Maak een stukje hiphop

50 rapt ook vrij monotoon en lui (vind ik), veel jonge artiesten zullen hem waarschijnlijk als voorbeeld hebben en denken dat ze zelf ook goed kunnen rappen omdat 50 dat ook zo doet.

Kempi rapt ook vaak op die manier, toch zijn hun 2 niet echt storend. Ik hoor zelf liever hip-hop die muzikaal is, waarin rapppers goede tekst en techniek ten gehore brengen en ZEKERS zonder van die afgrijselijke dance leads.

Ik heb trouwens op mijn myspace een previewtje gezet van collabo's waar ik op dit moment mee bezig ben. (2de linkje in de player). Dit zijn allemaal pre-mix en ongemastered. Dit gebeurt straks als het album klaar is. Alle tracks van alle producers worden dan door 1 engineer afgemixed en klaar gestoomd voor het mastering proces.

Fiddy die rapt niet, die neuzelt en Kempi moet niet zo stoer doen voor zo'n loser lol :P Verder heb ik een paar dagen geleden je myspace gecheckt en moet zeggen dat ik de instrumentaaltjes een stuk beter vond dan die met de rappers erbij... zal wel aan mij persoonlijk liggen, ik hou meer van hard en rauw 8o) Vooral de laatste 2 "preview tracks" waren erg lekker 8~
 
Jup, alleen wel helemaal gechopped...kheb gewoon de kicks, snare en roll gebruikt....ik vond ze heel dope klinken....maar ze lijken lastig te zijn in een mix... :stupid:stupid
 
kut is dat hè :D Ik had laatst ook z'n perfect setje percussies uit een oude soul vinyl gelicht, dik idee erbij enzo. Dan ga je ermee aan de slag en blijkt het toch allemaak niet zo smooth te klinken als je in je hoofd had toen je de originele plaat de eerste keer hoorde
 
Chills.. Ga terug hangen in die stoel, geniet van het mix gevoel..

Da dacht ik ffe.. Rustig muziek maken.. Dit werd t! :D
 

Attachments

  • Hiphop_Beat.mp3
    840,1 KB · Bekeken: 72
Laatst gewijzigd:
Die sample is toch al eens gebruikt?

Hier op 't forum of in een hiphop nummer? Ik luister namelijk geen hiphop. Toen ik 'm vond heb ik m gebruikt. En hier op 't forum check ik ook niet vaak. Maarja. Ik weet 't niet.. :engel:
 
Die stab heeft best potientie als je hem verder opknipt en wat meer gevoel in je beat legt, vond het voor mijn smaak/gevoel iets aan de mechanische kant als ik eerlijk ben.

Ik geloof dat Timba een deel van die stab gebruikt heeft op z'n vorige album.
 
Die stab heeft best potientie als je hem verder opknipt en wat meer gevoel in je beat legt, vond het voor mijn smaak/gevoel iets aan de mechanische kant als ik eerlijk ben.

Ik geloof dat Timba een deel van die stab gebruikt heeft op z'n vorige album.

Was dit naar mij? Want een stab is een kort geluidje he.. dit is een sample.. wat langer dus.

En de beat bestaat uit wat breakbeats en daarnaast nog wat losse layers. shuffel is zover ik weet dus real. op een kleine opschoning (misschien) na. ;)
 
Tomato-Tomato...

Laat ik me anders uitdrukken,

Het klinkt te geknipt & geplakt, waardoor er een soort van mchanisch effect ontstaat. Knip die sample op, speel ermee en maak er een eigen beat onder die lekker los is en meer aansluit bij je sample materiaal ;)
 
nieuwe clip met diggydex... en tjek de music :)[/QUOTE]

Dope track gast. Zijn dit allemaal samples of gebruik je bepaalde romplers?
Ik gebruik zelf meer synth`s maar wil nu ook wat meer met piano,guitar,etc)
gaan kloten maar vroeg mij dus af of dit puur crate diggin is of ook gebruik van romplers.

http://www.myspace.com/ruztig

wat biets van mij
 
www.myspace.com/syce1beats

nieuwe clip met diggydex... en tjek de music :)

ik gebruik alles wat ik kan gebruiken... creativiteit de vrije loop laten gaan :)

jij doet kubus beetje na... das jammer want kubus vind ik niet zo... magoed ieder zn ding toch!?

mix is best ok iig :)

Ik heb jaren techno en breakbeat achtige dingen gedaan dus vandaar dat het een beetje richting kubus zijn sound gaat maar ik doe hem zeker niet na.
Ik vind die combi van techno en drum&bass sounds met hip hop biets juist vet en kubus is gewoon dope.
 
Back
Top