aan, ook voor een mic te staan en me bloot te geven want dat is ook een persoonlijk verhaal. normaal zit ik n.l achter de knoppen om beats te maken
Het is en blijft altijd een subjectieve waarneming, een ander kan je flow juist weer te gek vinden. Met alles waar je aan begint en beter in wilt worden is het een kwestie van geduld hebben en veel oefenen. Zo kan ik nu eindelijk wat licks spelen waar ik vorige maand nog mijn hoofd en vingers over brak.

Om achter de mic te staan is andere koek dan achter de knoppen! Weet waar je aan begint! ;)
 
Back
Top