Maak een stukje hiphop

ben niet echt dol op die cleane sounds coady!

ik heeft ook een snippet gemaakt... klinkt nog niet helemaal lekker qua geluid...
 

Attachments

  • test123.mp3
    819,8 KB · Bekeken: 51
Origineel geplaatst door comet

ik heeft ook een snippet gemaakt... klinkt nog niet helemaal lekker qua geluid...

Ik ben niet weg van de sample die je gebruikt hebt. Er zit volop energie in (en dat is goed), maar de klank gaat me al snel tegen staan. En ik vind het jammer dat heel de beat op één en dezelfde sample gebaseerd lijkt te zijn. In gedachten heb ik bijvoorbeeld aan het eind van iedere maat (rondom de snare) al een baslijntje. Ik mis de aankleding dus.
 
Laatst gewijzigd:
geen hiphop maar toch net......wel
 

Attachments

  • netzoalsdebiet.mp3
    682,9 KB · Bekeken: 51
en nog een.....
 

Attachments

  • nastybreakfast.mp3
    171,5 KB · Bekeken: 51
smooth beat1

fm beat2

2 nieuwe beat snippets van me, beiden zijn inmiddels volwaardige tracks waarop de MonsterVerbond/de Verlichting click hun ding gedaan hebben.

Check ook de track Heilig Teken op www.myspace.com/deverlichting, dat is ook een beat productie van mij.

Ik ben met die click echt hard bezig aaan verschillende projects, houd onze myspaces daarvoor in de gaten, er zit een album in de planning ergens in september.
 
Een vraagje!

Waar in het frequentiespectrum hebben jullie bassdrums het meeste volume?
 
Die eerste beat van Carnivore vind ik echt lekker. Er is veel aan de gang in deze beat. Mooie gitaar chops. En de saxophone sample is ook erg mooi. Ik vind de realistische drums erg goed passen.
 
Origineel geplaatst door MB Beatz
Die eerste beat van Carnivore vind ik echt lekker. Er is veel aan de gang in deze beat. Mooie gitaar chops. En de saxophone sample is ook erg mooi. Ik vind de realistische drums erg goed passen.

tnx man! :)

chops komen allemaal van vinyls en de sax is geen sax, maar een mute trompet en eigenlijk ook niet 100% sample maar een gespeelde lijn in Saxlab gelayerd met sounds uit HalionOne en de Kontakt2 library. Het geheel gaat daarna outboard door een hele keten van fx heen.
 
Heb een ding gemaakt met een paar MC's van een hiphop forum. Nederlandstalig. Ik heb
dit niet al te serieus genomen, dus heb er nog meer lol in gehad. :) Ik heb de beat gedaan.
De mix deugt niet helemaal (/helemaal niet), maar daar ga ik morgen aan werken.

Het onderwerp voor de MC's was 2008. Iedereen heeft daarin duidelijk een eigen beeld.

klik

:biertje:
 
De beat van Marsman is zeker ruig met die grommende basslijn. Ik vind die eerste just a beat van Mike Rockmore al helemaal wreed. die style doet me denken aan een zwaardere versie van de Neptunes ofzo.
 
Ik maak ook beats sinds een jaar ben ik gaan samplen maar moet nog heel veel leren.
Ik heb niet die techno sound zoals jullie maar meer rustige beats.
Ik wil graag advies van hoe jullie het zouden doen of bepaalde technieken die jullie zouden gebruiken.
Mn beats missen altijd wat...

http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5593832&q=hi
 
Origineel geplaatst door MB Beatz
Ik maak ook beats sinds een jaar ben ik gaan samplen maar moet nog heel veel leren.
Ik heb niet die techno sound zoals jullie maar meer rustige beats.
Ik wil graag advies van hoe jullie het zouden doen of bepaalde technieken die jullie zouden gebruiken.
Mn beats missen altijd wat...

http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5593832&q=hi

je beats zijn goed maar missen alleen nog bas (of een baslijn)
mist in elk geval zeker geen technosound dus vergeet dat

:okdan:
 
Ik vind die beat wel gaaf hoor! Er zit wel een bass in, maar die hoor je
bijna niet, misschien mag die wel iets meer naar voren in de mix. Net als de
lead die erin komt na een minuut. Wat ik dan wel weer jammer vind
is dat je de beat laat haperen na 1:20. Dat vind ik zo verwarrend. Misschien
is dat jouw bedoeling geweest, maar t haalt de sfeer er even uit. Misschien
is het ook wel gewoon wennen voor mij. Maar klinkt opzich wel goed dus! :biertje:

En over die technosound, die heb ik ook lang niet altijd. Ik maakte mijn
beats in mijn beginperiode wel altijd met een electronische sound. Maar nu
maak ik alleen nog beats in electrosounds als ik mij verveel en inspiratieloos ben,
omdat ik zulke dingen altijd wel kan maken, inspiratievol of niet.

Vaak vind ik het wel gaaf om nog electronische elementen erin te
blijven houden. Een rauwe zaag is altijd vet. :D

Sowieso vind ik die verschillende sounds combineren mooi werk. Ik ga bijvoorbeeld
over een tijdje een band beginnen met twee vrienden. Een gitarist en een bassist. Ik ga
dan met een grooveboxje erbij en dan gaan we eerst maar eens wat klooien en een
sound zoeken. Ik denk wel dat het wat kan worden, die combinatie.

Succes nog met je beats! :)
 
Back
Top