[electro] 1100

geschirrspüler

ex pocketzip
Lid sinds
8 juni 2006
Berichten
1.470
Locatie
belgië
na mijn laatste track "kosmonaut" zat ik wat met een postnatale depressie, heel wat minder inspiratie dan anders en dan gaat het maken van iets nieuws natuurlijk niet zo vlot als je zou willen...

uiteindelijk ben ik er dan toch in geslaagd om dit trackje te maken en ik vind 'm zelf nog wel leuk eigenlijk:) (net als de vorige heeft hij mixtechnisch nog wel wat werk nodig, maar dat terzijde)
dus, ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden:)

de track kun je hier beluisteren.

alle meningen zijn welkom!

 
Hee pocketzip,
Heb je track beluisterd en vind hem wel lekker klinken. Alleen zou ik de beat er wat eerder in laten komen verder is het weer een lekkere electro track.
Je kan de track denk ik nog wel verder uitbouwen maar zelf gaf je al aan daar mee bezig te zijn cool gozer spreek je later.

Laterr

Metroid:)
 
Origineel geplaatst door mikemix
1100 verwijst naar een legendarische Akai?
nee, 1100 is binair voor 12 = 4 triolen per maat


@Metroid: bedankt!:)
ik weet wel niet of ik hem nog verder ga uitbouwen... ik had al geprobeerd om er wat extra elementen in te stoppen, maar dan "klopte" het geheel niet meer...
dus ik denk dat ik gewoon aan een nieuwe track ga beginnen. misshcien eens iets voor de kersthit contest ofzo:W
 
De ritmes zijn erg lekker! De synths zijn ook wel owke, maar wel een beetje geflipt. Misschien wat over the top.
 
leuk beginnetje, misschien iets teveel galm naar mijn idee. dat basgeluidje is leuk, maar begint snel te vervelen IMO.

ga er mee verder zou ik zeggen, ook wat meer variatie erin brengen :)
 
pas bij de 2e keer luisteren hoorde ik hier de shuffle erin maar dat zou wel komen doordat ik wat polyritmiek heb geluisterd de laatste tijd. dacht eerst dat het 3kwart maat was met een continu verschuivende snare... pas later had ik de flow te pakken.

maarre, klinkt een beetje formule 1 achtig af en toe :D

ik vind het nog een beetje te kaal, ook iets van een afwisseling waarbij het echt helemaal los gaat zou leuk zijn

bliepbliep
 
erg bedankt allemaal:)

@proto: ben zelf ook het meest tevreden over de ritmes :)

wat betreft uitbouwen, verlengen, variëren en helemaal los laten gaan: dit was eigenlijk begonnen als een soort experimentje en het is in feite nooit helemaal uit dat stadium geraakt.
ik heb nog geprobeerd om het wat uit te bouwen en wat elementen toe te voegen, maar dat is om één of andere reden steeds jammerlijk mislukt (je kent het wel... je zit 's avonds wat te maken en het lijkt leuk, maar wanneer je het de volgende dag opnieuw hoort weet je opeens weer waarvoor die delete-knop dient...). dus ik denk dat ik best gewoon met iets anders begin.
(en ondertussen nog wat spelen met mijn pas gekochte dr-202:luv: )
 
lekker nummertje ! maar gooi je de snare niet iets te vroeg er in ? zonder de beat ?
misschien eerst een break en dan de vaste beat ?
t zijn maar kleine ideetjes hoe ik mijn tracks wat intro en opbouw geef verder vind ik em wel lekker !
:luv:
 
nu zie ik wat mijn probleem was. ik zag die hihat aan voor 16e noten in plaats van triolen... mischien kan je er eerder iets inbrengen waardoor ik niet meer dat idee krijg, was ik de enige btw die de maat verkeerd inschatte?

bliepbliep
 
wauw, bedankt allemaal:) zoveel reacties had ik echt niet verwacht:)


Origineel geplaatst door bliepbliep
nu zie ik wat mijn probleem was. ik zag die hihat aan voor 16e noten in plaats van triolen... mischien kan je er eerder iets inbrengen waardoor ik niet meer dat idee krijg, was ik de enige btw die de maat verkeerd inschatte?

bliepbliep
ik vind het eigenlijk wel leuk om de luisteraar even op het verkeerde been te kunnen zetten:D
dat houdt de track ook interessant:)
 
Back
Top