[Piano] So many beautifull things.

Het tempo varieert nogal, het zou wat lekkerder klinken als je het tempo wat beter vast zou weten te houden. Verder is de aanslag van een aantal noten te hard, waardoor ze een beetje buiten de boot vallen.
Als je echt een goeie opbouw in je compositie zou willen inbrengen dan zou je in een stuk als dit wat meer aandacht moeten besteden aan thema, tussenstuk, solo's etc, dus hoe in wat voor volgorde je dit het beste kunt plaatsen. Ik hoor iets wat als thema goed gebruikt zou kunnen worden, maar er is weinig onderscheid tussen de verschilldende stukken opzich in je nummer.
Probeer dynamiek te gebruiken in je stuk; het maken van een compositie met een enkel instrument is lastig, en je bent dus aangewezen op de mogelijkheden van dat instrument om er een interessanten compositie van te maken. Maar je bent in ieder geval een heel eind op weg als ik dit zo hoor, ga vooral lekker door met spelen, en probeer er iets van te maken!

Ik vind het overigens erg leuk een compositie tegen te komen met een enkel instrument!
 
Thanks for je tips! erg helpvol... en idd, ik zou ook meer composities op 1 instrument hier op t forum willen tegen komen
 
zitten enkele mooie stukjes in, maar met je bruggen heb je duidelijk nog inspiratie nodig (muziek valt meestal gewoon stil voor je aan een nieuw stuk begint)

het aanslaan van de noten is niet slecht, in tegenstelling tot wat de andere reviewer zei.
 
Ik vind het goed gemaakt, ben je fan van 'the köln concert'? Ik moet ontzettend denken aan Keith Jarret in elk geval. Opzich is er niks mis met tempochanges, dat kan de track mooi lyrisch maken, en dat heb je goed in de vingers. Hoe zit 't met het sustainpedaal? Voor m'n gevoel moet die er meer in zodat de arpeggio mooier blijft zweven. Ook wel weer mee oppassen dat het geen soepje wordt, natuurlijk.

Qua compositie zou ik aanraden: neem veel op, als het kan in midi, arrangeer dan de goede stukken samen tot 1 geheel en (belangrijk!) probeer het stuk dan te oefenen. Het voordeel is dat je nu niet meer perse hoeft nadenken 'wat speel ik nu' maar je 100% op de uitvoering en emotie kan letten.

:okdan:
 
Thanks voor de coole reacties en goeie tips, die zijn mn motivatie:).. ik heb naar alle tips gekeken en neem binnekort nog een versie op, nogmaals thanks
 
Re: Re: [Piano] So many beautifull things.

Re: Re: [Piano] So many beautifull things.

Origineel geplaatst door quifster
gedurfd !

zoals dr ripsaw al zegt. probeer wat meer tempo vast te houden en oefen veel op de aanslag van je noten.
Leuk om te horen zo'n piano nummer.

precies idd..

kvind t erg leuk dit! Maar de aanslag en tempo varieert extreem... verder :okdan: zeker weten!

dat andere stuk is ook niet verkeerd... al1 qua mix klopt er nog bar weinig van eigenlijk:P maar das niet erg! komt wel! succes!
 
Nog veel werk aan de winkel!
Maar da's dan ook meteen het enige 'slechte' nieuws :D
Ik hoor graag hoe je probeert emotie in je spel te brengen. Dat lukt aardig.
Vooral blijven spelen op de piano, dit. Na verloop van tijd zit het zodanig in je vingers dat het vanzelf gaat en je strakker gaat spelen. Maar die 'strakker' is niet hetzelfde als ritmisch hee, de dynamiek en de temposchommelingen blijven belangrijk.
Benieuwd naar wat je nog gaat maken!
 
Thanks again!.. Ik heb et op een keyboard opgenomen op een Diskette, toen in Fl gezet.. het piano geluid komt uit de korg M1
 
Back
Top