d6scendlerp

ez`

.:.
Lid sinds
31 mei 2004
Berichten
572
Locatie
a'dam
http://ezcid.net/d6scendlerp.mp3

ik heb vannacht een mix gemaakt van de beste tracks die ik in de afgelopen drie of vier maanden heb geschreven. de mix is precies 100mb en duurt 70 minuten.

je zou de muziek het best onder kunnen brengen onder de noemer 'imploderend dark ambient buizensysteem met een mechanisch exoskelet dat verborgen ligt onder een flinke laag roest, roet en radioactieve fall-out terwijl sneeuwstormen het desolate en post-apocalyptische landschap, onherbergzaam en ijskoud, onophoudelijk teisteren'.

veel plezier.

02.jpg
 
Wat een enorme hoeveelhied materiaal! Vergeef me dat ik het nog niet allemaal geluisterd heb, laat staan dat ik er gericht commentaar op kan geven. :) Wat ik tot nu toe gehoord heb, heeft me nog niet verveeld in ieder geval! Geen gemakkelijk luistervoer daarentegen. :okdan: Hoe ga je te werk als je zulke tracks maakt?
 
Origineel geplaatst door Hazes
Wat een enorme hoeveelhied materiaal! Vergeef me dat ik het nog niet allemaal geluisterd heb, laat staan dat ik er gericht commentaar op kan geven. :) Wat ik tot nu toe gehoord heb, heeft me nog niet verveeld in ieder geval! Geen gemakkelijk luistervoer daarentegen. :okdan: Hoe ga je te werk als je zulke tracks maakt?

Het 'frame' voor de eerste twee tracks (zegmaar de eerste 35 minuten) heb ik een paar weken geleden in één nacht+ochtend onder de invloed van een bepaalde soort paddestoel opgesteld. De basis van het arrangement had ik toen dus al; in de weken daarna ben ik dat 'framework' op gaan vullen en het geheel, dat zich langzamerhand vormde, bij gaan schaven.
Zo ga ik eigenlijk meestal te werk.. ik maak een bepaald bouwwerk, een bepaald geluidslandschap (vergeef me het cliché) of een bepaalde geluidsmassa tijdens het jammen.. als dat me dan aanspreekt, neem ik het op en werk ik het uit. Soms ontstaat er een hele track uit één enkel geluid dat ik daarvoor heb zitten programmeren. Als ik merk dat ik niet verder kom, of als ik merk dat de basis-jam, het basis-principe me niet genoeg raakt, hou ik ermee op en ga ik verder met jammen...
En ach.. gericht commentaar hoeft van mij niet persée.. als er mensen zijn die dit soort muziek kunnen waarderen en blij zijn met 70 minuten gratis muziek, vind ik dat al meer dan genoeg.. als iemand een op- of aanmerking heeft is dat natuurlijk welkom; maar als je je liever 100% op de muziek stort en met je koptelefoon op in het donker gaat luisteren in plaats van commentaar te schrijven op een messageboard, vind ik dat ook prima :D
 
Tijd om dit topic een voorzichtige rotschop te geven.

En: hier is nog een korte track die ik vannacht met m'n microwaveXT en sherman heb gemaakt:

And on that day...

:biertje:
 
*schop*

url


70 minuten diepe psychedelische muziek! geen snippets of half-afgemaakte tracks! ;)
 
huh:confused:
kep m net in 10 seconden gedownlood.... nu nog even 70 minuten luisteren :D
 
Origineel geplaatst door ez`
Tijd om dit topic een voorzichtige rotschop te geven.

En: hier is nog een korte track die ik vannacht met m'n microwaveXT en sherman heb gemaakt:

And on that day...

:biertje:
Voorproefje dat naar meer smaakt. Doet me aan Fennesz denken. Ga je volledige mix zo beluisteren!
 
Fennesz is geniaal! Z'n album 'Endless Summer' is echt een van de beste albums ooit..
Dat korte trackje hierboven is IMO wel grappig, maar Fennesz staat d'r toch echt wel enkele lichtjaren boven!:)

En Lukast... 10 seconden? Wat heb jij voor internetverbinding, OC-768??! :D

Er zal wel een probleem met m'n host zijn, dat ik m'n datalimiet heb overschreden ofzo, grr.. een paar mensen op KVR hadden ook al problemen..

Dus.. hier is een alternatieve link (yousendit, goede snelheid dus en geen banners of dat soort crap):


d6scendlerp
 
Ik heb 'm net via de oude link gewoon binnen kunnen krijgen.
Ik vind 't m wel relax klinken. Sfeervol en uitgebalanceerd. Het is wel echt muziek waar je voor in de stemming moet zijn. Zoiets als dit zou ik niet zo snel overdag tijdens 't werk aanzetten of zo.
 
kweenie t was vanochtend rustig op school..
nu 7 minuutjes :dj: is me mp3 speler leeg :(


kga nu meteen naar huis dit weer opzetten en me presentatie voorbereiden
t klinkt weer erg lerp:halleluja
 
Origineel geplaatst door Lukast
kweenie t was vanochtend rustig op school..
nu 7 minuutjes :dj: is me mp3 speler leeg :(


kga nu meteen naar huis dit weer opzetten en me presentatie voorbereiden
t klinkt weer erg lerp:halleluja

shiit, da's dan wel een belachelijk snelle verbinding die jullie op school hebben.. 80 mbit/s !!!

ik hoop dat je 't een beetje digt, 'tis inderdaad Opperlerp, psychedelische geluidsmassas die je synapsen flink in de war brengen als je aandachtig luistert!!

en proto, het is niet echt achtergrond muziek, neeh.. het komt waarschijnlijk 'snachts het best tot zijn recht, al dan niet in combinatie met bepaalde gedroogde plakkerige bloemtoppen..

gegroet!! :D
 
Eerst op het werk gedowned, maar zoals Proto en jijzelf aangaven....Niet echt geschikt voor op werk. Wat ik hoorde sprak mij zeker aan. Lekker diep. Maar je eigen omschrijving vind ik geniaal (nou ja, bijna geniaal :D). Past precies bij de muziek.

Ben nu ook thuis aan het laden. Van de week op het juiste moment nog een keer (maar dan helemaal) luisteren.

TNX :okdan:
 
Ik luister eigenlijk nooit dit soort ambient dingen, maar om de een of andere reden ben ik nu toch al 12 minuten aan het luisteren :) Dit klinkt echt zeer pro, wat anders dan "k'heb weer een trekkie!"

Ik hoor wel een te sterke compressor/limiter. Of is dat een te harde bas.

Enneh.. is het nou echt nodig om daar paddo's of weet ik veel wat voor te nemen? Slecht voor je man. ;)
 
Origineel geplaatst door skies
Ik luister eigenlijk nooit dit soort ambient dingen, maar om de een of andere reden ben ik nu toch al 12 minuten aan het luisteren :) Dit klinkt echt zeer pro, wat anders dan "k'heb weer een trekkie!"

Ik hoor wel een te sterke compressor/limiter. Of is dat een te harde bas.


Thx! De eerste twee tracks (zegmaar de eerste 35 min) zijn nog niet perfect gemixed idd.. vooral de bas in de eerste tien minuten is iets te prominent in 't midlaag - daar moet nog een beetje rond 80hz-180hz weg worden gesneden.. ook wordt die track inderdaad *iets* te hard gelimit waardoor het rond 5:00 allemaal een beetje te vlak klinkt..

Origineel geplaatst door skies
Enneh.. is het nou echt nodig om daar paddo's of weet ik veel wat voor te nemen? Slecht voor je man. ;)

Nouja, nodig is het natuurlijk niet, maar laten we zeggen dat het een toevallige samenloop van omstandigheden was :D (aangezien ik sowieso in bijna al m'n vrije tijd muziek maak is die samenloop van omstandingheden misschien toch niet *zo* toevallig, maar toch:))

Thx voor de feedback (*SCREECH*:D) !
 
Back
Top