Maak een stukje hiphop

Pitch je dan ook de samples eerst +8 en dan weer -8 in de SP?
 
En werk je op normaal tempo of op dubbel tempo ivm de swing?
 
gewoon tempo, heb nooit gebrobeerd op dubbel tempo. soms stuur ik de SP1200 gewoon via midi aan en dan de beats als blokjes in de sequencer op mijn mac... gaat mij puur om de sound en punch van de SP1200... vind die swing niet zo boeiend eerlijk gezegd... hoor ook niet echt verschil.
 
In dat geval zou je natuurlijk ook een stap verder kunnen gaan en de samples vanuit je SP resamplen met je mac en vervolgens in een software sampler laden. Dan kom je niet snel geheugen tekort ook.
 
dat werkt wat lastig omdat de sp1200 geluiden anders pitcht dan de mac. dus eerst moet ik wel de hele beat + samples en loops op de sp1200 maken maar dan kan het inderdaad wel. meestal kom ik wel uit op de sp1200. je wordt gedwongen om het simpel te houden wat ook weer krachtig kan zijn. beste zou zijn om je beat vanuit de sp1200 per kanaal via een busmixer op real2real op te nemen met bandcompressie.. dan ben je wel stoer bezig :D en dan vanaf je tape direct masteren naar vinyl... zonder tussenkomst van een goedkope geluidskaart.
 
Laatst gewijzigd:
dat werkt wat lastig omdat de sp1200 geluiden anders pitcht dan de mac.

Bedoel je het verschil in vervorming bij elke semitone? Om het realistisch te houden, zul je dan idd alle pitches moeten resamplen.

je wordt gedwongen om het simpel te houden wat ook weer krachtig kan zijn.

Het voorkomt iig dat je je beat volpropt met overbodige geluiden. Maar je gaat ook eerder samples choppen dan dat je lange samples gebruikt wat weer andere beats tot resultaat heeft.
 
Het is ook als compliment bedoeld. Soul Assassin Lukast. 8)
 
ok check deze beat moet nog wat aan gerommeld worden maar is grotendeels klaar
 

Attachments

  • on the edge.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 44
Het multi pitch gebeuren vind ik niet zo geslaagd. Voor de rest een prima beat. Het pianootje ken ik ergens van, maar ik kan er niet op komen. Marley Marl misschien? Die gebruikte wel vaker dat soort pianoriedeltjes.

Lil Kim volgensmij
iig track waar ze op rapte
 
hier moet je ff door het begin heen bijten ik zit er aan te denken om de eerste minuut te wissen
 

Attachments

  • backbone.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 46
deze beat heb ik gedubbeld naar de 190 bpm dus een ervaren rapper kan hier helemaal op los gaan zoals ikzelf (x11) ook regelmatig doe
judge fair
greetzzz x11
 

Attachments

  • naar de dood.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 44
@fatclap; haha koel om zo te horen :D keep it comin' and you don't stop.


@x11; ik ben ook wel benieuwd naar je raps :) en je eigen voorstel berichtje bij nieuwe leden.
 
ik maak alles met reason 4.01 en q base alles digitaal samplers synths drumcomp
ben begonnen toen ik 15 was en doe sinsdien nix anders maar dan voor de hobbie
ben derde geworden van hiphop friesland in 2001
verder altijd opzoek naar nieuwe inspiratie
greetzz x11
 
Back
Top