Commercieele Harcore help me + goeie link

Huib

Stamgast
Lid sinds
21 januari 2006
Berichten
163
Hallo Geleerden

Ik ben nu sinds een paar maandjes begonnen met het produceren van Hardcore en/of Hardstyle en steek er flink wat uren aan tijd in.
Ik heb nu het een en ander klaar maar het klinkt niet vet genoeg.
Ik weet niet waar het aan ligt,Het lijkt ook ook de geluidskwaliteit erg slecht is.

Mijn geluiden neemt ik op doormiddel van:

Synth -> Midi int.(romi/0) -> Cubase(editen) -> Midi int.(romi/0) -> Synth ->
via mic ingang naar geluidskaart -> Audio opname in Audobe audition.

Zeer waarschijnlijk bezit ik ook nog niet de muziekale geniekheid mischien kunnen jullie daar ook wat tips over geven.

Hier een voorbeeld waar jullie je kritiek op los kunnen laten.

http://beta.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=F1C437FB5901A74B

Alvast bedankt

Groeten Huib
 
Re: Commercieele Harcore help me + goeie link

Origineel geplaatst door Huib
...
Mijn geluiden neemt ik op doormiddel van:

Synth -> Midi int.(romi/0) -> Cubase(editen) -> Midi int.(romi/0) -> Synth ->
via mic ingang naar geluidskaart -> Audio opname in Audobe audition.
....

Huh?

Ik bedoel: kan ik dit lezen als:

Synth midi word opgenomen in Cubase, bewerkt, vervolgens speel je de uiteindelijke file via midi terug naar je synth (wat voor synth, als ik vragen mag?) en dit neem je op via je mic ingang?

Om te beginnen zou ik eens de line-in proberen in plaats van de mic ingang. De mic ingang is niet bedoeld voor line nivo signalen (wat uit je synth komt) de boel klinkt dan inderdaad voor geen meter...

Ook even letten op de gevoeligheid van je line-in, ik gebruik nog Cool Edit maar ik schat dat de commando's nog hetzelfde zijn gebleven. Druk in Audition op F10, dan kan je je ingangsignaal monitoren, deze mag niet constant pieken in het rood, af en toe tegen het randje aan moet kunnen...

Wat voor soundcard heb je? gebruik je de mixer van windows of die bij je geluidskaart zit?
 
ja idd mijn manieer van werken begrijp je juist.
via de line ingang krijg ik alleen mono geluid en dat is ook kut.

Het signaal vervormt niet bij het opnemen dat kan ik zien aan de grote van van de ampletude als ik op genomen heb.
Verder heb ik nu een gewone creative soundblasster pci.
Ik denk dat ik zoiezo op zoek ga naar een geluidskaart waar ik mn linkse en rechtse line out van mn synth direcin kan pluggen in een rechtse en linkse line ingang.
het is voor mij gewoon allemaal er nieuw ik heb nog niet veel kaas van gegeten
Ik waardeer jullie tips en info wel erg

Ik heb in januari een Korg Triton Le gekocht en die gebruik ik nu.

Gr Huib
 
Origineel geplaatst door Huib
ja idd mijn manieer van werken begrijp je juist.
via de line ingang krijg ik alleen mono geluid en dat is ook kut.

Het signaal vervormt niet bij het opnemen dat kan ik zien aan de grote van van de ampletude als ik op genomen heb.
Verder heb ik nu een gewone creative soundblasster pci.
Ik denk dat ik zoiezo op zoek ga naar een geluidskaart waar ik mn linkse en rechtse line out van mn synth direcin kan pluggen in een rechtse en linkse line ingang.
het is voor mij gewoon allemaal er nieuw ik heb nog niet veel kaas van gegeten
Ik waardeer jullie tips en info wel erg

Ik heb in januari een Korg Triton Le gekocht en die gebruik ik nu.

Gr Huib

De SB PCI heeft een stereo line in, misschien heb je niet de juiste kabel! Ik weet niet wat voor synth je hebt maar je kan 2 dingen doen:

-een stereo 3,5 mm stereo plug kabeltje, met een plugje aan beide kanten, aan één kant een verloopje van klein naar groot (uitgaande dat je synth een grote koptelefoon ingang heeft) Je moet dan stereo geluid hebben.

- Een Y kabel, 2 tulip naar 1 x stereo 3,5mm plugje. En dan 2 verloopjes van tulip naar 6,3mm mono pluggen, links en rechts in het betreffende gaatje duwen, stereo geluid ;)

oja je hebt ook nog y kabels waarbij je geen tulip naar 6,3mm mono pluggen nodig hebt, maar een verloopje van 6,3 stereo naar 3,5 mm stereo plug...

Mocht dit niet werken is waarschijnlijk je geluidskaart niet helemaal oke, nu ik er over na denk, je zegt wel stereo via je microfoon binnenkrijgt, dus je zal wel het goede kabeltje hebben..

Vaag... kun je iets meer info geven?
 
er zit een links mono en een rechts mono uitgang op mijn synth en ik het daar ook een gitaar kabel op aan gesloten alleen in de rechtse uitgangs kanaal.
Die kabel gaat naar mic kanaal en dan komt ie stereo binnen.
behalve als ik line in pak dan krijg ik alleen een rechter kanaal.
ik heb geen rechter en linker line in op mn sb pci zitten er zit 1 stereo kanaal en 1 waardat ie mono binnen komt.
Mischien ligt het eraan omdat ik ook mono instuur vanuit 1 uitgang van mn synth en niet een kabel heb die van 2 pluggen naar 1 stereo plug gaat dat zou best kunnen want gitaarkabels zijn altijd mono.

Dus dat zal wel het probleem zijn.

Alleen nu is dus de vraag zou ik er dan en beter geluid uit krijgen.
Ik hjeb zin idee dat de kaart die ik nu heb kwalitatief zowiezo niet goed genoeg is.
 
Origineel geplaatst door Huib
er zit een links mono en een rechts mono uitgang op mijn synth en ik het daar ook een gitaar kabel op aan gesloten alleen in de rechtse uitgangs kanaal.
Die kabel gaat naar mic kanaal en dan komt ie stereo binnen.
behalve als ik line in pak dan krijg ik alleen een rechter kanaal.
ik heb geen rechter en linker line in op mn sb pci zitten er zit 1 stereo kanaal en 1 waardat ie mono binnen komt.
Mischien ligt het eraan omdat ik ook mono instuur vanuit 1 uitgang van mn synth en niet een kabel heb die van 2 pluggen naar 1 stereo plug gaat dat zou best kunnen want gitaarkabels zijn altijd mono.

Dus dat zal wel het probleem zijn.

Alleen nu is dus de vraag zou ik er dan en beter geluid uit krijgen.
Ik hjeb zin idee dat de kaart die ik nu heb kwalitatief zowiezo niet goed genoeg is.

Je Mic kanaal is mono,
Je line in is stereo, vandaar dat ik het heb over stereo pluggen:eureka:

Als je de goede kabel koopt, kan je gewoon stereo opnemen.
Als je je wilt gaan verdiepen in andere geluidskaarten, zou ik vooral veel lezen, ook over type pluggen, aansluitingen, hoe je dingen moet aansluiten. Het is allemaal te vinden hier op het SF, en op het internet! Ook hoe je dingen moet opnemen, over verschillen tussen mic en line nivo... allemaal belangrijke kennis voordat je gaat nadenken over vet of niet...

Succes
 
Over die track: Ik vind t niet slecht klinken. Wel iets te simpel voor hedendaagse maatstaven, maar je komt een heel eind als je zo doorgaat. Alleen dat stemsampletje kan echt niet. :) Vind de synth melodien zeker wel leuk.

:peukie: :)
 
bedankt voor de info en kritiek.

Ik ga gewoon door gas erop.

Bedankt groeten huib
 
Misschien niet wat je wil horen, maar een korg triton is nou niet echt een hardcore bak .....
Hoop dat je m 2e hands heb gekocht, dan zou ik als ik jou was zo snel mogelijk verkopen en een ruige scheurbak kopen
 
Ik heb hem nieuw gekocht dat wel.
ik denk dat het ook de kunst is om de echt goede sound eruit te krijgen.


Wat is dan een goeie scheurbak
 
Ik ben geen Hardcoreman maar ik moet zeggen dat je track wel lekker oldschool klinkt.
Persoonlijk houd ik wel van wat melodieus, dus ik vind het helemaal fantastisch.

Kwa synth zou een Acces Virus misschien iets kunnen zijn. Maar ik ben geen hardcore man.

Zeker zo door gaan, je bent op de goede weg!
 
ja ik ben voorlopig niet van plan een nieuwe te kopen ik heb deze 3 mnd dus.

Ik ga eerst proberen zoveel mogelijk hier uit halen ik moet nog zoveel leren.

Echt veel ook op gebied van vst enzo.

Maar het zal wel goed komen.

Als het maar leuk blijft he
 
Origineel geplaatst door Huib
Ik heb hem nieuw gekocht dat wel.
ik denk dat het ook de kunst is om de echt goede sound eruit te krijgen.


Wat is dan een goeie scheurbak

je kan met een hoop VST plugins lekker raggen om een paar veel gebruikte vst plugins te noemen:

Zeta, Korg Legacy collection, Pro 53, V-station, Vanguard, Superwave - zal uiteraard nog wel het een en ander ontbreken maar met deze kom je al een heel eind....

Op gebied van hardware: de Virus (a,b,c, TI) serie, de Novation synths (Ks, K4, k5, Nova, Supernova)
Clavia (Nordleads, nord modulars) synths.. Dave smith evolver synths.. Alesis Andromedia en de ION (ion lijkt me iets minder).. En zo zijn er nog wel een hoop andere synths, de bovengenoemde zijn erg populair in de mainstream.

Synths die geschikt zijn voor hardcore hebben meestal onboard: Distortion / FM / overdrive opties (bijv t filter) / goede semitone tune opties / detune / Unison / en meestal een synth engine die uitzich zelf al erg agressief of rauw kan klinken

verder heb je natuurlijk nog de old school juno bakken ...

uiteraard zijn er nog een hoop andere bakken die wel gebruikt worden.. maar als je 1 van de bovenste koopt zul je iig de sound vinden die je bijna overal hoort ..

verder kom je natuurlijk ook een heel eind door synths door outboard stuff te routen zoals distortion en filter units, en hevig oversturen op je mixer en equalizen ... doe er gewoon alles aan om je geluid te verkrachten op elke mogelijke manier ... al klinkt dit natuurlijk wel beter op de een dan de ander ...
 
Synths die geschikt zijn voor hardcore hebben meestal onboard: Distortion / FM / overdrive opties (bijv t filter) / goede semitone tune opties / detune / Unison / en meestal een synth engine die uitzich zelf al erg agressief of rauw kan klinken

Mwa, dit hoeft echt niet persee. Ik kan met dik iele zeik ook goor en dikheid maken .. t is maar wat je erna en er achteraan doet .. wat je al zegt: mengpaneel en side fx .. dan kan je de meest iele kak massaal maken.
 
maar als je een beginner bent in de hardcore en je bent opzoek naar een scheursynth,
denk ik dat je wel meer plezier zal hebben aan een synth die uitzichzelf al kan raggen en waar je bekende sounds uithaalt zonder outboard spul ...

dan dat je moet gaan uitzoeken welke ''iele'' synth er misschien in sommige situaties lekker kan scheuren in combinatie met ''welke'' outboard fx en andere meuk :)

sowieso zou ik iele synths vermijden ...
maar goed, tis maar net waar je naar opzoek bent natuurlijk
 
Ik mis percussie in de track.... helemaal geen bekken gehoord die ooooo zo belangrijk zijn... en een lekker ritme met hihats of snare of clap.....

Maar het probleem met de geluidskwaliteit ligt aan je geluidskaart... je moet opzoek gaan naar een kaart met minstens 4 outputs... gooi de bass door Output 3-4 en de rest door 1-2.... dan heb je er geen last meer van...de bass drukt alles weg en je track piekt ook op een aantal punten... kweet alleen niet of het zo erg is dat die daardoor overstuur gaat...

Keet it up:)
 
JA idd er kan meer percussie in ja is een goeie tip.
de bassdrum is mischien iets te rouw en daardoor druk hij hem weg.
Dat vind ik nog het moeielijkste om een passende bassdrum bij een melodietje of andersom te vinden
van die geluidskaart dat is zeker slecht ik meent op sommige momenten echt gewoon de ruis te horen.

thanx for listening en for the info
 
Het ligt niet aan je bassdrum dat die alles wegdrukt.... het ligt echt aan de outputs.... je gooit alles door 1 output en dat kan niet...haal een andere geluidskaart en je probleem is opgelost... wij werken met de m-audio delta 66... hebben er veel plezier van en is niet achterlijk duur. succes
 
hhm ja welke outputs bedoel je

de bassdrums heb ik gewoon met een vst gemaakt.
 
ik heb trouwens op je website gekeken maar jullie zijn echt fucking goed bezig

Dat hoop ik ook nog ooit te bereiken.

waar maak jij het spul allemaal mee.

Bv de bassdrums en percussie
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top