Maak een stukje hiphop

Kijk, ik ga gewoon eerlijk zijn. Ik vind dit weer typisch zon beat van net niet, synths zijn wel lekker dromerig en daar heb ik ook geen commentaar op maar die beat is zo flauw als wat, die hihat die stiekem veel te hard staat op 'stap 8' waardoor je daardoor helemaal afgeleid wordt. Dan gewoon de overal sound van die beat is niet echt sterk. Het pompt niet, mn necksnap slaat niet aan zeg maar. Snare zonder punch en een standaard kickdrummetje uit een of ander samplepakket.

Nogmaals ik ben gewoon eerlijk, de feeling die er achter zit is echt wel lekker maar ik zou het wat meer kleuren, layer je drums, pomp ze eens door wat shit heen en resample dat, nu vind ik het erg flauw. Be a chef use some flavours.

Zo nu mag het halve topic weer over mij heen vallen.
 
Ben juist ontzettend blij dat er eindelijk iemand eerlijk is. Hier heb ik ten minste iets aan!

Volgens mij ben ik nog onvoldoende muzikaal onderlegd om te begrijpen wat je allemaal bedoelt maar ik ga het uitzoeken (layer je drums...)!

Bedankt voor je reactie als klinkt ie best negatief :P

ps. beat is gemaakt op de Ipad met Nanostudio
 
doe dan ;)

Ik zal het straks eens proberen. Ik realiseer me steeds meer dat ik eigenlijk vooral beats maak als excuus om youtube af te speuren naar nummers als dit.
Verwacht dus iets als

de overal sound van die beat is niet echt sterk. Het pompt niet, mn necksnap slaat niet aan zeg maar. Snare zonder punch en een standaard kickdrummetje uit een of ander samplepakket.
:)


Tenminste, zo was die met die sample van de OJays van Boelie geworden.

Die beat van Dr Rinkel is trouwens lang niet slecht vind ik, het zit muzikaal in elkaar, maar het is een beetje, als we dan toch in 'be a chef' termen praten, een salade uit de Allerhande, terwijl ik toch liever gefrituurde smurrie heb waar je vieze vingers van krijgt. Met een korstje.
 
Volgens mij ben ik nog onvoldoende muzikaal onderlegd om te begrijpen wat je allemaal bedoelt maar ik ga het uitzoeken (layer je drums...)!
Lol het betekent gewoon je drums dubbelen met samples die beter klinken. Dus onder de kick zet je een andere kick, onder de snare een andere snare etc etc. Dat kan je zo gek maken als je zelf wilt.
 
Dat lag dus niet aan jouw sample hè, ik maak gewoon nooit iets af :)
Leuke sample, maar de hihat is te hard/ clean en de snare roffels klinken wel erg geprogrammeerd. Ik zou die drum basic houden of nog beter een loop samplen van een akoestische drum, want die klinken altijd beter dan die synth meuk.
 
Ik zal het straks eens proberen. Ik realiseer me steeds meer dat ik eigenlijk vooral beats maak als excuus om youtube af te speuren naar nummers als dit.
Verwacht dus iets als
de overal sound van die beat is niet echt sterk. Het pompt niet, mn necksnap slaat niet aan zeg maar. Snare zonder punch en een standaard kickdrummetje uit een of ander samplepakket.
Gebrek aan zelfkennis kan je niet ontzegt worden lol.
 
Sampletjes uit films gebruiken is ook altijd een leuke bezigheid:

It was all a dream
http://soundcloud.com/mindseye4/mindseye-it-was-all-a-dream


Trouwens, een mashup van verschillende tracks ook:

The world (is yours)
http://soundcloud.com/mindseye4/mindseye-the-world-is-yours
 
Back
Top