Brokenbeats met vocal

C-Code

Addicted to Breaks
Lid sinds
5 augustus 2002
Berichten
1.974
Locatie
Den Bosch
Ik ben een track aan het maken en wil de beginfase alvast met jullie delen:

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/shepke.mp3

Zeg maar wat jullie dr tot nu toe van vinden !
Gaat overigens nog veel aan gebeuren.

Na kat yidaki zn commentaar even de beat veranderd en funkyer gemaakt......basslijn ook even herzien...dank je mr kat...eerste beat was idd te stijf.

UPDATE
 
Laatst gewijzigd:
best dope maar ik mis toch echt die lekkere akkoordjes en funky basslines.

de beat is vrij leeg en gaat maar door, dat kan best als er meer leven is in de track,, maar nu gebeurt er te weinig verder, dus dan moet die beat ook meer varieren en praten zeg maar.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
best dope maar ik mis toch echt die lekkere akkoordjes en funky basslines.

de beat is vrij leeg en gaat maar door, dat kan best als er meer leven is in de track,, maar nu gebeurt er te weinig verder, dus dan moet die beat ook meer varieren en praten zeg maar.

Het is zoals eerder gemeld ook nog in de beginfase.....moet dus nog meer bijkomen....maar aangezien ik meestal eerst begin met de drums kom ik tot zo'n eerste resultaat.....en wat dr verder bijkomt moet nog bepaald worden ;)
Dus lekkere akkoordjes en funky baslijntjes en samples dat volgt allemaal nog......bovenstaand resultaat is van 2 uurtjes werk ;)
 
:) Klinkt nu al leuk, opzich!

Heeft imho nog wel wat werk nodig, maar idee is :okdan:

"de beat is vrij leeg", zoals bobaphat al zei, 'k zou 't ietsje 'voller' proberen te maken (o.a. bijv. af&toe een lichte sub-basskick erbij)


:koffie: Ben benieuwd als je 'm af hebt!!
 
Re: Brokenbeats met vocal

Origineel geplaatst door C-Code
Ik ben een track aan het maken en wil de beginfase alvast met jullie delen:

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/shepp.mp3

Zeg maar wat jullie dr tot nu toe van vinden !
Gaat overigens nog veel aan gebeuren.

Hmm.. tja.. de beat en de bas swingen beiden helaas voor geen meter. Je moet proberen er wat meer groove in te leggen.
 
tsja.......ik weet niet hoe jij swingt....maar deze beat vind ik zeker wel swingen, misschien moet de hoge snare wat zachter, maar als ik luister naar beats als bv seiji dan vind ik zijn statische brokenbeats dingen zeker wel swingen....dat was ook mijn referentie bij deze beats. Misschien dat het smaakgebonden is ?

Misschien heb je tips hoe jij het zou laten grooven......want met je summiere reactie kan ik weinig.
 
Origineel geplaatst door C-Code
tsja.......ik weet niet hoe jij swingt....maar deze beat vind ik zeker wel swingen, misschien moet de hoge snare wat zachter, maar als ik luister naar beats als bv seiji dan vind ik zijn statische brokenbeats dingen zeker wel swingen....dat was ook mijn referentie bij deze beats. Misschien dat het smaakgebonden is ?

Misschien heb je tips hoe jij het zou laten grooven......want met je summiere reactie kan ik weinig.

De beats van Seiji hebben heel veel groove, hoe ingewikkeld ze soms ook zijn. Jouw beat is heel erg stijf. De snares vallen niet lekker op hun plek, ook de ghost snares niet. De bas en de beat vullen elkaar ook helemaal niet aan.

Wat je moet proberen is de noten zonder quantizing net zolang een beetje verschuiven totdat ze lekker gaan swingen. Bij deze specifieke beat zou ik ook een meer open, gesynconpeerde bas gebruiken die wat meer ruimte laat.
 
wel gave soundjes die beat die je nu hebt, de snare zit er lekkerder in, nu nog meer variatie erin.

die vocal doet me erg denken aan een kraak en smaak nummer, dat is niet erg want die gasten zijn hype nu.
 
c-code begint het te begrijpen .. al mag er zeker nog een hoop varitie in de beat maar ik ben perfectionistttttt he ..
wat ik zou doen is effe deze loop 16 maal herhalen en daar supertrigger over heen laten lopen en dat bouncen een aantal keren bouncen en vevolgens de goede stukken eruit pikken ..

veel controle heb je niet maar hier haal ik me fill-ins en rustige breaks binnen een nummer vandaan
programmeren kan natuurlijk .. ( ik zoek trouwens nog een rex achtige plugin waar je alle effecten van super trigger per slice kan aansturen .. als iemand ie kent hou ik me van harte aanbevolen .. die super trigger is me namelijk soms echt te random !)

anyway goed bezig .. zit weer in hetzelfde ritme netzoals gisteren bij wicked jazz sounds ! keep it up ! du rocke !
 
dank u........ik ben ook wel redelijk perfectionistisch...alleen komen daardoor weinig tracks ook verder dan het begin stadium...maar ik zou deze toch voor de verandering wel eens af willen maken.

Maareh dat supertrigger waar je het over hebt, wat voor iets is dat ?
 
Jammer van die sample dat ie al gebruikt is in een Kraak en Smaak nummer hitje.
 
Origineel geplaatst door C-Code
dank u........ik ben ook wel redelijk perfectionistisch...alleen komen daardoor weinig tracks ook verder dan het begin stadium...maar ik zou deze toch voor de verandering wel eens af willen maken.

Maareh dat supertrigger waar je het over hebt, wat voor iets is dat ?

http://bram.smartelectronix.com/plugins.php?id=6

instand aphex twin ..
 
Origineel geplaatst door bobaphat
dat soort rommel moet je helemaal niet gebruiken voor nu jazz joh, gewoon met de hand doen, zelf nadenken over hoe je ritme muzikaal past bij de rest van je geluiden. Je wordt lui van dat soort rommel, uiteindelijk moet je het toch zelf doen.

eh .. ik hou van toevalligheden .. al mijn nummers zijn niet van te voren bedacht ..
voor de rest word ik vooral gefrustreerd van de plug omdat de uitkomst altijd random is .. en dus niet repeteerbaar is

drm ook me vraag om een rex achtige plugin die me het laat automatiseren ..
 
Back
Top