Aantal nummers van mij

iFox

Stamgast
Lid sinds
19 augustus 2006
Berichten
227
Locatie
het hoge Noorden
Origineel geplaatst door iFox
Verwacht er niet te veel van hoor, ik heb nog niet zo heel veel ervaring (en tijd, de ik heb een hoop nooit afgemaakte nummers)

heb net ff a thousand words geluisterd..

en dat klonk echt niet slecht hoor :)

leuke melodietjes

ook funky is een leuk trackie :)

ook leuke melodietjes en basslijntjes.. je trackies zitten best goed in elkaar..

enige tip die ik voor je heb is dat de mixen wel wat beter mogen met betrekking tot volumes van bepaalde instrumenten tegenover elkaar.. voor de rest ben je erg goed bezig :okdan:
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
heb net ff a thousand words geluisterd..

en dat klonk echt niet slecht hoor :)

leuke melodietjes

ook funky is een leuk trackie :)

ook leuke melodietjes en basslijntjes.. je trackies zitten best goed in elkaar..

enige tip die ik voor je heb is dat de mixen wel wat beter mogen met betrekking tot volumes van bepaalde instrumenten tegenover elkaar.. voor de rest ben je erg goed bezig :okdan:

Dank voor het compliment :halleluja

wat raad je me aan om met volume te doen van de instrumenten, ik heb net weer even geluisterd, en je hebt inderdaad gelijk maar ik weet niet precies hoe ik wél goed kan doen...

enige idee wat ik heb is dat de leads soms beetje overstuurd zijn...
 
wat ik zelf meestal doe is eerst elk kanaal op 0 db zetten en daarna dingen die te hard staan omlaag schuiven ipv dingen die te zacht staan omhoog.. je moet ongeveer 0db proberen aan te houden als max voor je instrumenten behalve in extremere muziek stylen.. daarnaast moet je ook zorgen dat de master bus ongeveer tussen de -3db 0db +3db blijft
hoe verder je die grens over gaat des te eerder geluiden gaan oversturen

het is trouwens geen ramp als je op je gewone channel strips een paar geluiden wat over de 0db heb, zolang het geluid maar goed blijft en je main bus niet in t rood schiet

dit is ongeveer de basis voor een goed evenwicht.. verder zou je compressors over dingen heen kunnen zetten die lekker punchy moeten zijn en goed hoorbaar moeten blijven onder elke omstandigheden

en goed eq'en lost al vaak veel problemen op, ff de zoekfunktie gebruiken en je zal een hoop bruikbare tips vinden op t forum

evt. kun je ook achteraf een multiband compressor op de eindmix zetten om bepaalde frequencies die een beetje wegvallen weer omhoog te halen


succes ermee :)
 
dat trackie genaamd Twijfel (geen titel, apart)

misschien dat je dat eens als oefen materiaal moet gebruiken eerst.. de kick daarin valt vaak compleet weg en op sommige momenten heel vaagjes op de achtergrond te horen.. ook de geluiden eromheen slaan vaak duidelijk rood uit als je eens begint bij dit trackie de kick op 0db te zetten en dan de rest eromheen gaat doen terwijl je goed blijft opletten dat de kick niet weg vaagt kick mag je vaak best wat harder als 0db zetten als t nodig is zolang die maar niet bij elke inslag alle frequencies van andere instrumenten opslokt, maar goed dat hoor je zelf wel

sowieso een eindmix compressor op de main bus kan meestal geen kwaad bij dit soort muziek zolang je alles maar niet plat compressed (input niet te hoog zetten) ..

ik hoop dat je weer een eindje op weg bent geholpen :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb hem geluisterd en ik moet zeggen dat het inderdaad een enorme warboel is, zowel kwa volumes als kwa eigen "rangschikking" van de patterns. Ik kwam ook nog een hele domme fout tegen: de delay van de bas aan het begin open laten staan 8o), ook tijdens het al overbezette middenstuk...daardoor werd het al een beetje moffig...

Ik zal d'r mee bezig gaan :halleluja
 
Back
Top