[track]Reality

Zwaar zeg je muziek de laatste tijd.

Ben niet helemaal bekend met dit soort muziek. Het kliinkt wel aardig. Wat er gezegd wordt hoor ik alleen niet allemaal volledig, dus hoe goed de lyrics zijn weet ik niet. Vind wel dat teveel reverb is gebruikt waardoor het een beetje te modderig klinkt in meer drukke stukken.


7/10
 
Geheel in de lijn waarin je de laatste tijd zit. Goeie muziek voor een live-act volgens mij. Als 'luistermuziek' vind ik 't wat te eenvoudig, maar op de dansvloer is het wel effectief.
 
Klinkt goed hoor, Dark electro
mis eerlijk gezegd wat variatie in sounds, de verschillende samples verhullen dat wel maar toch...
 
zoals ik al zei
en dik intro van je set oid
om daarna helemaal los te gaan

je hebt echt een eigen stijl vind ik :)
 
Ik ben wel heel erg van de reverb inderdaad:).

Een tweede versie ben ik mee bezig :) Die versie moet dan ook meteen de definitieve worden.

En wat die zogenaamde 'leegte' in mijn tracks betreft: Ik vind het fijn als er wat ruimte in muziek zit en je je track niet helemaal volpropt met alle kleine 'stijl cliché's' zoals sommige mensen doen. Minder is meer en bij subtiel gebruik draagt het bij aan de sfeer. Ik hoor zo vaak tracks die he-le-maal vol zitten met een overdaad aan kleine effectjes.

Dat soort tracks doet me aan onderstaande scooter denken:

scooter14.jpg


Heel leuk zo'n overdaad aan details en accesoires... maar wat moet je er mee? Zoveel kleine elementjes in je track stoppen komt op mijn meer over als 'showen van skills' aka posen dan muziek maken om een gevoel over te brengen. Ik hou niet zo van die designtracks. Liever 1 detail te weinig dan 10 teveel.

-C-
 
Laatst gewijzigd:
Zal hem thuis ff beluisteren.

Maar ehm om gebruik van details 'posen' te noemen vind ik toch wel erg veel boter op de boterham. Tis jouw nummer dus jij bepaald wat gaat.
en je niet teveel kritiek aanhalen van anderen
 
Origineel geplaatst door fuse
Zal hem thuis ff beluisteren.

Maar ehm om gebruik van details 'posen' te noemen vind ik toch wel erg veel boter op de boterham. Tis jouw nummer dus jij bepaald wat gaat.
en je niet teveel kritiek aanhalen van anderen

Ik bedoel natuurlijk overmatig gebruik van details (check het woord 'overdaad' ergens in mijn vorige post), meer details kan altijd leuk zijn, daar niet van.
Soms gaat het gewoon té ver naar mijn smaak en komt het op me over als 'posen'.

-C-
 
zo, dit is echt de dark-side van C738

ik zie er gelijk dit soort beelden bij:
alien%20vs%20predator-762898.jpg


ik vind de sfeer en de fx gaaf, maar er mag van mij toch nog wel wat meer gebeuren (en dan heb ik het niet over details)
bv. strings erbij, extra hihat-groove met 16e, dikke clap erbij op elke 2e kick... en ergens effe de kick eruit halen, die gaat ook maar door...

iets meer uitwerken nog denk ik, verder wel gaaf hoor
 
Klinkt enorm duister dit, zeer goed.
Lekker hypnotizerend ook die sample (believe me/trust me) fijn hoor.

ow en check je pb eens aub :P
 
Back
Top