Maak een stukje hiphop

Origineel geplaatst door Globeye
Nog een...

Goeie shit Sipman ;) lekkre snoop dogg bassline :okdan:
 
vinylbeat2
One shots gesampeld van div. stylo's vinyl, gitaarloopje is ook van vinyl gesampeld en enigzins verknipt

vinylbeat1
Wederom one shots gesampeld van oude vinyls, overige instrumenten komen uit HalionOne of de Kontakt2 Library en gaan door div. outboard chains heen :)

Freaky
Krijs geluidje is een plectrum die over de toplock van een egitaar gaat 8o), basgitaar is m'n 8 jaar oude , en inmidels wijlen, Koreaanse jazzbas imitatie. Snare is gesampeld van de St.Anger DVD

Niet echt hip-hop maar een jamsessie van mij, mezelf en ik :D (in meerdere takes opgenomen hè! :P)
Funkie snipper
 
Origineel geplaatst door Carnivore
vinylbeat2
One shots gesampeld van div. stylo's vinyl, gitaarloopje is ook van vinyl gesampeld en enigzins verknipt

vinylbeat1
Wederom one shots gesampeld van oude vinyls, overige instrumenten komen uit HalionOne of de Kontakt2 Library en gaan door div. outboard chains heen :)

Freaky
Krijs geluidje is een plectrum die over de toplock van een egitaar gaat 8o), basgitaar is m'n 8 jaar oude , en inmidels wijlen, Koreaanse jazzbas imitatie. Snare is gesampeld van de St.Anger DVD

Niet echt hip-hop maar een jamsessie van mij, mezelf en ik :D (in meerdere takes opgenomen hè! :P)
Funkie snipper

mooie beats Carnivore
hebben allmaal een lekkere groove en klinkt jazzy.
ook erg mooie sound

:okdan:
 
Origineel geplaatst door Subgroover
Goede drive! Alleen probeer voortaan als je een drumloopje gebruikt, deze wel precies in het tempo te passen, nu loopt ie helaas niet zo lekker! :erm:

Het tempo en de drumloop samen met het percussiespel liep precies gelijk qua tempo het is helemaal synchroon afgesteld. Maar ik met mn domme kop heb swing toegevoegd om het allemaal meer human-like te maken. Dat doen de niggaz toch allemaal toch???

Ik ben een hardcore producer en snap eigenlijk geen zak van hiphop maar vond het wel grappig klinken en ik had het idee dat dit topic met enig sarcasme in leven geroepen was dus postte ik dit.

Voortaan gewoon weer house duzz.
 
Origineel geplaatst door DizzleXia
Het tempo en de drumloop samen met het percussiespel liep precies gelijk qua tempo het is helemaal synchroon afgesteld. Maar ik met mn domme kop heb swing toegevoegd om het allemaal meer human-like te maken. Dat doen de niggaz toch allemaal toch???

Ik ben een hardcore producer en snap eigenlijk geen zak van hiphop maar vond het wel grappig klinken en ik had het idee dat dit topic met enig sarcasme in leven geroepen was dus postte ik dit.

Voortaan gewoon weer house duzz.

ik vind het lang niet slecht.
die sounscapes zijn mooi
dat de beat niet gequantised is vind ik juist lekker bokkig
hiphop moet niet smooth zijn
alleen vind ik die beat veeel te hard
 
Origineel geplaatst door machine
ik vind het lang niet slecht.
die sounscapes zijn mooi
dat de beat niet gequantised is vind ik juist lekker bokkig
hiphop moet niet smooth zijn
alleen vind ik die beat veeel te hard

Thanks. Ik denk dat ik me toch te veel gefixeerd heb op de beat en realiseer me dat de beats niet in iedere muziekstijl zo prominent aanwezig hoeven te zijn. ;)
 
Origineel geplaatst door Carnivore
:) Vandaag aan een nieuwe beat begonnen op basis van een lekker stabje dat ik van vinyl gehaald heb

Nice! Erg hip moet ik zeggen, en dan hoppen we d'r maar op! ;)
 
van soortgelijke strekking...
 

Attachments

  • falafel - mag ik het op die wijze tot mij nemen.mp3
    815,5 KB · Bekeken: 102
@Derek.

Misschien een hiphopbeat voor een christelijke rapgroep ?
Een beetje te lief voor mn smaak zeg maar.
 
Origineel geplaatst door Carnivore
tnx :) Morgen verder :D Structuur, mix en nog wat live instrumentjes erbij in jakkeren en dan bidden dat die MC uit z'n winterslaaphol kruipt :kimono:

vet vet vet! Hopen dat ie mc snel wakker word ja! :okdan:
 
Back
Top