X

Maak een stukje hiphop

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Devon-Miles
    replied
    ik weet niet wat voor gear je hebt lazy eyes maar als je bv beats met je computer maakt is het echt een aanvulling om naast je gesampelde beats en loops een analoge bassline mbv een waldorf pulse of iets anders relatief goedkoops te maken.

Een reactie schrijven:

• Lazy Eyes
    replied
    Thanks Devon, de mix ga ik vanavond nog even aan sleutelen, moet misschien inderdaad wat meer aanwezigheid aan de bass geven, over de snare, dat weet ik niet.. misschien op een paar maten wel en een paar niet.. thanks voor de feedback.

Een reactie schrijven:

• nox
    replied
    iets recents van deze kant. loopje tho, maar verder komt het simpelweg meestal niet

http://soundcloud.com/nightwatchaudio/clap-loop

Een reactie schrijven:

• Devon-Miles
    replied
    de bassline mag wel wat zwaarder maar vibe is wel vet, zou er nog wel een dikke snare opleggen

Een reactie schrijven:

• Lazy Eyes
    replied
    @Hamma: thanks, man. Vond het juist de uitdaging om van de meest afgezaagde kerstnummers wat compleet anders te maken.

Een reactie schrijven:

• Hamme
    replied
    Originally posted by Lazy Eyes View Post
    Lang geen beats meer gemaakt, maar deze gemaakt voor een kerstbeattape die binnenkort moet uitkomen. Is een flip van Chris Rea - Driving Home for Christmas. Hij staat ook in het kerstforum en kon hem niet weer opladen.

https://www.synthforum.nl/forums/att...4&d=1323763184
    Hoewel ik het origineel een verschrikkelijk nummer vind zoals ieder kerstliedje valt het me nog niet eens tegen wat je er van gebrouwen hebt.

Een reactie schrijven:

• Hamme
    replied
    Originally posted by fatclap View Post
    heb ze aan Yukkie B laten horen en hij vond ze dope
    Dan mankeert hem nog niks aan de oren.

Een reactie schrijven:

• Lazy Eyes
    replied
    Lang geen beats meer gemaakt, maar deze gemaakt voor een kerstbeattape die binnenkort moet uitkomen. Is een flip van Chris Rea - Driving Home for Christmas. Hij staat ook in het kerstforum en kon hem niet weer opladen.

https://www.synthforum.nl/forums/att...4&d=1323763184

Een reactie schrijven:

• Modus Operandi
    replied
    heb ze aan Yukkie B laten horen en hij vond ze dope

Een reactie schrijven:

• Hamme
    replied
    Lekker!

Een reactie schrijven:

• Modus Operandi
    replied
    Heb metteen ook maar een jazzfunk versie gemaakt van de b-kant:

Een reactie schrijven:

• Devon-Miles
    replied
    beetje ATCQ stylo fatclap, lekker!

Een reactie schrijven:

• Modus Operandi
    replied
    thanks!

Een reactie schrijven:

• loveyourjunos
    replied
    Originally posted by fatclap View Post
    vokalen wat zachter gezet en halverwege nog een stukje gitaar ertussen:

Coole nummers iedere keer die je samplet
    Dan luister ik ze en ben ik de rest van de bezig "aaarg welk nummer is dat ook al weer!!??"

Een reactie schrijven:

• Modus Operandi
    replied
    Originally posted by EDDITT View Post
    de vocals lijken er ook een beetje 'bovenop' te liggen.
    vokalen wat zachter gezet en halverwege nog een stukje gitaar ertussen:

Een reactie schrijven:

• Devon-Miles
    replied
    thanks! klopt maar als er een kool keith voor de deur staat is die meer dan welkom.
    ik ben in elk geval een vrij diepgaand persoon dus als het klikt op alle vlakken zeg ik geen nee maar het is geen doel om perse mc's te scoren. die sleeping kabouter tape zou denk ik zo als album kunnen

Een reactie schrijven:

• Hamme
    replied
    Ik zit nu the sleeping kabouter te luisteren en heb nog geen moment een mc gemist. Wat een vreselijk vette beats zeg, zo hoor je ze niet vaak meer.

Het probleem met mc's is dat alles al zo vaak gezegd is, dus wie je ook uitnodigt, het blijft altijd corny.

Een reactie schrijven:

• Devon-Miles
    replied
    zeker, liever instrumentaal dan met foute mc's. we hebben zeker wat leuke connecties maar vooral geen druk

Een reactie schrijven:

• Hamme
    replied
    Een tip: staar je niet blind op albums en mc's want jullie producties zijn zo ook vet genoeg. Bedankt voor de link!

Een reactie schrijven:

• Devon-Miles
    replied
    thanks Hamme! Ik doe dit samen met 1 van mijn beste vrienden beatmaker Mantis uit Groningen.
    http://soundcloud.com/malledieven
    Op onze soundcloud hebben we beats en mixtapes staan. In principe zijn we bezig met een album maar het is moeilijk om goede mc's te vinden, vooral die echt diggen en voelen wat je doet.
    Nu in de tussentijd blijven we vooral experimenteren en net wat anders proberen te klinken dan waarin de meesten blijven hangen. De kunst is ook veel andere muziek luisteren en muzikaal blijven denken en ontwikkelen. Natuurlijk ook nog snuffelen in obscure platenzaken, onze samples zijn vooral veel progrock 60's 70's

Een reactie schrijven:

Working...
X