[Gondwana] N-E-S-W

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Deze track is er gekomen, eigenlijk door het 'frommelen' op die drumpad (yanaha dd55) die ik nu in mijn studio heb weten te integreren. Voordien had ik er geen plaats voor.
De muziek was een arpegiootje op de V-Synth dat ik maar liet lopen. Het bleek redelijk goed te gaan met het 'drummen' en heb er dan een volledige track mee gemaakt. Het basisritme dat je hoort heb ik dus op die manier zelf ingespeeld en de drumpartij komt daardoor (denk ik toch) redelijk 'natuurlijk' over.
Wel lekker hoor, dat trommelen! Kan je eens helemaal uit de bol gaan.

Druk op play
<embed src="http://www.hermax.herejezus.nl/n-e-s-w.mp3" autostart=false>

Of

Downloaden (rechts klikken, 'save as') hier
 
In 8 dagen tijd geen enkele reply :confused: . Ik moet zelf ook wel eerlijk bekennen dat ik tegenwoordig in de hoeveelheid van threads veel dingen over het hoofd zie.

Maar to the point: N-E-S-W

Om te beginnen vind ik de andere stukken van het Gondwana project beter, maar da's een kwestie van smaak. De arp/sequence zit wel knap in mekaar en past goed bij het geluid (of omgekeerd). De effecten die je her en der tussenspeelt, zijn ook goed gekozen.

De drumgeluiden vidn ik een beetje te 'braaf' (sorry voor deze term, maar ik denk dat het de allereerste keer is dat ik dat bij jou gebruik ;) ). Ik vind vooral de toms nogal wat aan kracht ontbreken, maar ook basdrum en snare komen toch wat te kort.
Tevens draagt de drumgeluidenkeuze bij tot het idee dat ze uit een drumcomputer komen ipv ingespeeld te zijn op de DD5.

Ondanks het feit dat het stuk een vlot tempo heeft, mist het nog iets. Er is wel een melodie, maar bij mij komt deze nogal eentonig over. Hoedanook is het wel een typische herkenbare Hermax-track waar vooral muzikaaltechnisch toch weer knappe wendingen en progressie in zitten. Misschien een iets andere songstructuur en nog wat extra afwisseling?

Maar naar mijn persoonlijke smaak heb je de laatste weken al veel knappere stukken neergezet. ( Langs de andere kant kan ik best aannemen dat het wel lekker spelen is met zo'n DD5 ;) .)

En laat nu de andere leden ook eens de moeite getroosten om dit stuk te beluisteren ... :walker: want ondanks mijn minder positieve kommentaar verdient het stuk toch wel de nodige aandacht.

:doei:
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top