Maak een stukje hiphop

Ik ben Raphie nu in 2 topics redelijk aanwezig tegengekomen. Het eerste topic ging over Maschine waar hij niets over kon vertellen, behalve dat zijn oplossing met MPD en Groove Agent, beter en goedkoper was. Bedankt voor de tip nog overigens, mijn MPD staat op Marktplaats en Maschine wordt dagelijks gebruikt. :)

Nu komt hij hier weer lastig doen en hij heeft weer geen enkel benul waar hij het over heeft.

Good job, Raphie, probeer je voortaan een klein beetje te verdiepen voor je je ergens in mengt.
 
Gaan we appels met iets vergelijken dat geeneens fruit is of wat?

*D
Dacht idd, watser hiphop aan dat jijbuis filmpje?
 
'KoolMoeDee,NWA, Ice Cube, Ice T, Naughty By Nature, dát was HipHop'...

hmm..

A tribe called quest, De la soul, EPDM, Gang starr komen uit dezelfde periode en dat vind je weer niks... Deze gasten zijn baanbrekend geweest.. hebben mad respect, zijn niet commercieel.. Dit geeft dus aan dat je echt geen benul hebt van deze muziek..
ATCQ en DeLaSoul niet commercieel?!? man, de DeepHeat CD's en de top 40's stonden er vol mee..... kom op zeg dat is echt het begin van het einde van hiphop geweest. De huidige autotune R&B ellende is een genre op zich en heeft al helemaal niks met HipHop van doen......
 
enige ding van ATCQ wat echt in de top40 heeft gestaan was Can I Kick It?!
Van Dela; Ring Ring en ain't all good en die ene met redman. (dan heb ik het over hier in NL)
voor de rest ook niets van ze.
 
wat dacht je van "I Left my wallet in el segundo" en "stressed out", ook wel redelijke knijters, om van "Check the rhyme" maar niet te spreken
 
Ik ben Raphie nu in 2 topics redelijk aanwezig tegengekomen. Het eerste topic ging over Maschine waar hij niets over kon vertellen, behalve dat zijn oplossing met MPD en Groove Agent, beter en goedkoper was. Bedankt voor de tip nog overigens, mijn MPD staat op Marktplaats en Maschine wordt dagelijks gebruikt. :)

Nu komt hij hier weer lastig doen en hij heeft weer geen enkel benul waar hij het over heeft.

Good job, Raphie, probeer je voortaan een klein beetje te verdiepen voor je je ergens in mengt.
PleaZe..... (Z is Hiphop toch?!? :Z )

LE, draag bij, of blijf stil......
 
Ik hou er over op.. ik ga geen welles-nietus spelen met iemand die niet weet waar hij over praat..

Als je ATQ en Dela wil wegzetten als commercieel ben je niet goed wijs..

Wss zeg je dat omdat JIJ ze kent van een paar tracks uit de top40... net zoals je wss PE wil wegzetten als commercieel vanwege '911 is a joke', en je 2 Live crew nep vindt vanwege 'me so horny'. :-)
 
Nee, misschien moet jij eens kijken hoe groot deze gasten in de UK en de US zijn.
je moet commercie niet afmeten aan wat ze in NL gedaan hebben, ben je nou zo kortzichtig?!?
 
haha, hier kan ik dan nog wel om lachen. Waar het mij om gaat is het verschil tussen samplen en samplen. Ik ben er ook niet zo van om ergens een 8 bar loop vandaan te trekken er wat drums onder te gooien en dat dan een productie te noemen. Aan de andere kant, kan het ook heel goed uitpakken en het geheel naar een hoger niveau tillen, wanneer er dingen aan toegevoegd worden, de sfeer behouden wordt en er al met al een goede track ontstaat.

Dan kan het mij niet zoveel schelen of het nou gesampled is of niet. Het klinkt misschien allemaal niet heeeeel bijzonder de muziek uit de jaren '90 maar het is wel hiphop zoals het ontstaan is en destijds met heel weinig middelen, daardoor was het voor die tijd heel dope en voor degene die het nu nog luisteren is het een stukje sentiment bij de track en de sfeer en rhymes wat tracks dope maakt.

Als je huidige beats nu nog klinken als veel van de jaren ’90 hiphop dan doe je in mijn ogen iets verkeerd en gebruik je de huidige middelen niet voldoende.
Al met al is niets mis met samplen, zolang je er maar een nieuwe productie van maakt. Wanneer een sample een doel heeft en een track naar een groter geheel tilt, moet je het in mijn ogen niet laten alleen maar omdat het dan toevallig gesampled is.

Samplen is en blijft een onderdeel van hiphop, maar is ook aan verandering onderhevig. Tracks moeten nu meer een geheel vormen en kunnen niet meer alleen rusten op de sample.

En nee, ATCQ en De La zijn zeker niet commercieel, maar wilden natuurlijk best wel kunnen leven van hun muziek, dus brachten ze singles uit.
Maar zij hebben dit altijd gedaan uit de liefde voor muziek en omdat het dan toevallig ook nog heel goed was, sloeg het aan en hebben zij bescheiden hits gescoord. Niets mis mee in mijn ogen.
 
Nee, misschien moet jij eens kijken hoe groot deze gasten in de UK en de US zijn.
je moet commercie niet afmeten aan wat ze in NL gedaan hebben, ben je nou zo kortzichtig?!?

Haha.., over kortzichtig gesproken, lees je eigen posts eens terug.

Raphie, blijf jij maar lekker trance maken, een muziekstijl waar je wel goed in bent en lekker die ene in het dozijn kunt zijn.
Laat de hiphopheads hier maar hun ding doen :)
 
Eens, ik vind ook niet alles kudt hoor. Maar als een paar jochies denken dat ze underground zijn, dan moet ik altijd ff lachen. Als muziek niet in je dorp door de locale piraat is opgepikt betekent niet per definitie dat het dan underground is... That's all....
 
wat dacht je van "I Left my wallet in el segundo" en "stressed out", ook wel redelijke knijters, om van "Check the rhyme" maar niet te spreken

vergeet idd stressed out en check the rhyme, maar nog waren die niet zo uitgebreid in de top dan die andere
 
Als je huidige beats nu nog klinken als veel van de jaren ’90 hiphop dan doe je in mijn ogen iets verkeerd en gebruik je de huidige middelen niet voldoende.

We hoeven toch niet allemaal vernieuwend bezig te zijn? Er zijn muzikanten die graag jaren '50 Jazz of jaren '70 Funk spelen. Dan mag je toch ook wel jaren '90 HipHop maken? ;)
 


8)
 
Ik kan het niet laten...

 
Mijn voorkeur gaat uit naar werken met samples, maar ik kan de eind jaren '80/begin jaren '90 Westcoast HipHop met veel zelfgespeelde instrumenten ook goed waarderen, hoor. En waarom zou je geen synth gebruiken voor zo'n Funky Worm leadje?

Now playing: Menace II Society OST
 
nahja.. als het dope klinkt klinkt het dope natuurlijk.. boeie hoe het gemaakt is..

Ik vind zelf gewoon gesampelde shit het vetst, ik ben ook niet echt into dat hele west coast gebeuren, vind ik te smooth klinken....Ik hou meer van die botte east coast beats..

maar ieder zn ding..
 
Back
Top