Nu-Jazz introotje

Bartology

Big member
Lid sinds
2 mei 2004
Berichten
2.588
Locatie
Nederland
Press play to start
<embed src="http://members.home.nl/bartology/Nu%20Jazz%20intro.mp3" autostart=false>


Introotje met een open einde voor een op handen zijnde Nu-Jazz track van mij.
Graag commentaar voordat ik verder ga.

Geen loopjes gebruikt, alles zelf ingespeeld.
Gebruikt: Roland Fantom-X (Sequencing, mastering, Drums, EP, Synthlead) + Yamaha S90es (Bassline en Funky guitar)
 
Hé, dat klinkt lekker! Ik mis alleen de recht-in-je-smoel klankjes (aggresievere snare bijvoorbeeld?). Maar mooie akkoorden, ben benieuwd naar het B-gedeelte en vooral de bridge!!!
 
Idd verdergaan. Klinkt goed.
Ik mis wel een lekkere "pimp my ho`s pimp" 808-kit. Maar dat is smaak.

:biertje:
 
vind het cool. Op de ene manier vind ik dat het heel 'licht' klinkt, en nieuw, aan de andere kant groovt het dan nog niet heel erg 'in your face'. Vind die spacy-moog lead heel fraai, is dat ook Fantom? Ik zou dat nog meer naar voren halen, drums/percussion meer naar achteren.

ik voel me een beetje een 26 jarige ouwe /&$%§!! omdat ik vrijwel nooit post 1980 instrumenten in m'n tracks grbuik haha.
 
Ik vind het wel tof, maar vind het meer Soul/Rythm and Blues dan Nu-Jazz.
 
klinkt errug lekker, grooved geweldig! Lekker mee doorgaan en het eindproduct hier ook posten :okdan:
lekker zomers ook.:biertje:
 
Origineel geplaatst door hermax
Niks op aan te merken, vooral verderdoen!

Zal ik doen, dank je.

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Hé, dat klinkt lekker! Ik mis alleen de recht-in-je-smoel klankjes (aggresievere snare bijvoorbeeld?). Maar mooie akkoorden, ben benieuwd naar het B-gedeelte en vooral de bridge!!!

Thanx voor het luisteren. Ik zal eens iets agressiever proberen.

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Idd verdergaan. Klinkt goed.
Ik mis wel een lekkere "pimp my ho`s pimp" 808-kit. Maar dat is smaak.

:biertje:

Hey Mono! Thanx. 808 is niet echt mijn sound. Misschien voor de fun eens proberen.

Origineel geplaatst door Stage73
vind het cool. Op de ene manier vind ik dat het heel 'licht' klinkt, en nieuw, aan de andere kant groovt het dan nog niet heel erg 'in your face'. Vind die spacy-moog lead heel fraai, is dat ook Fantom? Ik zou dat nog meer naar voren halen, drums/percussion meer naar achteren.

ik voel me een beetje een 26 jarige ouwe /&$%§!! omdat ik vrijwel nooit post 1980 instrumenten in m'n tracks grbuik haha.

Bedankt voor je commentaar. Zal het verder uit moeten bouwen. Die lead komt inderdaad uit de Fantom-X, cool he?

Origineel geplaatst door Kraan
Ik vind het wel tof, maar vind het meer Soul/Rythm and Blues dan Nu-Jazz.

Sja... what's in a name? Hehehe... Bedankt voor het luisteren.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
klinkt errug lekker, grooved geweldig! Lekker mee doorgaan en het eindproduct hier ook posten :okdan:
lekker zomers ook.:biertje:

Zomers, zeker. Past wel bij dit weer. Ga er zeker mee verder!
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
klinkt lekker!

t is echt nog een basis voor een track. als je hier een flitsende sax solo boven zet zou het helemaal :okdan: zijn!

ben benieuwd naar het eindproduct.

Sterker nog, het is slechts een intro.
Bedankt voor het luisteren.
 
Hmm, die click-plugin werkt hier niet, heb je een directe link?
 
Hey Bart,

gaaf man lekker stroomt over van potentie !

ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat...........


Groetjes JD
 
Ik vind het overigens meer fusion jazz dan nu jazz, maar dat terzijde.
Klinkt lekker, maar het is eigenlijk te kort om er echt een goed oordeel over te kunnen geven. Ik vind de algehele sound nog wel erg 'dun' klinken, alhoewel dat wel bij fusion kan passen. Afmaken zou ik zeggen, ben benieuwd of je er een compleet nummer van kunt maken.
Tips om de akkoorden en de feel nog wat meer jazzy te maken (even uitgaande van een schema van 8 maten): maak van Fm7 in elke 3e maat een Fm7-9 akkoord (G noot toevoegen), en speel het akkoord gebroken (leg de noten snel na elkaar neer ipv in 1x alle noten tegelijk). Zelfde kun je doen met het Cm7 akkoord in elke 6e maat (Cm7-9, D noot toevoegen).
 
Origineel geplaatst door Jedee
Hey Bart,

gaaf man lekker stroomt over van potentie !

ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat...........


Groetjes JD

Bedankt voor het luisteren!
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Ik vind het overigens meer fusion jazz dan nu jazz, maar dat terzijde.
Klinkt lekker, maar het is eigenlijk te kort om er echt een goed oordeel over te kunnen geven. Ik vind de algehele sound nog wel erg 'dun' klinken, alhoewel dat wel bij fusion kan passen. Afmaken zou ik zeggen, ben benieuwd of je er een compleet nummer van kunt maken.
Tips om de akkoorden en de feel nog wat meer jazzy te maken (even uitgaande van een schema van 8 maten): maak van Fm7 in elke 3e maat een Fm7-9 akkoord (G noot toevoegen), en speel het akkoord gebroken (leg de noten snel na elkaar neer ipv in 1x alle noten tegelijk). Zelfde kun je doen met het Cm7 akkoord in elke 6e maat (Cm7-9, D noot toevoegen).

Thanx, Ripsaw.... Die Fm7, is overigens geen Fm7, luister maar eens goed, er ligt een C onder ;)
Bedankt voor de tips... kan ik wel wat mee.

Het principe van de none (9) ken ik, is echter niet altijd mooi.
 
Met alle respect, ik vind het een beetje winkelcentrum-muziek. Ook de algehele sound mist bite i.m.o. Waarschijnlijk dat het daarom niet echt wil grooven... Kun je niet proberen om er een vette acoustische kit in te proppen i.p.v. die electronische? Als je dan toch voor een beat-box gaat, neem dan i.d.d. een 808.

Let wel, de muziek is ook niet mijn smaak helemaal, dus e.e.a. kan daar natuurlijk ook mee te maken hebben, maar ik vind het geen nu-jazz.

Suk6!
 
Origineel geplaatst door DjGo
Met alle respect, ik vind het een beetje winkelcentrum-muziek. Ook de algehele sound mist bite i.m.o. Waarschijnlijk dat het daarom niet echt wil grooven... Kun je niet proberen om er een vette acoustische kit in te proppen i.p.v. die electronische? Als je dan toch voor een beat-box gaat, neem dan i.d.d. een 808.

Let wel, de muziek is ook niet mijn smaak helemaal, dus e.e.a. kan daar natuurlijk ook mee te maken hebben, maar ik vind het geen nu-jazz.

Suk6!

Winkelcentrum-muziek :D

Hmm.... extra bite, dat hoor ik meer, toch maar eens iets mee doen.

Thanx!
 
knap dat je alles zelf hebt ingespeeld..
je bent een goede toetsenist dat moge duidelijk zijn..
echter vind ik de geluiden nogal dun en ietwat zielloos...
t is flinterdun gemixt wat dit gevoel voor mij alleen maar accentueert...

uiteraard moet deze track niet te hard gemixt maar zo is t te zacht nmbm
 
Back
Top