Maak een stukje hiphop

Ik heb mijn twee hiphop nummers staan op de nieuwe cd van Haags Timmerbedrijf, Hip And Hop (dat zijn twee eenden).

Phochos:D
 
@ Christov:

Dope beat. :)

De drums zijn wat onduidelijk in het gedeelte tot 00:21, maar dat komt vanzelf wel goed wanneer je de vocals erbij doet en het geheel verder gaat mixen. Dus een beetje uitkijken met het "aandikken" van de sample zoals je in die eerste 21 seconden doet.

Er is één ding dat me gaat irriteren aan deze beat en dat is de bassline. Waarschijnlijk is de finetuning de grootste boosdoener, want hij klinkt niet lekker samen met de sample. Transpose 'em eens naar +12 en luister dan of deze te hoog/laag gefinetuned is. Even corrigeren indien nodig en weer 12 omlaag transposen.

Daarnaast vind ik de bassline ook wat fantasieloos, want ik zou 'em meer met de melodie mee laten lopen, maar als dit jouw stijl is, dan zal ik me daar voor de rest niet mee bemoeien. ;)
 
Er is één ding dat me gaat irriteren aan deze beat en dat is de bassline. Waarschijnlijk is de finetuning de grootste boosdoener, want hij klinkt niet lekker samen met de sample. Transpose 'em eens naar +12 en luister dan of deze te hoog/laag gefinetuned is. Even corrigeren indien nodig en weer 12 omlaag transposen.

Daarnaast vind ik de bassline ook wat fantasieloos, want ik zou 'em meer met de melodie mee laten lopen, maar als dit jouw stijl is, dan zal ik me daar voor de rest niet mee bemoeien. ;) [/B]

wat is transposen? vond de bass zelf lastig te mixen, toen ik ging compressen ging ie meteen clippen leek t.

verder ben ik absoluut geen held in basslijntjes hoor hehe, ik probeerde maar iets wat beetje goed klonk...

maar bedankt voor je reactie, kan er wat mee (zodra ik doorheb wat transposen is hehe)
 
Transposen is het verhogen of verlagen van de toonhoogte in stappen van halve noten. Dus met +12 bedoel ik een octaaf hoger. Dit klinkt voor een bassline wellicht niet geweldig, maar mijn ervaring is dat ik hogere tonen makkelijker te finetunen vind dan lage basgeluiden.
 
Je hebt in het programma dat je gebruikt toch wel de mogelijkheid om je samples iets omhoog of omlaag te tunen (pitchen)? Hoe stem je anders al je geluiden op elkaar af zonder dat het één vals geheel wordt?
 
Hier een stukje van mij. Slaag er nog niet in er een geschikte bassline voor te maken! =(
 

Attachments

  • biets.mp3
    184,6 KB · Bekeken: 57
Erm, that's it? :D
 
Tot nu toe wel ja =P
 
Rakim says... ;)
 

Attachments

  • rakim says.mp3
    65,6 KB · Bekeken: 71
Origineel geplaatst door technomauriesje
Wat about deze?

LAST.jpg


M'n hoofd beweegt op en neer, dus dat is een goed teken. :)
 
Vervang de spatie eens door %20
 
551.gif


:D

Als je een beat als "sauzig toetje" maakt, heb je dan ook een bepaalde MC in gedachten? Het zit qua stijl wel in de hoek van Dr. Dre, vind ik. Ben je ook meer West Coast geörienteerd?
 
Back
Top