AciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiDD

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
weer een poging om iets in elkaar te flansen wat op acid lijkt :)

snippet duurt 1:21

ben benieuwd naar wat reacties ... vooral betreft EQ en de mix ...

http://download.yousendit.com/BA9E0EE40CDC33B1


gebruikt:

9090
Teebee
compounder en compressor op de lexicon + wat reverbjes

en nomad plugins voor eq / compressie
 
Laatst gewijzigd:
Hoi,

Kwa mix is de 303 te zacht tov de kick/percussie..... De sequence van de percussie is erg vierkant, er is ook plek naast de tel

;)


grtz Bruce
 
Ligt het aan mij of is dat synthje aan het begin nogal vals?

De 303 mag wel wat snappier......klinkt nogal droog. Tis verder zoals gezegd nogal recht door zee.....maar wel wat van te maken denk ik. Dit soort tracks kunnen nog steeds knallen.

De bassdrum vind ik proprortioneel teveel energie hebben. Bass expander op gezet?
 
is idd bass expander opgezet en later nog wat laag bij geeq'ed misschien zoals gewoon bij mij teveel of te weinig van t goeie ... aangezien ik variatie heb in de drums leek t me niet slim om ook variatie in hihats etc. aan te brengen want dan wordt t misschien al snel te rommelig ... in t begin klinkt t geluidje idd vals .. en dat is met opzet gedaan, namelijk de tune knop zitten tweaken totdat het in tune klonk, vond t zelf wel grappig klinken.

bedankt voor t luisteren :biertje:
 
Waarom maak je altijd snippets maak eens iets een x totaal af in plaats van die SNIPPETSSSSS!!
 
Origineel geplaatst door Mystic
Waarom maak je altijd snippets maak eens iets een x totaal af in plaats van die SNIPPETSSSSS!!

als ik alles eens goed onder de knie heb ga ik tracks bouwen ... anders maak ik tracks die toch nergens op uitdraaien..
heb er op t moment meer aan om snippets te maken en als de ene af is weer een nieuw expirimentje starten :)
 
juist niet dus

waarom heb je al die spullen?
juist, tracks bouwen :D

als je geen tracks gaat bouwen zul je nooit tracks bouwen

het is mijn stijl niet, maar ik vind dat wat hier in zit net genoeg is voor 8 maten.. zonde man
 
yup en daarom maak ik juist snippets :)
ik krijg gewoon geen tracks vol die interessant blijven .. dus ik probeer zoveel mogelijk verschillende stylen dan hardcore en dan weer acid of trance etc. etc. en als ik denk dat ik genoeg heb opgestoken ga ik eens proberen of ik tracks kan bouwen die elk moment interessant blijven, kan natuurlijk wel wat snippets loopen en t een track noemen zoals sommige hier doen, maar goed... dat schiet ook niet op

er moet sowieso meer variatie nog bij... en op dat moment loop ik vaak vast... ik weet dat t te eentonig is.. maar ik weet gewoon niet hoe ik met een tevreden gevoel de rest kan opvullen .

ik ga er later nog eens mee verder om te zien wat ik er nog mee aan kan ... en anders zal t wel weer de zoveelste snippet zijn die in de prullenbak eindigd :P

ben nu weer bezig met hardcore, dus waarschijnlijk vanavond of morgen weer een hardcore snippet erbij op t forum 8o)

het zou trouwens ook helpen als mensen nuttige tips gaven ipv te zeggen dat ik nog veel moet leren,
want dat weet ik zelf als geen ander dus die tip mag je dus achterwege houden :D
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
het zou trouwens ook helpen als mensen nuttige tips gaven ipv te zeggen dat ik nog veel moet leren,
want dat weet ik zelf als geen ander dus die tip mag je dus achterwege houden :D

tracks bouwen!!!!
 
denk dat ik binnekort maar eens ga proberen tracks na te bouwen... al lijkt t me wel fucking boring, maar goed, leren is nou eenmaal boring .... altijd maar wat blijven kutten is idd ook niks .
 
maar waarom heb je dan in godesnaam zo ontzettend veel hardware? met een goede multitimbrale VA en een sampler kun je al prima tracks bouwen die interessant blijven en behoorlijk goed klinken...ik zou zeggen, verkoop een heleboel, zet het geld lekker op een spaarrekening, ga klooien met een minimale setup en als je dan een beetje lekker tracks aan het bouwen bent heb je volgens mij een veel beter beeld van wat je wel en niet nodig hebt...

lijkt me dat die megastudio die je nu hebt je behoorlijk tegenwerkt, ik heb zelf bijv. 3 synths maar dat zijn er eigenlijk al twee teveel vergeleken met het niveau waarop ik bezig ben

wie weet is het iets om te overwegen (als je dat niet allang al gedaan hebt :))
 
doet me toch een beetje denken aan de oude tekno of acid denken , zat pas nog wat oud spuul te luisteren alleen een 606 of 808 en een 303 meer niet. dat kan denk ook wel met die teebee
 
Origineel geplaatst door Nightstorm
maar waarom heb je dan in godesnaam zo ontzettend veel hardware? met een goede multitimbrale VA en een sampler kun je al prima tracks bouwen die interessant blijven en behoorlijk goed klinken...

Je mag dan goeie spullen hebben, je moet er ook op kunnen spelen. Ik zit een beetje met hetzelfde 'probleem', daarom ben ik ook twee jaar geleden begonnen met piano spelen. Ik heb echter nog steeds het gevoel niet dat ik aan een synth kan zitten en meteen iets diks inspelen... Al is het wel stukken beter dan vroeger, het is nog steeds niet zoals ik het zou willen (het komt zelfs niet in de buurt van wat ik zou willen). Zal wellicht nog wat jaren duren voor ik dat kan. Nu ja veel tijd heb ik niet (zeker de laatste tijd niet) en het gebeurt dat ik m'n muziek-maak spullen soms weken niet aanraak - behalve m'n piano die gaat elke dag aan), dus wat je niet oefent kun je ook niet leren. Hopelijk komt er binnenkort wat meer tijd beschikbaar om muziek te maken (alhoewel ik het betwijfel).

Zolang je er maar plezier aan beleeft zou ik zeggen, is alles goed :)
 
Back
Top