>>>>>Socadubstep<<<<<

C-Code

Addicted to Breaks
Lid sinds
5 augustus 2002
Berichten
1.974
Locatie
Den Bosch
Jaaaa na een maandje suriname werd ik toch wel aangestoken door soca......en de laatste tijd ook door dubstep
vooral door die track Anti War Dub van Digital Mystikz......natuurlijk kan ik daar nog niet aan tippen, maar wilde jullie iets laten horen waar ik aan begonnen ben en waar ik wel erg opgewonden van werd...en die ik zeker uit ga werken....luister naar de eerste stappen op het socadubstep pad......

Nu voel ik de sub wel op mn mackies HR824 en ook op mn B&W DM110 speakers...maar heeft iemand tips of ik naast deze 100hz sub nog dieper en voller meer sub kan bereiken zonder de rest te distorten ?

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/socadubstep.mp3

Ben benieuwd naar reacties !
 
de beats vind ik wel ok, maar het bassgeluid vind ik nie zo mooi.
en ik denk dat je lager dan 100 hz moet boosten. een sub zou je eerder
moeten voelen dan horen. neem 50hz ofzo :D
ik heb trouwens nog een volledige bbc breezeblock set liggen met alleen maar dubstep.
Digital Mystikz, skream, kode 9, vex'd, benga, loefa,.... ik upload hem wel als je hem nog niet zou hebben.
 
als ik mn hand voor het bassgat van mn B&W speakers hou voel ik de sub wel blazen...ik denk alleen dat ie nog dieper moet.....maar dan een 2de er onder die dieper is....dus layeren van basssounds
 
Die kick knalt iig niet echt goed.
En clipt ook wel erg veel trouwens.
Gewoon betere compressor gebruiken zal wel wat helpen.
 
Origineel geplaatst door fuse
Die kick knalt iig niet echt goed.
En clipt ook wel erg veel trouwens.
Gewoon betere compressor gebruiken zal wel wat helpen.

Zit nog geen compressie op....dus zal volume te hoog staan. Maar wat vind je van het idee qua muziek ?
 
als dubstep fan
vind de bass niet laag genoeg
en dr kan ook wel een lading reverb op
 
wat doet de subbass ? die supernova weer ? koop toch eens een echt analoogje .. zelfs een mc202 duwt dit helemaal omver ..
voor de rest denk ik dat je kamer erge problemen heeft met 't laag goed te laten horen ..
 
Origineel geplaatst door MadR
wat doet de subbass ? die supernova weer ? koop toch eens een echt analoogje .. zelfs een mc202 duwt dit helemaal omver ..
voor de rest denk ik dat je kamer erge problemen heeft met 't laag goed te laten horen ..

Nee die supernova is allang de deur uit. De Subbass komt uit de REFX Plasticz en heeft geen compressie erop zitten.
Dat van die kamer zou misschien kunnen kloppen.....daar moet nog wat aan gebeuren. En voor wat betreft analoge apparatuur....daar begin ik niet (meer) aan. Ik denk dat de subbass lager moet en beter ge eq'ed worden.
 
Leuke Sample die je hebt gebruikt van de versionist.......
Heb ik zelf ook een keer gebruikt. ;)


Mischien moet je er af en toe een skank in het nummer verwerken met wat tapedelay er overheen......

Grtz van Defaulty
 
Er is genoeg gezegd over de sub, ik vind dat de beat eerst beter kan. Ik zou een andere snare sample gebruiken (deze klink meer richting een mainstream dancehall snare). Ook moet de beat iets meer rollen, nu hakt hij lomp. Als vergelijking, in Anti War Dub hoor je duidelijk een verschil tussen de snare en de ghost hits.
 
ik vind niks mis met de snare.....dr is toch niks mis met wat voor jou klinkt als een mainstream dancehall snare ?
Dat van die ghost snares is wel een goede tip.....eens kijken wat ik dr mee doe.
 
Back
Top