[Track] L'azote

jgeers01

Analogue Age
Lid sinds
28 november 2004
Berichten
683
Locatie
Utrecht
Het werd de hoogste tijd om weer eens een trackje te posten. Een track met wederom veel Jarristische kenmerken ;-).
Verdere ingredienten: Eminent 310, Keio Mini pops en diverse soft synths.

L'azote

:kroon:
 
mooi hoor...de sounds zijn helemaal geniaal, alsof je de master zelf hoort spelen. Ik vind de melodie lekker, mooi strak gespeeld alles en de mix staat als een huis. Misschien ligt t aan me koptelefoontje maar ik hoor wat weinig bas. Misschien had je dat ook bedoeld. De links-rechts delay op de lead by 3:10 zou ik iets minder ver uitelkaar leggen. Ik ken de muziek van Jarre niet zo heel goed, maar ik vind het een tikkie rechtuit, er mist IMHO een beetje een sectie die totaal breekt met het lekkere zweven, om meer spanning erin te krijgen. Maar niet teveel gezeurd...je maakt Per hier serieus concurrentie :D
 
Ik sluit me aan bij stage.
Persoonlijk vind ik het wat minder dan bvb jouw 'Flying crickets' of ook 'Mountains' maar het misstaat er zeker niet naast.:okdan:
 
Qua mix, ik vind de drums en bass wel iets harder mogen, en de leadsounds iets zachter, verder vind ik hem erg cool! :okdan:
 
niet gek gedaan. Ik hoor dat die op een bestaande track van jmj is gebaseerd, je zou die lijntjes iets minder hetzelfde kunnen maken. De bassline vind ik er niet bijpassen, kwa sound.

De mix moet je nog even naar kijken, maar kwa arrangement en thema's vind ik hem erg geslaagd :okdan:
 
Dank voor jullie commentaar :okdan:

Ik heb de meeste aandacht besteed aan de thema's en dan moet je op een gegeven moment nog even het geduld opbrengen om goed voor een mix te gaan zitten. Dat doe ik dus nog een keer dunnetjes over...
Waar ik zelf de meeste kritiek op had verwacht was de compressie die ik gebruikt heb. Met name de lead is daardoor erg fel geworden terwijl de sopraamsound het imo beter doet.

Ik ben het ook wel eens dat het nog een brug kan gebruiken. Kortom: binnenkort het vervolg :mega:
 
Het begin is prachtig, lijkt een beetje op oxygene2 maar dat vind ik helemaal niet erg :) dan het lekkere ploperdeplop geluid. Vervolgens komt de lead erin en die vind ik wat minder, klinkt te schel/digitaal naar mijn inziens maar je geeft zelf al aan dat die feller is geworden. Strings zijn gewoon erg lekker. (kan ook niet anders met zo'n kwaliteitsprodukt van eigen bodem :D )
Al met al heel mooi uitgewerkt. Het laatste stukje (vanf 2.57) doet me denken aan een theremin, was dat ook de bedoeling?
 
mooi man!! en inderdaad de bass staat te zacht..en de lead te hard...Ik ben benieuwd naar je nieuwe mix!! mooie compositie...
 
Hey Jan Pieter!

Leuk een nieuwe track!!:dj:

Vind hem goed klinken al, vooral stuk rond de 1:35 minuten en verder is een heerlijke break in het geheel. Typisch Jan Pieter eminent:) Ik heb wel een paar punten, min of meer ook al genoemd, die ik anders had gedaan.

De lead vind ik helaas ook iets te goedkoop.
De baslijn zou ik wat meer laten spelen met de melodie bijv. Hij is net iets te statisch in dit nummer is mijn idee (tja euh..wie ben ik?:bekdicht: ) En misschien een idee om er naast deze bas nog een ietss scherpere zaagtandbas in te doen. Alla equinoxe 4.

Ook zonder deze veranderingen mooie track:)

groet Arnaud
 
Nieuwe mix

Nieuwe mix

Wederom dank voor jullie input :okdan:

@@ (at Ed): Oxygene 2 is inderdaad de inspiratiebron! En aan het eind inderdaad iets Theremins maar in werkelijkheid speelde Jarre een sopraam voice uit de Arp 2600.
@ Unic: de bas is heel bepalend in deze track en was een uitgangspunt voor de compositie. Een volgende track weer wat meer variatie en wellicht meer zaag in de bas :)

Een nieuwe mix bij deze: andere lead en bas, drums iets harder en het totaal iets donkerder gemixed.

L 'azote [versie2]

:mega:
 
Mix klinkt iets beter, maar ik vind het nog steeds niet geweldig, en dat is jammer want je compositie is echt goed.
Ik vind dat je er nog wat aan mag sleutelen.

Overgangen mogen nog wat smoother, bass vind ik ook nog steeds niet heel mooi,
en die .. erm, conga/tom? van de minipops klinkt iets te hol en hard.
Lead staat ook nog iets te hard. (valt misschien op te lossen door in je eindmix met eq het mid/hoog wat zachter te zetten.)

Verder is ie nog steeds top, ik hoor graag nog een volgende versie als je nog zin hebt.. :okdan:
 
Het heeft even geduurd maar ik ben blij jullie de (hopelijk) definitieve versie van L'azote te kunnen laten horen ;)

Ander basje (ook iets anders gespeeld), minder scherpe melodie, een typische Eminent-EHX-mistress laag in het rustige gedeelte (Jarre kenners weten waar ik het over heb ;)) en nog wat synth effecten uit o.a. m'n nieuwe 'oude' Ekosynth P15 toegevoegd.

Dank voor jullie input!

L'azote def

oude versies verwijderd

:kroon:
 
Leuk gedaan!

Opbouw is voldoende en er zit een duidelijke lijn in om te volgen. Hele sterke sounds maarrrrr langzamerhand begint het nu wel veel op elkaar lijken de tracks van je, no offence. Zo gek is dat niet want je gebruikt hier vaak dezelfde dingen. En als laatste die LFO lead aan het eind kan gewoon niet meer IMO.

Wat ik graag zou willen zien is het veel dieper programmeer werk op gebied van drums. Betere sound-design want die noise pads zijn veelste typerend en saai met ook de gebruikelijke bliepjes. Jawel, meer werk zal het zijn maar kan een nieuwe frisse kijk op gebied van muziek voor je betekenen. *Kuch* Kontakt2 *kuch*.

Een leuke track maar probeer met iets nieuws te komen.
 
Dank voor je bericht Chosenminder. Het is eigenlijk wel grappig wat je zegt want vernieuwen wil ik in deze stijl juist niet. Het is inderdaad een typerende stijl uit de jaren 70 die me persoonlijk erg aanspreekt. En daar horen nou eenmaal bliepjes, noispads en lfo leads bij. En voor mij belangrijk: puur een hobby dit specifieke genre ;)

@Hermax: dank voor je reactie :kroon:
 
Origineel geplaatst door jgeers01
Dank voor je bericht Chosenminder. Het is eigenlijk wel grappig wat je zegt want vernieuwen wil ik in deze stijl juist niet. Het is inderdaad een typerende stijl uit de jaren 70 die me persoonlijk erg aanspreekt. En daar horen nou eenmaal bliepjes, noispads en lfo leads bij. En voor mij belangrijk: puur een hobby dit specifieke genre ;)

@Hermax: dank voor je reactie :kroon:

Hopelijk blijft het nog even je hobby dan:okdan: ;)
 
Maak van al die nummers een album en het kan zo gereleased worden. Er zijn zat mensen die op dit soort muziekjes zitten te wachten.
 
Origineel geplaatst door jgeers01
Het heeft even geduurd maar ik ben blij jullie de (hopelijk) definitieve versie van L'azote te kunnen laten horen...
Ik was nog steeds niet tevreden met de balans (vooral het laag) en compressie van de track en heb wat zitten schaven. Ik denk dat ik het hier voorlopig even bij laat. Soms heeft het gewoon wat meer tijd nodig ;)

L'azote feb 07
[oude versie verwijderd]
 
Back
Top