Electro (jaja duister/dark)

lekker hoor!:okdan: maar heel soms vind ik het veranderen van de filter op die saw wat badgetimed. Maar dat opzich moet je erin laten, vind ik. Geeft dat lekkere agressiefe sfeertje. :)
Enkel en alleen software als klankbron gebruikt trouwens?
 
Origineel geplaatst door Rubmanation
lekker hoor!:okdan: maar heel soms vind ik het veranderen van de filter op die saw wat badgetimed. Maar dat opzich moet je erin laten, vind ik. Geeft dat lekkere agressiefe sfeertje. :)
Enkel en alleen software als klankbron gebruikt trouwens?



tnx

yep alles software....

alleen grootste deel van percussie is de machinedrum (sample cd van pro sessions), dus eigenlijk ook software ;)

Verder Cubase/reason + haffel vst + efx's
eindmix door soundcraft compact4 heengehaald en wat boost in hoog/mid/laag gegeven en weer opgenomen in wavelab
 
Klinkt wel weer orgineel dit, zitten leuke dingen in!

mix zit alleen teveel compressie op denk ik, de dynamiek raak je kwijt,
daardoor komt bv. de snare er niet lekker uit... die mag sowieso wel iets dikker en directer

verder is de groove van de plaat nog net iets te laidback denk ik..
het mag nog iets meer rollen (misschien dmv. de hihat-lijn iets aan te passen ofzo)


desalniettemin... lekker bezig! :)
 
Origineel geplaatst door trigg
Klinkt wel weer orgineel dit, zitten leuke dingen in!

mix zit alleen teveel compressie op denk ik, de dynamiek raak je kwijt,
daardoor komt bv. de snare er niet lekker uit... die mag sowieso wel iets dikker en directer

verder is de groove van de plaat nog net iets te laidback denk ik..
het mag nog iets meer rollen (misschien dmv. de hihat-lijn iets aan te passen ofzo)

desalniettemin... lekker bezig! :)

TNX

Maar dat compressie verhaal

Ik krijg dit vaker via sf te horen en als ik ns een demo'tje opstuur. dat er teveel compressie op zit. Zou wel eens willen weten wat ik hier fout doe. Ik gebruik de Mmasterclass (maximizer,eq&compressor) van reason maar wel over de hele mix.. misschien is dit niet goed?
Heb laatst blue tubes gekregen.. misschien moet ik de mix van reason droog wegschrijven en dan via cubase blu tubes erover heen (of t-racks)?
Of bij elk instrument appart de comp/eq/mix eroverheen gooien?
En over mijn esi's Near05's klinkt het eigenlijk best goed...

HELP!!!!

en er mag idd wel een lekker shuffle hihat loopje overheen..
 
Origineel geplaatst door pfoffer
TNX

Maar dat compressie verhaal

Ik krijg dit vaker via sf te horen en als ik ns een demo'tje opstuur. dat er teveel compressie op zit. Zou wel eens willen weten wat ik hier fout doe. Ik gebruik de Mmasterclass (maximizer,eq&compressor) van reason maar wel over de hele mix.. misschien is dit niet goed?
Heb laatst blue tubes gekregen.. misschien moet ik de mix van reason droog wegschrijven en dan via cubase blu tubes erover heen (of t-racks)?
Of bij elk instrument appart de comp/eq/mix eroverheen gooien?
En over mijn esi's Near05's klinkt het eigenlijk best goed...

stuur je niet elk instrument veel te hard uit... staat alles niet al digitaal in Reason in het rood te clippen?
zo ja, dan houd je geen headroom meer over en is dit het gevolg...

of je compressor staat veels te hard afgesteld. misschien een lagere treshhold gebruiken.
 
Origineel geplaatst door trigg
stuur je niet elk instrument veel te hard uit... staat alles niet al digitaal in Reason in het rood te clippen?
zo ja, dan houd je geen headroom meer over en is dit het gevolg...

of je compressor staat veels te hard afgesteld. misschien een lagere treshhold gebruiken.
(
ja ik kan idd op de mixer elk kanaal eens wat lager gooien.. maar 't loopt niet in het rood (maar dat komt door mn compressor en maximizer natuurlijk)

treshold is al behoorlijk laag ingesteld.

Maar eigenlijk heb ik dit ook al ns geprobeerd en krijg ik soms nog die reacties.. weet niet 100% of dat het is.
Het heeft denk ik wel met afmixen te maken.. maar ja.. dat is ook zeker een kunst

tnx

:okdan:
 
:okdan: lekker nummer, deze bewaar ik als je het niet erg vind :okdan:

overigens als je nog meer van dit soort lekkere nummers hebt, hou ik me aanbevolen :halleluja
 
Origineel geplaatst door Krafty808
:okdan: lekker nummer, deze bewaar ik als je het niet erg vind :okdan:

overigens als je nog meer van dit soort lekkere nummers hebt, hou ik me aanbevolen :halleluja

Je mag m zeker bewaren! TNHX!

Ik zal snel nog eens wat van dit posten!
 
Back
Top