Maak een stukje hiphop

lol

gemaakt op dit soort dingen :erm:
l_45000097.jpg


dus geen id hoe t op speakers klinkt nog eigenlijk 8o)
 

Attachments

  • GETDOWNgeenid.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 52
Lijken wel pc speakers! ;)

Dat klopt, maar er valt wel goed op te werken in een thuisstudiootje. Ze hebben alleen hun beste tijd gehad en dus wil ik gaan kijken voor wat anders. In het verleden heb ik monitors van Alesis en Phonic gehad, maar die waren te groot voor m'n bescheiden setup. Daarom vind ik die Rokit 5's wel interessant, maar ik zou ze eigenlijk eerst thuis moeten uitproberen, want wat bij iemand anders goed klinkt, hoeft bij mij nog niet goed te klinken.
 
Gister een paar vage 45toeren plaatjes gescored. Die crates zijn altijd wel een beetje lastig om in te diggen maar je haalt er altijd wel weer wat leuks uit. Daarbij komt dat mn collega vanmorgen twee platen voor me had, 1 jimmy smith en 1 stan getz :D

Man man wat heb ik een fijne collega lol.
 
Je moet niet van die vage plaatjes "scoren", want dan maak je ook weer van die vage beats. Gelukkig snapt die collega van je het wel. :D
 
Gemini_TT_02_PS__338645.jpg
schaar.jpg
nestkastpimpen_3a_potje_polyurethaan_konstruktielijm.jpg


aangezien ik echt niet goed kan scratchen ... ( maar dat ook eigenlijk niet nodig is)
 
Je beat zit wel goed in elkaar, maar ik vind de sample een beetje te Looney Tunes-achtig. Niet mijn smaak.
 
Hier een beatje dat ik van de week getikt heb, ben momenteel ook bezig met een beatteepje waar ik hem ook graag op wil gooien.

Voor de mensen die benieuwd zijn naar mijn setup: Laezea's Setup!

Yaw! :mega:
 

Attachments

  • 51 - Live & Laezea Reunited.mp3
    6,1 MB · Bekeken: 51
Looking for the perfect setup. Ja, dat ken ik maar al te goed. Ik heb al aardig wat gear gekocht en weer verkocht. De illusie dat ik ooit een setup heb compleet naar mijn wens, die heb ik niet meer. De kunst is om niet gefrustreerd te raken door dingen die niet helemaal gaan zoals ik dat graag zou willen. Mja, dat lukt de ene dag beter dan de andere dag. :D
 
Je moet trouwens ook niet claustrofobisch zijn in jouw beatcornertje. :P
 
Nou ja, het is groter, en heb eigenlijk wel wat meer ruimte, maar ben aan het opruimen en dit staat nu eigenlijk allemaal precies binnen handbereik.. :) Dus heb bevalt me wel. Maar idd, klein is het wel.

't ging me natuurlijk om de feedback op de beat.. :P
 
Je krijgt waarschijnlijk wel eerder het gevoel in the zone te zijn met alles om je heen.

Lekkere beat zoals altijd 8), maar ik vind dat synthje dat begint bij 00:53 niet lekker opgaan in het geheel.
 
Ja, dat synthje: ik vroeg me dus af of dat een leuke toch was een beetje zo'n JUNO achtig geluid, maar misschien moet ik het idd maar vervangen voor een Wurli ofzo.
 
In mijn bescheiden mening is het beter om met zo weinig mogelijk middelen proberen het maximale eruit te halen, constant denk ik ook dat ik mn setup moet veranderen en dan maak ik in 15 minuten weer een vette beat en dan realiseer ik me dat ik alles heb wat ik nodig heb.
 
In mijn bescheiden mening is het beter om met zo weinig mogelijk middelen proberen het maximale eruit te halen, constant denk ik ook dat ik mn setup moet veranderen en dan maak ik in 15 minuten weer een vette beat en dan realiseer ik me dat ik alles heb wat ik nodig heb.

So true: Ik zat eerst met een MPC, ASR en een Yamaha MO6 te kloten met allemaal inputs/op me soundcard terwijl ik nu met mijn MBP en mijn MPD onder arm vettere beats maak dan in die hele periode.
:halleluja
 
hmm kweenie ik haal juist een hoop inspiratie uit een berg troep om me heen. (drukke studio drukke beats?) :)
 
hmm kweenie ik haal juist een hoop inspiratie uit een berg troep om me heen. (drukke studio drukke beats?) :)

:D ieder zn eigen ding toch. :P
 
Back
Top