Maak een stukje hiphop

thanks man... misschien moet je toch eens wat VST effecten gebruiken dan, want ik weet niet of die effecten in FL Studio zo denderend zijn.
 
Ik vind die jazzy beat van Batteraaf ook mooi. Veel afwisseling en complex drums

Waar halen jullie je drums vandaan ik ben sinds kort zelf bezig met een beetje drums samplen maar kan ze niet goed laten klappen.
Ik vraag me af hoe Marsman zn drums zo vol maakt?
Gebruiken jullie bepaalde effecten om die punch te krijgen? Ik gebruik sindskort FL maar mn drums klinken te mager.
Kunnen jullie me misschien een tip geven ofzo?

tnx 8) soms heb je zin om te freaken :D

Ik heb een erg grote berg met sample cd's overgekocht van iemand, daarbij zaten massa's drum kits, verder haal ik veel uit mijn motif xs en sample ik veel uit oud vinyl.

Beats, bas, leads; alles jaag ik door compressors heen, beat gaat hier dedicated door een dbx 166xl, bas meestal door de yamaha comp in mijn o2r. Verder sidechain ik veel en maak ik gebruik van parallelle bus compressie.:okdan:
 
Ja ik sample ook sindskort drums uit vinyl of uit andere hiphop tracks.

Ik vind toch de gratis drumkits die ik tot nu toe heb verzameld het beste klinken.

En je kunt dus VSTis downloaden voor effecten. Weten jullie een paar goede toevallig die goed klinken op drums. Misschien die jullie gebruiken.
Niet normaal hoeveel gratis VSTis er zijn.

Wat doet compressie eigenlijk met het geluid als jullie me willen vertellen?
Ik heb het gevoel dat mijn kicks een beetje na achteren worden gedrukt en mn hats naar voren. (tenminste bij de standaard preset)
 
PSP vintagewarmer is bijna overal lekker op. laat alles iets warmer "analoger" klinken. Verder moet je maar eens experimenteren met lo-fi plugins ook wel bekend als bitcruncher op je drums.

Een compressor is een soort dude die met zijn hand op de volumefader zit en probeert alles even hard te laten klinken. dus wat je zegt klopt...
 
Ja je hebt gelijkt de hats worden ook op de voorgrond gedrukt als het ware door die compressie waardoor het nogal plat klinkt.

Lo Fi is handig voor ouderwets geluid. Gebruikte ik eigenlijk nooit in mn MV-8800 omdat ik drums hierdoor een beetje dof en minder scherp vond gaan klinken. Maar ja ik zoek wel wat VSTis ervoor.
 
Woww.. , props naar syce1 & Tease480l (035 in da house , aiiii) facking harde shit boys !!! Doe zo , doe zo !!!


Nog niet echt lang bezig met bakken, paar bietjes dan maar..

Beatje van een tijdje terug:

http://www.zshare.net/audio/7593076140d2d2/

Beetje pielen gisteravond:
ja.. , msn stond aan.. ;)

http://www.zshare.net/audio/7593195415c0be/

Vorig weekend beetje naar de klote met een paar maten maar een trackie gefixed..
Eerste verse heb ik voor men rekening genomen... Moet er wel bijzeggen dat ik geen rappert ben..

http://www.zshare.net/audio/75932848877733/
 
boelie... wat mij opvalt is dat de mix opzich best lekker is... maar de geluiden zijn behoorlijk industrial en niet erg hiphop. hoeft niet perse natuurlijk...
verder zou ik gewoon door gaan met wat je doet

oja... en tnx voor de props:mega:
 
@ skiz lekker ambient... beetje a la delic die eerste beat. drums zou ik denk ik iets minder statisch plaatsen. snare mag wel meer klappen denk ik... ik zat ook nog verder te luisteren...

hoe tweak je bass in kaasloos zo? ben ik echt benieuwd naar. iedere keer als ik noisia luister hoor ik van die scheurende bassen etc en nu ben ik benieuwd hoe je dat doet. ik neem aan dat je een filter gebruikt en distortion?

waterloos is dik trouwens!! kastloos ook :D

leg me aub echt wat je doet met die bass!
 
yo bedankt voor de reacties!

tja hoe je zo'n bass maakt, daar valt niet superveel over te zeggen, behalve dat je een synth nodig hebt die 2 filters tegelijk (maar wel in serie) kan handelen, een z3ta+ kan dat (bij die filter en dan dat dual knopje aanzetten) en de massive kan dat ook, en deze heeft bij de laatste versie er een heel nette optie inzitten en dat is de 'hardclipper' die kan al heel snel het geluid gigantisch snel over de zeik maken :D (waar je bij een z3ta+ al richting de effecten gaat)

@syce1: nog bedankt voor die tip wat de 1e track betreft!
 
bij de inserts, vervolgens in het 'routing' menu zorgen je dat insert1 achter filter 1 staat (die filter kan je op vanalles zetten, notch, bandreject etc) voor filter 2 zet je insert 2 erachter, vervolgens stel je met de schuif (links van de filters) in dat het serieel loopt (ik geloof dat er onderaan 'par' staat en naar boven 'ser'.
 
de update was gratis geloof ik. Maargoed het is niet specifiek de hardclipper die dat geluid maakt. Het doel om die bassen te maken zit em er meer in dat je door het geluid kapot te maken gewoon onbedoelde bij-effecten krijgt in de vorm van gekraak en gezaag, vervolgens is het belangrijk om het geluid daarna op te spitsen in een sublaag (die je LP filtert op zo'n 100/150hz) en een hogere 'band' die sublaag moet je wellicht compressen om het kwa dynamiek wat meer stabiliteit te geven. met het hoog kun je los gaan (doublers, distortions, meer filters, flangers, phasers etc)
 
Back
Top