Maak een stukje hiphop

Ik vind het prima klinken, daar heb ik zeker geen kritiek op, maar wat maakt dit nu HipHop volgens jou? Ik weet het, muziek is een steeds grotere mengelmoes aan het worden, maar ik vind het bij sommige beats die hier gepost worden toch wel erg lastig om er het label HipHop aan te hangen.
 
HipHop is inderdaad een vrij algemeen label wat betreft beats vind ik. Je zou bij wijze van spreke een drum en base loop kunnen nemen en daarmee een hiphop track kunnen bouwen.

Maar wat mij echt doet denken aan hiphop is een vrij minimalistische percussie een goeie cathcy bassline en een lead. Maar wat ik belangrijk vind is dat de muziek niet de draad neemt als je begrijpt wat ik bedoel, De rapper/lyrics maakt uiteindelijk het nummer.. vind ik...
 
Origineel geplaatst door Luke
HipHop is inderdaad een vrij algemeen label wat betreft beats vind ik. Je zou bij wijze van spreke een drum en base loop kunnen nemen en daarmee een hiphop track kunnen bouwen.

Maar wat mij echt doet denken aan hiphop is een vrij minimalistische percussie een goeie cathcy bassline en een lead. Maar wat ik belangrijk vind is dat de muziek niet de draad neemt als je begrijpt wat ik bedoel, De rapper/lyrics maakt uiteindelijk het nummer.. vind ik...

Wat voor mij het verschil maakt is juist meestal de drums en het patroon.
 
In HipHop zijn de drums idd de steunpilaren van de beat en misschien dat het helpt als je de drums (en dan met name de snare in dit geval) wat meer op de voorgrond brengt.
 
Origineel geplaatst door Christov
iets waar ik tijdje terug aan begonnen ben, stukje vrolijker als normaal maar ach...heb nog zat grimey samples liggen hehe


goeie topic dit, zal binnenkort wel es gaan checken

@Lotuz ik stuur je die acapellas nog, was t helemaal vergeten, laatste tijd druk gehad etc. Stuur maar pm welke je wilt met je mail adres en ze komen je kant op!

checkt het hieronder uit, het is nog ongemixt want ik mix altijd pas als ik de sequence af heb etc.

Mooie sample, loopt alleen niet lekker, vind je snare teveel gepanned. Het laag is beetje dof, verder klinkt het wel ok zeker hiphop achtig wat de meeste missen.
 
Ik had een andere snare gebruikt en vanaf 00:20 zit er vlak voor het einde van de tweede en vierde maat een extra snare die ik iets losser (meer shuffle) had gequantized. Maar voor de rest voel ik 'em wel, deze beat. :)
 
bedankt voor de reacties :)

Origineel geplaatst door Christov
@marvin zoals ik zei, ongemixt nog :) maar bedankt voor je reactie

je beat klinkt erg lekker, alleen zou ik net als Lotuz een iets andere snare gekozen hebben. maar das een kwestie van smaak

andere snare? lotuz heeft het over de plek van de extra snare, hij wilde liever wat meer swing hehe niet over de keuze. Maar goed, ja dat is een kwestie van smaak persoonlijk vind ik hem mooi passen bij de sample maar hij had iets meer gedistort kunnen zijn.
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Ik had een andere snare gebruikt en vanaf 00:20 zit er vlak voor het einde van de tweede en vierde maat een extra snare die ik iets losser (meer shuffle) had gequantized. Maar voor de rest voel ik 'em wel, deze beat. :)

Christov had het goed gelezen. Maar smaak is idd persoonlijk.
 
Niet de bedoeling van dit topic, maar ik vind deze productie(s) dik!


<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KRbxaqjc2d8"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/KRbxaqjc2d8" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
 
Ik vind het wel prima klinken. De bassline van de eerste beat doet me denken aan Anonymous Mis.

Maar goed, als dit geen eigen productie is, dan hoort het hier niet thuis.
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Ik vind het wel prima klinken. De bassline van de eerste beat doet me denken aan Anonymous Mis.

Maar goed, als dit geen eigen productie is, dan hoort het hier niet thuis.

Ach, ik zag aan het begin van het topic ook dergelijke fratsen, dus ik dacht van...

...

8o)
 
ekkes leven in dees topic blazen 8)

Christov - Blaffende honden bijten

Als iemand tips heeft over de mix, graag...kans zit er namelijk groot in dat ie door een van mn lievelingsrappers in NL gebruikt gaat worden dus wil em wel optimaal afgemixt hebben

dit zijn de eerste 16 bars van en dan t 8 bars refreinstukje...geen introotje, heb ik wel maar met beperkte uploadgrote moet je toch knippen he

ben benieuwt wat jullie ervan vinden!
 

Attachments

  • christovblaffendehondenbijtenmix2synthforum.mp3
    1.012 KB · Bekeken: 72
Back
Top