Maak een stukje hiphop

Was ook als een compliment bedoeld.

Heb je een nieuwe reverb ontdekt? De samples mogen van mij wel wat meer op de voorgrond. Op een enkele sample klinkt deze galm wel goed, maar op alles verwatert de boel een beetje.
 
Zit momenteel in mijn woonkamer, geeft nogal een vertekend beeld qua mixing..

Heb sinds een maand of 2 een Space Echo RE-201, die hoor je.. Oeh., luister beide beats nu door headphones en inderdaad, de RE-201 en UAD EMT-250 reverb zijn iets teveel aanwezig..

Over een tijdje maar weer opnieuw bouncen ;) toch leuke opzetjes..
 
Het heeft een vintage sound, dus de effecten doen kennelijk wat je ervan kan verwachten, maar je moet het wel met mate gebruiken.
 
hallo

hier een beat waar ik mee bezig ben.
een track met een wat duistere sfeer.
ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

geen raps ditmaal.

mvg
 

Attachments

  • mo do fo yo.mp3
    5,3 MB · Bekeken: 39
Topic spam, sorry:

Gasten, werkt er iemand van jullie met een MPC1000 of 2500? Ik heb daar jaren mee gewerkt en nu is een beat van me gekozen om op een project te komen, maar ik heb de losse sporen niet. Heb wel de projecten nog, maar die moet ik dus even in losse sporen tracken. Gaat maar om 1 beat, dus waarschijnlijk ben ik met anderhalf uur klaar.

Is er iemand bij wie ik even op de koffie mag komen om dit te doen? Ik zou het enorm waarderen!
 
Man man ik wou dat mn laptop het deed..... zoveel beats gemaakt de laatste tijd....
 
@Document 1 - Jij werkt met een MPC1000 toch? Zou ik wellich met mijn soundcard en laptop even bij je langs kunne komen om die beat te tracken? Hij moet op de tape van R.Kay namelijk.
 
Euh ik werk met een mpc60, je mag best wel eens langs komen daar in tegen hoor. :) Ik zat al heel hard na te denken over wie er een 2500 of 1000 gebruikt, volgens mij Dion? Anyway als je eens wil spelen met die 60 ben je welkom. :P
 
Das wel echt zuur, man, ik heb de sample, de sounds, drums etcetar, maar geen MPC dus of ik moet het opnieuw maken, OF ik moet even iemand vinden met een MPC.
 
Euh ik werk met een mpc60, je mag best wel eens langs komen daar in tegen hoor. :) Ik zat al heel hard na te denken over wie er een 2500 of 1000 gebruikt, volgens mij Dion? Anyway als je eens wil spelen met die 60 ben je welkom. :P

Trouwens, wel dope van je, dat ik even mag langs komen om eens aan die 60 te fiddlen, maar ik ga nooit meer terug naar hardware, dit soort dingen met beats waarvan ik dan de helft nog maar heb, is me al te vaak gebeurd haha.. ;)

Nu wordt het dus of een hele creatieve tocht in Ableton om alles passend te krijgen en er toch nog genoeg variatie in te krijgen of een loop van 3 min. haha..
 
Ik herken het wel want ik had ooit een 500 er naast staan en met al die beats kan ik niks meer mee nu. :P
 
Ik herken het wel want ik had ooit een 500 er naast staan en al die beats kan ik niks meer mee nu. :P

Inderdaad en als het ooit uitkomt, dan moet je het vaak toch aanpassen. Ik ging er btw ook echt vanuit dat ik deze beat al eens een keer in losse sporen had opgenomen. Niets is minder waar, helaas. Moet straks nog maar eens op mijn oude pc gaan zoeken.
 
Maaruh volgens mij heeft Dionspijkenisse een 1000 of 2500. :)
 
Heb hem even een PBtje gestuurd, maar waarschijnlijk is het opgelost, iemand die ik ken, trackt de beat voor me en stuurt de sporen terug en het BPM zodat ik weer verder kan.
 
ik had 1 week een mpc 1000, vond het niet fijn werken, had er een hd in en JJOS2XL erop.

Snel weer weg gedaan. mc303 till i die:D

Maar goed je kan dus gemakkelijk midi files exporteren. en dan in een DAW importeren.

Losse samples erbij en gaan.

Een andere manier zou zijn dat je alle sporen 1 voor 1 op solo zet en dan de song naar wav bounced. Maar hier heb ik geen ervaring mee.
 
@Flyweight - Ik weet hoe het werkt, maar ik heb nu alleen het project en de samples nog, maar geen MPC om het mee te doen snap je.. ;)
 
Back
Top