Maak een stukje hiphop

thanks! klopt maar als er een kool keith voor de deur staat is die meer dan welkom.
ik ben in elk geval een vrij diepgaand persoon dus als het klikt op alle vlakken zeg ik geen nee maar het is geen doel om perse mc's te scoren. die sleeping kabouter tape zou denk ik zo als album kunnen
 
@Hamma: thanks, man. Vond het juist de uitdaging om van de meest afgezaagde kerstnummers wat compleet anders te maken.
 
Thanks Devon, de mix ga ik vanavond nog even aan sleutelen, moet misschien inderdaad wat meer aanwezigheid aan de bass geven, over de snare, dat weet ik niet.. misschien op een paar maten wel en een paar niet.. thanks voor de feedback.
 
ik weet niet wat voor gear je hebt lazy eyes maar als je bv beats met je computer maakt is het echt een aanvulling om naast je gesampelde beats en loops een analoge bassline mbv een waldorf pulse of iets anders relatief goedkoops te maken.
 
@Devon: daar zit zeker wat in, ik gebruik momenteel Maschine en Ableton Live met Trillian voor basslines en Omnisphere voor synth sounds.

Maar analoge sound gaat dus een andere dimensie aan de beats geven?
 
@Devon: daar zit zeker wat in, ik gebruik momenteel Maschine en Ableton Live met Trillian voor basslines en Omnisphere voor synth sounds.
Maar analoge sound gaat dus een andere dimensie aan de beats geven?

In elk geval wel een toevoeging als je wat diverse toestanden gebruikt in je setup.
tips zijn in elk geval je beats opnemen en oversturen met een oude tapedeck, analoog monosynthje gebruiken voor je basslines, oude 12bit sampler kopen en daar je dingen mee samplen.
Er zijn ook wel vst's die tapesound of gruizigheid creeren maar vind dat allemaal niet zoals je dat met eckte hardware doet. haal je je samples van vinyl? ook een tip.. klinkt lekker gruizig :)
 
Back
Top