Maak een stukje hiphop

En post nummertje 1.000 in deze thread is voor Boelie whooohooo :D
 
post nummer 1 is van mij :maffia:

kappe nou met geneuzel en weer stukjes hiphop droppen :W
ben ook aan het wroeten in mijn probeersels maar nog niks postbaars tegen gekomen.
ben er een paar aan het bewerken maar het niveau ligt hier over het algemeen best hoog dus nog ff geduld :D

misschien de SP1200 maar weer eens afstoffen
 
Lekker bezig mannen!!

Hier mijn bijdrage:

Avondje zoet meegeweest aangezien ik alle instrumenten van de sample opnieuw eroverheen heb gespeeld!! 8~

Check em..

http://mebers.chello.nl/r.simon4/take1.mp3

Klinkt goed. :)

Maar jij pakt dus op zo'n avond een accordeon en gitaar uit de kast? Of haal je die uit een geluidsmodule? Dat percussiegeluidje wat je wel vaker in Zuid-Amerikaanse/New Age-achtige muziek tijdens reisprogramma's hoort, herken ik uit m'n Korg geluidsmodule.
 
kappe nou met geneuzel en weer stukjes hiphop droppen


Opa heeft gesproken 8)

Dit is alleen maar mpc60 loopt een beetje hoekig maar zal wel, ik was me compressors aan het testen. :o:
 

Attachments

  • Nope.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 53
Klinkt goed. :)

Maar jij pakt dus op zo'n avond een accordeon en gitaar uit de kast? Of haal je die uit een geluidsmodule? Dat percussiegeluidje wat je wel vaker in Zuid-Amerikaanse/New Age-achtige muziek tijdens reisprogramma's hoort, herken ik uit m'n Korg geluidsmodule.

Beetje een mix van acoustisch en vst's..
Gitaar en bassgitaar heb ik hier staan dus..
Accordeon heb ik niet helaas! :D
Maar welk percussie geluid bedoel je eigenlijk..?
 
Maar welk percussie geluid bedoel je eigenlijk..?

Het klinkt meestal wat op de achtergrond, maar bij 0:49 is het duidelijk te horen.
 
ah ja nee das een NI stringstudio pizzicato preset.

Je laat ze dan in accoord snel achter elkaar aanslaan,
met wat reverb uiteraard!
 
Ja, je hebt gelijk. :) Het klinkt een beetje als houten pijpjes waarop getikt wordt met die reverb erop.
 
Dag mensen,

Na de eerste vakantieweek en het vele uren besteden aan het maken van nieuwe programs in de MPC...Toch ook maar even muziek gemaakt..

Hier een postje van een kort stukje hiphop funk!

Reacties zijn altijd welkom!
 

Attachments

  • Samplethis.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 54
Lekker gitaartje vanderbalman :okdan: Het zou zo op een cooljazz cd kunnen volgens mij. :D
 
Lekker gitaartje vanderbalman :okdan: Het zou zo op een cooljazz cd kunnen volgens mij. :D


Ja hij is een beetje jazzy geworden idd! Had er ook nog een orgeltje bij, maar die heb ik er in deze post uitgelaten, het werd namelijk steeds minder hip hop, en moest m toch hier posten.. ;)
 
Dag mensen,

Na de eerste vakantieweek en het vele uren besteden aan het maken van nieuwe programs in de MPC...Toch ook maar even muziek gemaakt..

Hier een postje van een kort stukje hiphop funk!

Reacties zijn altijd welkom!
Erg fijn, heerlijke drums ook en de ruis is lekker!

Als enige punt denk ik dat die tweede piano wel wat hoger gepitcht mag.
 
Back
Top