Stevige Broken Beats

Missing Links

Ouwe rot
Lid sinds
6 juli 2004
Berichten
523
Locatie
Amsterdam
Klik hier:

http://www.missinglinks.nl/Natty106.mp3

Voor wat work-in-progress van mij. Stevige broken beats, west-london style, met old school jungle samples. Moet nog een hoop aan gebeuren en vooral aan de mix, deze versie is zo goed als niet afgemixt. Maar toch, vond het leuk om even te posten.

Voor de gearheads:

Drums: MPC & S950
Bas: Nord Lead 2x & Juno106

Later!

ML
 
Laatst gewijzigd:
hmm, ik vind het helemaal niet zo stevig. Die eerste sinus kick (of hoe noem je dat) spoort niet helemaal met de bassline (die ik overigens niet zo heel erg interessant vind). Het intro is veel te lang en je drum zijn een beetje te ingewikkeld (voor mij iig :) )om catchy te zijn. Sowieso vind ik de track te lang duren voor wat er in zit; het wordt helaas niet echt boeiend. Die breaks met blazers en zo vind ik wel leuk :okdan:
 
Ik vind de beat niet echt een lekkere movement hebben, dat komt doordat ie vrij onsamenhangend is, en er niets is wat die beat goed bij elkaar houdt. Bij Domu Segi etc zijn akkoorden, synths en basslines de lijmende factor. Dit ontbreekt heel erg in deze track. Die beat vraagt meer om lekkere muziek, maar later doe je een rave/2step achtige bassline erdoorheen, kweetnie.

Ik denk dat het niet werkt om met een beat te beginnen en dan maar wat geluiden erbij te doen, je mist dan die muzikale samenhang.

Ik zou zeggen speel eens 3 lekkere akkoorden en leg er een goeie bassline onder met je juno 106, en maak daarna pas de beat.


Geloof me, als je echt lekkere akkoorden hebt, een dope bassline en een goeie vibe hebt in je muziek, dan hoeft die beat ook helemaal niet zo slamming te zijn. De beat vindt vanzelf zn weg.



dope die horn stab van Wood Brass & Steel :)
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik vind de beat niet echt een lekkere movement hebben

Mag ik eerlijk zijn en zeggen dat ik deze beat ook helemaal niet stevig vind of echt lekker ?
Ik vind hem zelfs een beetje saai, zo ook de bass. Ik vind het vrij rustig allemaal en ook
veel samples vallen niet op de juiste plek in de song qua toepasbaarheid.
Het is allemaal erg onsamenhangend !

Er zitten een paar leuke ideeen in, maar op een 1 of andere manier komen ze niet echt uit de verf.
Teveel samples die niet veel toevoegen aan een eentonige beat.
 
Laatst gewijzigd:
ik vind hem niet onder doen aan jouw track c-code kwa ideeen en skills, Hij lijkt er zelfs een beetje op
 
Origineel geplaatst door bobaphat
ik vind hem niet onder doen aan jouw track c-code kwa ideeen en skills, Hij lijkt er zelfs een beetje op

Doe effe normaal man......jij hebt echt poep in je oren dan :P
Mijne zit een beat in waar veel werk en edits in zitten (ook in het verloop van de track), zijn beat loopt ellenlang door zonder afwisseling....bij mij kloppen volumes redelijk en samples vallen op de juiste plek in de song. Ik heb filter edits erin zitten en nog enigzins een opbouw. Plus mijn beats bangen redelijk...deze zijn gortdroog, plus drumgeluiden die ik niet bij elkaar vind passen.

Ik wil mijn track echt niet ophemelen, maar damn man dr zit zeker verschil tussen. Ik hoor mensen de meeste topics wel eens iets zeggen over volumes, compressie en eq....ik luister die track van missing links over een paar mackies en hij is toch verdomme plat.

Ik draai zelf als dj een behoorlijke poos en luister naar een track of ik hem zelf zou draaien en zo probeer ik ook muziek te maken. Ik kan ook heel lang een beat copy pasten en er vanalles langzaam bij doen, maar dat vind ik niet echt iets wat ik zelf zou doen. Zoals die toeter, rasta sample en gunshots en oldskool ragga sounds en funk samples en dat allemaal in een heel kort stukje, dat vind ik een anti climax.

Ook de titel "stevig brokenbeats" vind ik niet echt van toepassing.
 
Laatst gewijzigd:
ok dan, dat wordt een battle,

een battle tussen ccode en missing link
 
Origineel geplaatst door bobaphat
ok dan, dat wordt een battle,

een battle tussen ccode en missing link

Dat hoef ik er niet van te maken ;)
Is cool dat hij ook met brokenbeats bezig is, en het is zeker niet slecht ofzo....maar ik word er alleen niet echt opgewonden van, en dat moet ik wel hebben als ik een track hoor....dr moet energie vanaf spatten....ook qua tempo, mijn track zit op 135bpm omdat ik het met verschillende genre's wil kunnen mixen ;)
 
Damn gasten... post je een stukkie track, kom je ff niet online, krijg je DIT!

Ik ben niet uit op een battle, nooit geweest ook, dus ik zal niet al te uitgebreid reageren.

Zeker niet als er behoorlijk kinderachtige argumenten over tafel gaan over wie al hoe lang waarmee bezig is. Sowieso vind ik dat een beetje raar, op een forum waar je niet weet wie je tegenover je hebt. Ik moet ook zeggen dat ik het een beetje raar vind, als ik een track post met de nadrukkelijke vermelding dat er werkelijk nog niets aan het mix proces gedaan is, dat mensen het dan gaan hebben over dingen als een gebrek aan compressie en eq. Het enige wat ik wilde laten horen is het verschil in benadering tussen een meer nu-jazz georienteerde broken aanpak en een meer minimale dansvloer stylee.

Dat mijn stukkie track, waar niet meer dan een paar uurtjes werk in zit (het inladen van de samples duurde nog het langst ;)) nog lang niet genoeg bangt voor die dansvloer weet ik zelf ook wel. Wat ik ook weet is dat ik voortaan wat voorzichtiger zal zijn met experimentjes hier op het forum zetten.

Binnenkort het eindresultaat. Dan zal ik meteen ook even wat meer 'normale' broken dingetjes (dus ja, met akkoorden. meder dan 3, mag dat ook?) posten om jullie gerust te stellen....

Maar wat mij betreft mag deze thread voor nu even lekker op slot.

:slotje:

P's,

ML
 
chill out man ik zat ccode een beetje uit zn tent te lokken net dat gedoe over die battle.

zoals ik al zei: Ik vond die Wood Brass & Steel sample cool erin zitten.


Lekker doorgaan met tracks maken en posten.
 
Origineel geplaatst door C-Code
Doe effe normaal man......jij hebt echt poep in je oren dan :P
Mijne zit een beat in waar veel werk en edits in zitten (ook in het verloop van de track), zijn beat loopt ellenlang door zonder afwisseling....bij mij kloppen volumes redelijk en samples vallen op de juiste plek in de song. Ik heb filter edits erin zitten en nog enigzins een opbouw. Plus mijn beats bangen redelijk...deze zijn gortdroog, plus drumgeluiden die ik niet bij elkaar vind passen.

ik vind de tracks ook wel wat van elkaar weghebben en ik denk dat ik deze lekkerder vind zeker kwa baslijn en gebruikte sounds.

de beats klinken echter nog niet helemaal lekker, daar moet je nog effe naar kijken... gaat ook teveel hetzelfde door
 
hehehehe als jullie nou eerst eens een beatloop maken van meer dan 1 maat dan gaan we wel ergens komen .. en ik wil fill ins horen enzow !

voor de rest heeft het redelijk wat weg van wat c-code normaal maakt !

zal ik ook nog effe iets waar ik vorige week meebezig was posten ?
 
Origineel geplaatst door MadR
hehehehe als jullie nou eerst eens een beatloop maken van meer dan 1 maat dan gaan we wel ergens komen .. en ik wil fill ins horen enzow !

voor de rest heeft het redelijk wat weg van wat c-code normaal maakt !

zal ik ook nog effe iets waar ik vorige week meebezig was posten ?

Wat, ben jij nu ook al aan de brokenbeat?
 
Back
Top