Maak een stukje hiphop

Je moet eens zoeken op Dam Funk volgens mij vind je dat wel koele muziek.
 
En werk je op normaal tempo of op dubbel tempo ivm de swing?
gewoon tempo, heb nooit gebrobeerd op dubbel tempo. soms stuur ik de SP1200 gewoon via midi aan en dan de beats als blokjes in de sequencer op mijn mac... gaat mij puur om de sound en punch van de SP1200... vind die swing niet zo boeiend eerlijk gezegd... hoor ook niet echt verschil.


Was nog vergeten te melden... je kan in Ableton Live (waar ik tegenwoordig het meeste mee werk) MPC- en SP swing indien gewenst later nog toevoegen:

 
Ik heb een tijdje terug de swingwaarden van m'n SP vergeleken met die van Maschine en Cubase, maar in de praktijk maak ik geen gebruik van vaste swingwaarden. Bij iedere beat stel ik de swing weer anders in, dus swingpresets zijn aan mij niet besteed.
 
Ik stel de begin punten van mijn samples altijd verschillend in!
Krijg je ook genoeg swing..

En de laatste tijd ontwikkel ik behoorlijk veel latency als ik gebruik maak van de 8 uitgangen op mijn mpc60 naar ableton live.. :stupid

Vind trouwens die swing opties bij ableton veelz te lomp!
 
Ik zet altijd qauntinise uit, fuk die swing :P
 
Hier staat de quantize altijd aan. Ik laat het off beat gebeuren liever aan de MC's over.
 
Die offbeat opmerking snap ik niet helemaal ik ram meestal prima op tijd op de pads, tja er zit mischien 2 parts verschil tussen 2 bassdrums of de snares maar dat zou ik nou niet meteen offbeat noemen. Naar mijn gevoel klinkt het gewoon net iets losser ofzo.
 
We hebben niet allemaal zo'n strakke timing. :P

Overigens heeft Maschine voor degenen die een wat lossere timing willen een handige functie genaamd Quantize 50%.
 
Ik moet eigenlijk ff die beat posten die ik half van de kaart van het weekeinde maakte, dat is pas scheef :D
 
Hmm.. ok.. misschien heb ik morgen weer ff tijd.. want ik doe alweer een tijdje niet mee hiero.. en moet natuurlijk wel een beetje bekend blijven he!
 
Ok.. Omdat ik iets heb gemaakt waar ik weer gematigd tevreden over ben.. Bij deze een beatpost:
 

Attachments

  • Bang it.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 57
Best wel ja. 8)

Lovin' It

Volgende beat toch maar weer wat rauwer proberen te maken, want het moet geen easy listening worden natuurlijk. :D
 
Best wel ja. 8)

Lovin' It

Volgende beat toch maar weer wat rauwer proberen te maken, want het moet geen easy listening worden natuurlijk. :D


Lekker laid back Lotuz!

Vraagt om een chillmomentje..
 
Vette beatz yo! Vanballen doe je die scratchez zelf? Ik vind die van Lotuz heerlijk relaxed zo op de vroege ochtend, er stond ook iemand in de winkel druk mee te schudden met zn hoofd op die 20 seconden lol :D
 
Back
Top