Maak een stukje hiphop

Die bijlage is niet zo moeilijk, hoor. Onder de smilies zie je Opties: en daaronder weer Voeg een bestand of bijlage toe:. Daarnaast zit de Bladeren knop. Even erop drukken en je bestandje selecteren. :)
 
Doet me qua beats aan een mix van Paris (eerste album) en Prodigy denken. Het engelse accent (hoewel je niet van één accent kunt spreken natuurlijk) vond ik vroeger niet veel aan, ik was toen erg gericht op de amerikaanse HipHop, maar tegenwoordig vind ik het wel wat hebben. "Elementalz" van The Brotherhood vind ik een dope album. Is alweer een jaar of tien oud, maar heeft nu eenmaal de jaren '90 sound die ik graag hoor.

221651_l.jpg
 
Origineel geplaatst door Afiso
Heb jij het gemaakt? Die shit klinkt goed :okdan:

yep, heb ik gemaakt :)

alweer een tijd geleden ook, ben tegenwoordig niet zoveel meer bezig met hiphop
 
Morgenmiddag wordt de SP-12 opgehaald en om de nieuwe eigenaar toch wat te laten horen en om mezelf een klein aandenken te geven, heb ik een (simpele) beat ermee gemaakt. Normaal gesproken zou ik in Cubase nog wat effecten en wat andere geluiden toegevoegd hebben, maar wat je nu hoort, is dus alleen de SP. :)
 

Attachments

  • jb meets sp.mp3
    1.008,8 KB · Bekeken: 79
Wat is een SP-12?

Klinkt wel leuk alleen ik had meer verwacht, maar dat komt misschien ook omdat ik die vorige beat zo vet vind.8~
Meer afwisseling, ook in de beat zal zeker goed doen!
 
Origineel geplaatst door Samplekit
Wat is een SP-12?


Dit is een SP-12 (de voorganger van de SP-1200 en die moet je toch wel kennen):

Lotuz%20Home%20Studio6.JPG


Een drum machine met nog geen 5 seconden aan sampletijd, maar wel met een lekkere sound.

Origineel geplaatst door Samplekit
Klinkt wel leuk alleen ik had meer verwacht, maar dat komt misschien ook omdat ik die vorige beat zo vet vind.8~
Meer afwisseling, ook in de beat zal zeker goed doen!

Het is ook maar een demo van wat je ermee kunt doen en hoe hij klinkt. :)
 
Lekker. :biertje:
 
Beetje gespeeld met m'n MPC'tje. Nadat ik Soulitaires beats had gehoord op zijn myspace site had ik ook even zin om een Premier-achtige beat te maken. Ideaal om de MPC te leren kennen. :)
 

Attachments

  • premier vibes.mp3
    768,3 KB · Bekeken: 76
Back
Top