[vocal pop] The Least I Can Do

Ik sluit me aan bij alle positieve comentaren over de zanger. Veel potentie!

echter...

de uitspraak moet echt beter. Er zitten veel woorden/zinnen in die wat afgeraffeld klinken. Ook is de engelse uitspreek vaak op het randje. om een paar voorbeelden te geven:

0:38 "too"
1:00 "promise"
2.33 "too"
2.40 "face"

Vooral de T en de S klanken zijn probleem gebieden. Ook de R nijgt af en toe toch weer naar die W. Gek genoeg gaan de Th klanken wel redelijk (kan nog beter). Dit is vaak de grootste valkuil bij engelse uitspraak voor een nederlander. Wellicht dat hij Engelse vocal lessen kan volgen op uitspraak gericht. Niks om je voor te schamen. Er zijn hele grote artiesten in NL die het ook doen/hebben gedaan .


Het nummer vindt ik verder erg goed. Harmonisch zeer netjes gedaan! catchy zonder te cliché te worden.

Over de productie. Laat het niet door de platenmaatschappij doen. Of beter gezegd betalen, ze doen niks meer in-house op dat gebied. Als je daar aan begint, kom je in de mijnenveld contracten terecht. Als je in het nummer gelooft, investeer dan zelf (of beter: je publisher je geeft ze niet voor niks 33%!) in studiotijd en producer, hoeft geen rib uit je lijf te kosten. Op deze manier kan je met een af-produkt gaan shoppen en is de kans dat je er uiteindelijk ook wat mee verdient veeeeel groter.

succes, ik zal TMF in de gaten houden ;)

gr,
Marc
 
ik luister naar je song echt een mooi nummer dat soiso

alleen op 3minuut 11 zit toch wel een hele grote hap

en de piano klinkt zo dof. of is dit met opzet gedaan om de rest naar voren te halen
 
Origineel geplaatst door dr.DRé
ik luister naar je song echt een mooi nummer dat soiso

alleen op 3minuut 11 zit toch wel een hele grote hap

en de piano klinkt zo dof. of is dit met opzet gedaan om de rest naar voren te halen

Bedankt voor je reactie.

Ik zal zeer binnenkort een nieuwe versie online zetten, aangezien de versie die jij gehoord hebt ondertussen al weer een klein beetje achterhaald is. In de nieuwe versie hebben we een echte gitaar en ik heb de vocals opnieuw gemixed. (andere compressie en EQ instellingen enzo.. hierdoor is er duidelijk minder last van sibilance..) Zowieso is de hele track opnieuw gemixed... Ik zal 'm online zetten zodra hij echt af is.

De piano is wat dof inderdaad.. Dit is nog gemaakt in de periode waar ik The Grand2 van Steinberg nog niet had aangeschaft. ('t is een piano soundfont in Reason)... Misschien gaan we dit nog aanpassen.

Mavn ook bedankt voor je uitgebreide feedback!! Had ik nog niet gelezen, mijn notifactie per email staat uit geloof ik.
:confused: Ricardo heeft sindskort zangles en ook zijn engelse uitspraak komt daarbij aan de orde! :)
 
Back
Top