[dreumes]

Alexander

F.T.W.
Lid sinds
11 juli 2003
Berichten
2.125
Locatie
Québec/NL
http://www.soundclick.com/douglasaaronsyme (track: dreumes)

Verder geborduurd op 'breek-a-leg'...

...piano partij is gespeeld na het verschrikkelijke verhaal van de Italiaanse 'dreumes' moord.. vandaar de titel. De partij is niet erg strak en bevat veel fouten maar dat vind ik eigenlijk wel lekker.

De baslijn voor het nummer is nog steeds niet opgenomen (geen DI), maar die moet je me maar te goed houden. Ook staan de laatste paar seconden er niet op, dankzij datarestrictie op soundclick..

Ik hoop op wat reacties, alles is welkom!
 
Niet echt mijn ding.

Vind het nogal houtering en qua mix klinkt het heel erg ruw. De balans klopt niet vinnik.
 
Originele track! Ik vond de drums erg sterk, net als de atmosferische synth. Jij weet wat filters zijn :)

Net als Fuse vind ik dat de mix beter kan:

- De hihats en de gefilterde noises klinken me nogal zompig in de oren. Ik zou er met een eq wat laag en mid afhalen, kijken of het wat transparanter kan. Misschien een aural exciter opzetten?
- Er is een contrast tussen de chill-sounds en de drums. In mijn oren klinken de drums te 'reëel'. Misschien dat een tikje reverb de drums beter in de mix plaatst.

Op muzikaal gebied miste ik een beetje structuur in je song. Je hebt er wel een, da's duidelijk als in het midden de drums wegvallen, maar toch voel ik te weinig spanningsverschillen. Net alsof er een 'richting' ontbreekt. De piano doet bijna de hele tijd hetzelfde, en naar het einde toe viel me dat teveel op.

Ondanks mijn kritiek ben ik onder de indruk. Vooral de gefreakte drums vielen me op, ik denk dat maar weinigen je dat zullen nadoen!
 
Origineel geplaatst door Alexander
Thanks voor de reacties, ik ga er zeker mee verder! Mix een beetje opentrekken, beetje reverberaten, gedeelte van de piano schrappen en een flinke lead eroverheen!

We zijn weer een paar dagen verder...

de afgelopen 13 uur gesleuteld.. lang weekend. Ik heb met max/msp een granualeire mix gemaakt van een oude John Cage sample en die verder afgemixed en in de track gemixed De complete drumeffecten zijn veranderd, envelopes aangepast en eq toegepast.
Ook heb ik de totale mix herzien, maar hier ben ik nog niet helemaal uit. (Ook eerst maar eens een paar uurtjes slapen, gehehe)

Graag reacties!

http://www.soundclick.com/douglasaaronsyme (track 'Forever Young')
 
Heb er net naar geluisterd. Het blijft een leuk nummer, en ik vond deze versie zowel muzikaal als qua mix een heel stuk beter.

Toch zit de piano me niet lekker... Da's natuurlijk mijn mening en een kwestie van persoonlijke smaak. Ik vraag me af of je die melodie ook al eens op een lead-synth hebt afgespeeld i.p.v. op piano? Als je die melodie als MIDI track hebt, zou 't wel eens leuk kunnen zijn om door de sounds te scrollen op een van je synths terwijl de track loopt. Wie weet wat daar allemaal uit kan komen!

Kwestie van mixen denk ik dat je misschien kan proberen om het stereobeeld wat open te trekken. Sommige van je drumsounds hebben een L/R effect dat me erg aanspreekt, dus misschien kan je de rest van je instrumenten ook wat meer stereo plaatsen of (letterlijk) breder maken?

Trouwens een goeie zet, die sample, brengt veel atmosfeer.
 
Origineel geplaatst door Alexander
We zijn weer een paar dagen verder...

de afgelopen 13 uur gesleuteld.. lang weekend. Ik heb met max/msp een granualeire mix gemaakt van een oude John Cage sample en die verder afgemixed en in de track gemixed De complete drumeffecten zijn veranderd, envelopes aangepast en eq toegepast.
Ook heb ik de totale mix herzien, maar hier ben ik nog niet helemaal uit. (Ook eerst maar eens een paar uurtjes slapen, gehehe)

Graag reacties!

http://www.soundclick.com/douglasaaronsyme (track 'Forever Young')


Gave track!

Coole sounds, dikke beats. Jammer alleen is dat het doodvallen van de track het arrangement dat daarna volgt niet meer boeiend blijft, jammer. Goed gekozen geluiden maar als je meer aandacht had besteedt aan het arrangement was het nog veel beter geweest.

7/10
 
Back
Top