Maak een stukje hiphop

Origineel geplaatst door Lotuz
Beetje gespeeld met m'n MPC'tje. Nadat ik Soulitaires beats had gehoord op zijn myspace site had ik ook even zin om een Premier-achtige beat te maken. Ideaal om de MPC te leren kennen. :)

Klinkt wel dope, is dat die cal tjader sample? hij klinkt erg bekend iig. De sound is idd wel premo achtig ja
 
Nope, geen Cal Tjader sample, maar wel van een andere grote vibrafoonspeler. Een van m'n favoriete instrumenten en één van de redenen dat ik in de jaren '90 fan was van Buckwild die vaak vibrafoonsamples gebruikte. :)
 
Ik heb net even een acapella van Masta Ace over de beat gezet. Klinkt niet verkeerd, toch? :)
 

Attachments

  • premier vibes masta ace.mp3
    919,1 KB · Bekeken: 81
Origineel geplaatst door Lotuz
Ik heb net even een acapella van Masta Ace over de beat gezet. Klinkt niet verkeerd, toch? :)

Ik zat ff te luisteren, duurt maar kort :)
Mij zegt hele Masta Ace, helemaal niets .. Shoot me :P

Wel wou ik je ff melden dat dit erg prettig in het gehoor ligt qua : beat, Mr.Masta en sounds..
Als je dit uitwerkt, kan het zo op 1 of andere mixtape..

En die mixtapes worden vaak met een warm welkom ontvangen internationaal :biertje:

Groet,

BB
 
Laatst gewijzigd:
Als de tijd er rijp voor is, zal ik dat ook wel weer gaan doen. Maar ik begin net weer een beetje plezier te krijgen in het muziek maken en wil de zaken niet overhaasten.
 
Prima remix trouwens. Wel erg opgewekt en ik moet bekennen dat ik een beetje allergisch ben voor die hoog gepitchte "chipmunk" vocalsamples. Ik heb betere beats van je gehoord op je soundclick site.
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Nope, geen Cal Tjader sample, maar wel van een andere grote vibrafoonspeler. Een van m'n favoriete instrumenten en één van de redenen dat ik in de jaren '90 fan was van Buckwild die vaak vibrafoonsamples gebruikte. :)

Mid's 90's vibe :) Klinkt wel lekker met die acapella, waarschijnlijk nog vetter met een iets meer oldschool acapella... Roy Ayers sample ? :)
 
Ik heb sinds kort het programma van Magix, "HipHop & RnB". Als Haags Timmerbedrijf zal ik een track maken en die komt dan ook op de nieuwe van Haags Timmerbedrijf (nog geen titel voor de cd).

Phochos:D
 
iets waar ik tijdje terug aan begonnen ben, stukje vrolijker als normaal maar ach...heb nog zat grimey samples liggen hehe


goeie topic dit, zal binnenkort wel es gaan checken

@Lotuz ik stuur je die acapellas nog, was t helemaal vergeten, laatste tijd druk gehad etc. Stuur maar pm welke je wilt met je mail adres en ze komen je kant op!

checkt het hieronder uit, het is nog ongemixt want ik mix altijd pas als ik de sequence af heb etc.
 

Attachments

  • kerfstokongemixt2synthforum.mp3
    1.001,7 KB · Bekeken: 90
Origineel geplaatst door Marvin
scratches zijn net, verder vind ik er niet echt een eenheid in zitten

Klopt, ik ben ook helemaal geen hiphopper, heb niet veel met deze vorm van muziek, was ook de eerste aanzet tot het maken van zo'n nummer.:bekdicht:
 
Back
Top