Maak een stukje hiphop

Vette beatz yo! Vanballen doe je die scratchez zelf? Ik vind die van Lotuz heerlijk relaxed zo op de vroege ochtend, er stond ook iemand in de winkel druk mee te schudden met zn hoofd op die 20 seconden lol :D

Ik moet helaas bekennen dat al het scratch werk gesampled is.. dus niet huisgemaakt..

Heb simpelweg geen plek voor een draaitafel.. anders had ik t zeker zelf willen proberen!
 
Hehe ok :okdan: ik ben er mee aan het oefenen maar ik moet een betere draaitafel. :/
 
Als het maar geen nee schudden was. Haha
 
Maakte deze beat vorig jaar. Eerste en enige beat die ik met samples heb gemaakt. Nu ik het kunstje kan maak ik ze toch weer helemaal zelf, geeft wat meer voldoening of ben ik daar enig in? :W
 

Attachments

  • WeZet - Beat 5 ('Sunday Morning Gift').mp3
    3,1 MB · Bekeken: 38
Maakte deze beat vorig jaar. Eerste en enige beat die ik met samples heb gemaakt. Nu ik het kunstje kan maak ik ze toch weer helemaal zelf, geeft wat meer voldoening of ben ik daar enig in? :W
Sorry hoor, maar als dit je beste gesampelde beat is kan je het kunstje nog niet! ;)
 
Wezet.. ik vind het best een lekkere beat.. En over beats gemaakt met samples.. Tuurlijk voelt zelf maken misschien beter, maar ik vind beats maken met samples net zo knap, omdat de combinatie enorm veel verschil maakt..

Kijk als je 1 vette sample van 8 seconden gebruikt en daar een beat onder plakt, ok, dan is het wat eenvoudig, maar gebruik ik je 10 samples en die pas je zo mooi toe dat er een compleet andere beat ontstaat in zelfs een ander genre.. Dan vind ik dat gewoon kunst.. ;)

Lotuz.. je nachtelijke beatje doet het lekker!!
 
Wat een ontzettend vette beat Lotuz. yo!
 
Lekker hoor! Hoewel die drum al vaak gesampled is blijf ik 'm elke keer nog fijn vinden.

Ik werk normaal gesproken met losse drumsamples (zoals in de mid jaren '90), maar deze Lou Donaldson breakbeat paste beter bij de rest van de samples dan de losse drumsamples die ik uitprobeerde. Dus dan maar wat minder origineel en een dope beat dan origineel en een wat minder dope beat. :P
 
Sorry hoor, maar als dit je beste gesampelde beat is kan je het kunstje nog niet! ;)

Kan het zo vol maken als je wilt, alles valt ook te pitchen en te stretchen. Heb er alleen geen behoefte aan om eerlijk te zijn. Daarnaast kost het behoorlijk wat om samples te clearen. Ook gratis samples kan je vaak niet gebruiken voor een beat die je wilt verkopen (creative commons)

Aan deze beat heb ik toch een aardig zakcentje verdiend. Simpel doch doeltreffend. (bewust wat aangepast ivm jatwerk etc.)
 
Kan het zo vol maken als je wilt, alles valt ook te pitchen en te stretchen. Heb er alleen geen behoefte aan om eerlijk te zijn. Daarnaast kost het behoorlijk wat om samples te clearen. Ook gratis samples kan je vaak niet gebruiken voor een beat die je wilt verkopen (creative commons)
Dat gezeur over samples heeft alleen maar geleidt tot synthetische hiphop, vast heel knap om te kunnen maken, maar niet om aan te horen zo lelijk.
Aan deze beat heb ik toch een aardig zakcentje verdiend. Simpel doch doeltreffend. (bewust wat aangepast ivm jatwerk etc.)
Wat noem jij een aardig zakcentje? Als jij aan die beat lekker verdiend hebt dan mogen de andere poster zich hier wel rijk rekenen! Want iemand die zegt dat hij het kunstje beheerst moet het natuurlijk wel waarmaken en dat heb je niet gedaan! :)
 
Ik werk normaal gesproken met losse drumsamples (zoals in de mid jaren '90), maar deze Lou Donaldson breakbeat paste beter bij de rest van de samples dan de losse drumsamples die ik uitprobeerde. Dus dan maar wat minder origineel en een dope beat dan origineel en een wat minder dope beat. :P
Ja, ik stoor me niet zo snel aan dergelijke breaks.
 
Wezet.. ik vind het best een lekkere beat.. En over beats gemaakt met samples.. Tuurlijk voelt zelf maken misschien beter, maar ik vind beats maken met samples net zo knap, omdat de combinatie enorm veel verschil maakt..

Kijk als je 1 vette sample van 8 seconden gebruikt en daar een beat onder plakt, ok, dan is het wat eenvoudig, maar gebruik ik je 10 samples en die pas je zo mooi toe dat er een compleet andere beat ontstaat in zelfs een ander genre.. Dan vind ik dat gewoon kunst.. ;)

Lotuz.. je nachtelijke beatje doet het lekker!!
Synthesizers zitten ook vol samples, want als ik een akkoord aansla en er een voorgeprogrammeerde drum onder laat lopen is ook niet zo moeilijk!
 
Nie zo lulluh, beats postuh :P
 
Moet je natuurlijk wel het goede voorbeeld geven, Doc. :P
 
Ja, ik stoor me niet zo snel aan dergelijke breaks.

Ik hoor deze breakbeat ook nu op Let's Take A Sec van Marco Polo & Ruste Juxx featuring Black Moon. Kennelijk zijn er meer die er nog niet op uitgekeken zijn. 8)
 
Ik had het niet over de samplebeat, maar een beat waarvan ik dacht dat hij geüpload was (was helaas te groot). Van samplen weet ik ook niet alles, die behoefte heb ik niet. Zonder samples werken is geen synoniem voor spuuglelijke synthetische hip-hop. Ooit wel eens piano gespeeld? Plots zit er een stuk meer emotie in hip-hop, in de toekomst ben ik wel van plan om een beat met louter piano en basgitaar te vullen. Daar is niks synthetisch aan en je kan me niet vertellen dat dat lelijker klinkt dan een sample-beat (die vintage sound vind ik daar wel vet in, Dr. Dre doet dat leuk, maar de amateurs gebruiken samples vaak zo dat het vals klinkt).
 
Back
Top