[Track] 4 minuten harde herrie

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Ik vond nog iets waar ik mee bezig was ..... had t alweer opzij gegooit omdat ik t verpest had ..
vond t eigenlijk toch wel grappig klinken dus ik post m toch maar ff .....

op de momenten waar geen synths zijn te horen zaten melodietjes .
ik was hier niet tevreden mee dus die heb ik in deze versie maar ff gemute ...
dus de overgang kan soms een beetje raar klinken ...
ik vindt zelf de laatste minuut tot nu toe t mooist, en hoop de rest van de track ook te kunnen vullen in deze style.

absoluut geen mainstream herrie ..... maar mn eigen sausje met hardcore en techno invloeden ....
vooral het spelen met de pitch van de ride ben ik helemaal verzot aan :)

ben benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden :)



de hi-hats moet ik trouwens opnieuw doen .. liggen niet lekker in de mix soms .... probleem is dat ik ch en oh tegelijk heb opgenomen en de oh vaak weg valt .. dus die moet ik even apart opnemen
 
Laatst gewijzigd:
moeilijk te beoordelen dit..... zou m wel s willen horen als ie af is
 
ik denk sowieso dat ik die hele melodietjes maar weg laat ...
en m ga opvullen met verkrachte synth geluiden ala catscan style ...

los van t feit dat ik zuig in melodietjes maken denk ik ook dat t beter bij mn stijl past die ik ''probeer'' te ontwikkelen ...
soort van techno / schranz / hardcore .. waarbij ik me vooral focus op gefreakte beats.. iets wat in deze track misschien nog net iets te weinig aanwezig was omdat ik er eerst een melodie in had zitten .....

bedankt voor t luisteren :)
 
De mix is inderdaad een beetje dun. De kickdrum en het thema zitten in elkaars frequentigebied. Kick moet meer in in het laag 80, 125 Hz en een top op ongeveer 3 kHz. Het thema moet meer tussen de 0.5 - 2 kHz gaan zitten om ruimte te maken voor de kick.

Compositie is nog niet af, vooral het einde gaat een beetje uit als een nachtkaars. Heb ik niet direct een idee voor.
 
de mix klinkt op t moment idd niet optimaal .. ik denk vooral omdat de hi-hats niet lekker liggen ...

met iets meer laag klinkt t idd wat beter, maar dit drukt de andere geluiden misschien net iets teveel weg..
ik ga hier vanavond ff verder mee doorpuzzelen .. zodra de rest ook kompleet is, anders blijf ik bezig ..

bedankt voor t luisteren :biertje:
 
een beetje en warrige mix, klinkt niet bepaald ruimtelijk en vind hem te plat.
gewoon akelig om naar te luisteren
ik vind het trouwens ruk muziek(stijl) maar dat zou jou wel worst wezen :D
(gelijk hedde)

suc6 d'r mee
 
heb op t moment de hi-hats vervangen .. klinkt in 1 stuk alweer 10 x beter en minder plat (zoals verwacht)....

vanavond post ik ff een nieuw linkje ...

bedankt voor t luisteren :biertje:

btw ... dat platte kan misschien ook komen omdat ik de mainbus zwaar gegained en gelimit heb (L1)

misschien daar ook nog eens ff beter naar kijken ...
 
Laatst gewijzigd:
die L3 dat zou wel eens goed kunnen.
Ik ben benieuwd naar je volgende mix.
 
heb ff wat anders geprobeerd ... en de versie die ik gepost heb was idd niet om aan te horen ...
het klinkt een stuk beter zonder L1 of elke andere limiter ... alleen klinkt het dan een heel stuk zachter ..
ik zal waarschijnlijk wel iets fout doen ofzo? op de L1 probeer ik niet te hard in te sturen en ik zet de treshold en de outceiling niet geheel tot zn max ... maar dat de mix plat gaat klinken kan ik eigenlijk alleen voorkomen door geen limiter op de main te zetten .... maar goed .... zal wel aan mij liggen
 
Back
Top