[downbeat] Lief klein tapijt trackje

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
Heb gister een avondje lekker geknoeid met m'n nieuwe Novation V-station en ben er erg happy mee. 'Strings1' laat zich, als je het filter een beetje dichtdraait en de 'dual' mode uitzet, mooi uitdunnen tot een Prophet-5 achtige strijkerspatch die ultiem goed past als tapijtje. Het resultaat vind je zoals gebruikelijk op

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=40507

Het nummer heet 'Velours', het is maar een jammetje van 1:20 met als verdere instrumenten:

ARP ProSoloist - lead
Fender Rhodes - kamerbreed tapijt
Nord Micromodular - bass
NI Battery 2 - drums

Ik noem het ook maar Downbeat want dat klinkt veel hipper dan "ouwe 70s zweef fusion" haha
 
zwaar ok! :okdan:

ow... 1:19 minuut, afgelopen, iets langer mag...:D
 
Klinkt lekker relaxed!! De solo rammelt wel behoorlijk qua timing.
Prachtige akkoorden!!

Ga vooral door, want deze is VEEL te kort!
 
Lekker hoor, maar veeeeel te kort natuurlijk :)

als je het gewoon ouwe 70s zweef fusion had genoemd had ik misschien nog wel eerder een reactie gegeven :D
 
Dat klinkt weer heerlijk, inderdaad een lekker keys-tapijtje!
Timing van de solo mag inderdaad wel wat strakker, dan loopt het net ff wat lekkerder, en ik zou zeggen: maak er een compleet nummer van, daar ben ik erg benieuwd naar!
 
Leuk hoor ;)
 
bedankt allemaal en sorry dat 'ie zo kort is, ik heb vandaag weer een beetje geknutseld eraan, ik denk dat er nog 1 harmoniesectie bijmoet, iets meer rhytmisch. De solo rammelt aan alle kanten, dat moet nog een keertje opnieuw. Ik kom niet zo goed uit de voeten met de portamento, soms, en ik heb dit er echt 'effe' ingeklopt, daar moet ik even wat meer moeite instoppen.

Bart: de akkoorden zijn vrij rechttoe rechtaan, eigenlijk gewoon G en C/G, ik heb alleen veel extra zooi erin gestopt om het intellectueel te laten lijken ;), bv aan het begin een soort Gmaj7sus2, oftewel zoiets als D/G. Ben daarmee aan het oefenen.

ik houd jullie op de hoogte als er meer volgt :D bedankt voor het luisteren!
 
Origineel geplaatst door Stage73
Bart: de akkoorden zijn vrij rechttoe rechtaan, eigenlijk gewoon G en C/G, ik heb alleen veel extra zooi erin gestopt om het intellectueel te laten lijken ;), bv aan het begin een soort Gmaj7sus2, oftewel zoiets als D/G. Ben daarmee aan het oefenen.

:biertje: Dat heb je dan netjes gedaan!
 
lieve forummensen...heb na lange tijd weer aan de track geknutseld...en het resultaat geupload naar me soundclicksite. Er is nog een complete sectie erbij gekomen, met dikke o#verstuurde Rhodes en Hammond door flanger. De "lead" is een Hohner Melodica! Hij gaat door de Autowah van Kjaerhus...blijhft nix meer van over gnagna. De hoofdmelodie is nog steeds een timingzooitje, maar dat gaat misschien wel text worden binnenkort, vandaar dat ik hetnog niet opnieuw heb ingespeeld.

luistert en huivert (en levert commentaar graag!)
 
Wat lekker zeg.

Mooie soundkleur, plus het "leven" in de drums maken het een mooie track...

Wat is die orgelsound rond 2, 2.5 minuut? Een distorted hammond? edit: ja dus, lees het net hierboven :)

Persoonlijk zou ik de solo wat meer ìn de mix leggen, of wat verbreden met (stereo) effecten. Dan wordt het nummer minder saai als je het een paar keer luistert. Of afwisselen met iets totaal anders. Whatevah.
 
Radix, 't is de Nord Electro Hammond sound, met veel overdrive en flanger zodat je er een beetje een 'randje' aan krijgt.
 
Back
Top