Check mijn HARDSTYLE track.. alsjeblieft.. :)

Klinkt best lekker. Het sampletje van 'You are a..' is misschien wat achterhaald.

Ik zou hem wel wat inkorten. Voor een track van 7 minuten vindt ik er te weinig variatie inzitten.
 
Ik vind het zeker wel netjes gemaakt! ;) ... Maar idd wat Bananaworld al zegt "7 minuten" is mss wat lang :)... Maar voor een Vinyl release kan het wel...
 
Tussen 3:53 en 4:06 vind ik t wel leuk, maar de rest is bak herrie...
..maar dat is persoonlijk natuurlijk...
:)
 
Ik vond over het algemeen de overgangen wat droog, inclusief de momenten dat de melodie erin komt. Dat kan misschien wel iets spannender ...
 
Ja idd die overgangen moet ik nog aan werken..

het is ook puur bedoeld voor vinyl.. in de regel maak je met zoiets geen cd versie maar knippen ze er gewoon een stuk tussen uit of vanaf }:|

bedankt voor de reacties

en die sample idd.. die is achterhaald.. Ik zoek nog wat nieuws..

:okdan:
 
leuk gedaan, ik heb het alleen hier op mn werk geluisterd en de speakers zijn echt bagger, dus over geluidskwaliteit e.d. kan ik weinig zeggen.

Ik vind het geen slecht stuk, wel te lang. De melodie(-en) vind ik sterk, dat is goed. Misschien kun je er (bijv. in het begin) vaker wat synthstringetjes of iets dergelijks achter knallen zodat het minder kaal klinkt. Goeie samples trouwens.
 
Ik vind hem best lekker. Zou hem zo in een setje draaien.

Misschien mogen er wat fills & sweeps bij in.

FX mist over de hele mix (slechte kwaliteit mp3?).

Lead is gaaf.

Nummer is lekker. Uitwerken die handel!

Petje af, ik doe het je (nog) niet na :okdan:
 
nou dat melodietje met die lead maakt het hoor ;) verders tja nog niet op de monitors in mijn studio geluisterd maar zo op het eerste oor erg ok voor een 1ste versie hier en daar wat dingen aanpassen en hup opsturen maar!!!
 
FX over de hele mix ? dat doe ik nooit.. haalt naar mijn mening ook het rauwe er af.. mp3 kwaliteit is 192 kbs..
 
ik vind em vet.

...maar goed, deze stijl heeft me altijd al aangesproken. (zou het zelf eerder classificeren onder de noemer "Newstyle" , maar ja, dat krijg je als je al wat ouder bent he? ;)

B.S.E.
 
Ja ik vind zoals eerder gezegd ook het melodietje met die lead dit nummer min of meer maken, bepaalde geluiden vind ik er zelf minder bij passen (bijv. dat geluidje waar je mee begint), je creeert hiermee een gedachte een andere kant op te gaan, vervolgens wordt het gewoon 'normale hardstyle'

Dan zou ik die geluidjes aan het begin eerder bewaren voor een iets meer spacey-trance-achtige track ofzo?

En dan deze track echt puur hardstyle maken.


Begrijp me niet verkeerd, het is leuk om eens iets anders te doen, maar aangezien dit lead-melodietje zo pakkend is en typisch hardstyle (vind ik), zou je er naar mijn mening beter aan doen om hier echt zo'n typisch hardstyle nummer van te maken en een hit te scoren ofzo:P

En dan moeten er eigenlijk nog meer vocals in om de boel op te vullen. ;)

Suc6 iig, kan zeker wat worden:okdan:

Edit: ja, na nog eens luisteren vind ik het melodietje dikker dan mening ander hardstyleplaat, dit kan een hit worden!!:mega:
 
Het is totaal niet mijn muziek maar ik vind het erg leuk gedaan. Hier zullen mensen best wel op los kunnen gaan gok ik zo.
 
Ik heb helemaal niks met Hardstyle, maar 'k vind 'm gaaf! :)

:okdan:
 
vind t meer hardcore als hardstyle .. ik zou er niet veel meer aan gaan sleutelen hij klinkt errug lekker zo :okdan:
 
dit is veels te rauw voor hardstyle... kicks zijn kut (pardon my french), idem de opbouw. Gaat echt van hak-op-de-tak zeg maar. Zou denk ik niet werken op de dansvloer.

Ik zou alleen de melodie houden en de rest van de track hard weggooien, je melo is dik nl. geluidje van je lead melo is wel cool, maar te dun.

Luister Beholder, Prophet en spul van Zany, beluister hoe hun de kicks + bass gebruiken en structuur in een nummer aanbrengen.


:P BTW.... Volgens mij heb je een Kick van Ome Dione gesampeld hè ? :D
 
Hmm te rauw vind ik niet.. Het is wel RAUW.. maar mag een hard nr niet rauw zijn ? Luister naar de tracks van Temper Temper bij thirdmovement.. Dikke acid en scheurgeluiden.. Totaal geen standaard hardstyle.. Vroeger had je van die kicks met een gate en basjes na de tel etc. Dingen veranderen en ik heb het gewoon niet volgens de standaard geproduceerd. Luister eens naar Stampuhh van Prophet en Deepack.. die kicks zijn ook rauw en ruig.. alleen vind ik ze niet goed tot hun recht komen in dat nr.. ja sorry.. En waarom alles zo clean ? Het is hardstyle.. geen plastic vst kant en klaar hap :) Hardcore is ook steeds veranderd.. van snel naar langzaam van melodieus naar wat het nu is (rauwe kak) zo hou je het interessant want 10.000 zany en beholder tracks gaat een keer vervelen toch

Het is idd hak op de tak.. Ik moet echt aan die overgangen gaan werken zoals ik eerder al zei :) De rest laat ik echt zo.. De meningen zijn verdeeld maar ik ga het niet volgens de norm produceren van boem + melodietje en een stoer praatje zodat ik geen kritiek krijg en het resultaat is wat iedereen zou verwachten van een hardstyle track

Lead is niet te dun de track is alleen veel te vlak gemixed kom ik achter.. Ik heb hier alleen reverb opzitten en wat ik hier mis is een stereo enhancer :) Niet te dun maar het moet breder. Dat is iets van de laatste weken wat ik nu door begin te krijgen. Voorheen waren al mijn eindmixen erg vlak. Mijn excuses :dj: ghehe..

Ik kan wel de zoveelste zany of beholder track maken maar dat is juist wat ik niet wil. van experimenteren wordt niemand slechter toch :) In hardstyle heb je die italiaanse tracks.. maar ook zany en beholder.. dan nog de oude hardstyle "stijl" de duitse stijl.. en wat ze bij thirdmovement doen.. wat ik wil zeggen.. wat is nou eigenlijk hardstyle.. zijn er regels :)

p.s. zou die boos worden }:| ?? achja het is een klein sampletje die het geheel echt op krikt. Ik kan wel 1 of andere flut sample gebruiken maar dat schiet niet op. Ik kan het gewoon niet zelf.. "nog niet" maar ik leer elke dag :)

thanks voor je kritiek.. kon ik ook mijn mening weer ff kwijt
:okdan:
 
Back
Top