clouds over solyaris (+ meer)

ez`

.:.
Lid sinds
31 mei 2004
Berichten
572
Locatie
a'dam
een track die ik ter ere van Stanislaw Lem (RIP) heb geschreven:

ezcid - clouds over solyaris

(de track duurt 12:49 minuten en is 24mb groot)


ve_slrs_01.jpg



+ een psychedelische noise-ambient track/jam/freakout, voor de mensen die dat soort stuff diggen:

stalwer

(stalwer duurt 22 minuten en is 30mb groot)


....enjoy....
 
Stawler doet me de eerste tien minuten denken aan een stofzuiger totdat ik hoorde dat er in de gang achter me echt gestofzuigt werd jajajajajajajaja...

het hardere stuk vind ik echt techek :D
:halleluja
 
Origineel geplaatst door Lukast
Stawler doet me de eerste tien minuten denken aan een stofzuiger totdat ik hoorde dat er in de gang achter me echt gestofzuigt werd jajajajajajajaja...

het hardere stuk vind ik echt techek :D
:halleluja

woeheheh... kvond het zelf ook wel een intense jam (stalwer.mp3 dus), daarom heb ik 'm ook opgeslagen.. 'tis puur microwave XT trouwens.. plus wat lexicon L960 reverb... :biertje:
 
kvind hem wel goed, hij begint nogal duister. maar word geleidelijk aan luchtiger.
doet me een beetje denken aan steve roach. :okdan:
 
Ben n u 'clouds over solyaris' aan het luisteren en het geluid is erg vettig! Ik vind dat de reverb erg aanwezig, maar niet echt storend is.. goeie mood so far. De geluiden worden erg uitgesmeerd en dat geeft een hoop sfeer, wel lijkt het daardoor ook wat eentoniger dan dat het eigenlijk is.

Heb je dezelfde reverb settings op meerdere geluiden toegepast? Of reverb over een mixdown?
Vaak scheelt het om bepaalde geluiden wat droger in de mix te laten liggen om er wat meer nadruk op te leggen. Ook mis ik iets in het midden van het stereobeeld, een soort van blikvanger, maar daar let ik zelf ook nooit op.

Damn, de opbouw is erg knap gedaan, de mood wordt ook zwaarder en intenser, ik ga er in ieder geval lekker in op. Ben heel nieuwsgierig naar de manier waarop je het gemaakt hebt, maar het is leuker dat niet te weten.
Heb je volgens een stramien gewerkt, of trial and error (go with flow, zien waar het schip strand..)?

Het enige echte minpunt is dat het vrij zware kost is, als je zoals ik tussen je speakers hangt en aandachtig luistert, gehehe, kom dus nu niet meer aan je andere track toe, maar daarover later meer!

Echt petje af, kan bij mij in het rijtje Akiyama, Biosphere...
 
Origineel geplaatst door Alexander
Ben n u 'clouds over solyaris' aan het luisteren en het geluid is erg vettig! Ik vind dat de reverb erg aanwezig, maar niet echt storend is.. goeie mood so far. De geluiden worden erg uitgesmeerd en dat geeft een hoop sfeer, wel lijkt het daardoor ook wat eentoniger dan dat het eigenlijk is.

Heb je dezelfde reverb settings op meerdere geluiden toegepast? Of reverb over een mixdown?
Vaak scheelt het om bepaalde geluiden wat droger in de mix te laten liggen om er wat meer nadruk op te leggen. Ook mis ik iets in het midden van het stereobeeld, een soort van blikvanger, maar daar let ik zelf ook nooit op.

Damn, de opbouw is erg knap gedaan, de mood wordt ook zwaarder en intenser, ik ga er in ieder geval lekker in op. Ben heel nieuwsgierig naar de manier waarop je het gemaakt hebt, maar het is leuker dat niet te weten.
Heb je volgens een stramien gewerkt, of trial and error (go with flow, zien waar het schip strand..)?

Het enige echte minpunt is dat het vrij zware kost is, als je zoals ik tussen je speakers hangt en aandachtig luistert, gehehe, kom dus nu niet meer aan je andere track toe, maar daarover later meer!

Echt petje af, kan bij mij in het rijtje Akiyama, Biosphere...

Haha, wow, Biosphere? En Izni... Steve Roach?!? Dat zijn echt helden voor mij :D
Zelf vind ik de track nog niet echt supergoed (stiekem is 'ie nog niet af, maar ik wou toch wel wat feedback hebben omdat ik twijfel aan de mix).

Qua reverb is 'ie inderdaad heel 'nat'. Ik heb bijna uitsluitend Lexicon L960 reverbs gebruikt (nou ja, impulse responses, ik heb geen 10000 euro om een echte L960 te kopen:)) met aparte instellingen voor ieder geluid... verder is het grootste deel van de track met m'n waldorf microwave XT gemaakt (jaja, ik weet 't, vaak is het leuker om NIET te weten hoe een track is gemaakt, maar dit is synthforum hè:)).

Maar het was juist de bedoeling om de track 'out-of-focus', dromerig en 'uitgesmeerd' te laten klinken. Ik weet niet of je de film Solyaris van Tarkovsky (of de remake Solaris van Soderbergh) ooit gezien hebt, of het boek Solyaris van (de pas overleden schrijver) Stanislaw Lem hebt gelezen, maar het was de bedoeling om die sfeer te vatten in deze track. Die films (en het boek) zijn echt fantastisch.... surrealistische, introspectieve sci-fi.

BTW, ik heb laatst een track gemaakt die qua sfeer best wel op deze track lijkt (ook 'n beetje maf, psychedelisch surrealisme)... msschien dig je die meer dan die noise-jam stalwer:

ezcid - snarltiksorrow.

:biertje:
 
Ik heb die film hier nog liggen en kheb em nog niet gezien. Ik heb de track ook nog niet gehoord. Heb je ook een specifieke scene in gedachten waar hij bij past? Zit er uberhaupt muziek in die film?
 
Origineel geplaatst door Alias
Ik heb die film hier nog liggen en kheb em nog niet gezien. Ik heb de track ook nog niet gehoord. Heb je ook een specifieke scene in gedachten waar hij bij past? Zit er uberhaupt muziek in die film?

hmm... als je het origineel heb liggen (van Tarkovsky uit 1972) dan is het misschien de scene van de piloot die over zijn tocht naar solyaris verteld en zijn video laat zien die ik in gedachten had.. maar eigenlijk is de hele film echt fantastisch.. het is een soort 2001:A Space Odyssey maar dan veel dromeriger en meer introspectief zegmaar.. niet zozeer gericht op de verhouding tussen mens en machine maar meer op de verhouding tussen de mens en zichzelf...

er zit erg goede muziek in.. (vaak minimale) klassieke muziek.. maar de soundtrack van de remake is pas echt goed.. fantastische diepe duistere soundscapes en drones (van Cliff Martinez)...

als je solyaris goed vond kan ik je 'stalker' (ook van Tarkosvsky) ook aanraden.. die film heeft ook een goede soundtrack.. het album 'stalker' van Robert Rich & Lustmord is trouwens op die film gebaseerd.. fantastisch album..
 
Ik heb het origineel hier liggen, bevat de scene die jij voor ogen hebt muziek, zo nee dan zal dat vanaf heden je track bevatten, zoja dan zal ik na de film gezien te hebben de scene checken met jouw track.
Ik ben ook benieuwd naar (de muziek van) de remake maar die ga ik als laatste checken.
Ik heb Insomnia (origineel) ook pas gezien na het album van biosphere gehoord te hebben, en Metropolis na Jefkes album.
Thanx voor de tips.
 
Origineel geplaatst door Alias
Ik heb het origineel hier liggen, bevat de scene die jij voor ogen hebt muziek, zo nee dan zal dat vanaf heden je track bevatten, zoja dan zal ik na de film gezien te hebben de scene checken met jouw track.
Ik ben ook benieuwd naar (de muziek van) de remake maar die ga ik als laatste checken.
Ik heb Insomnia (origineel) ook pas gezien na het album van biosphere gehoord te hebben, en Metropolis na Jefkes album.
Thanx voor de tips.

:okdan:

Ik heb de definitieve versie van 't nummer geupload (hij's stukken beter nu :D ).

De link is nog steeds hetzelfde ( http://ezcid.net/ezcid_-_clouds_over_solyaris.mp3 )
 
stalwer is vet
stalker van Tarkovsky, erg wazig maar ook een must see als je van Tarkovsky houd!
 
Origineel geplaatst door krachtwerk
stalwer is vet
stalker van Tarkovsky, erg wazig maar ook een must see als je van Tarkovsky houd!

yep, stalker is fanatstisch, een van de beste films die ooit is gemaakt IMO.
robert rich en lustmord hebben een album gemaakt dat soort alternatieve soundtrack voor stalker is; dat is echt een geniaal, duister en diep album... robert rich's gebruik van microtonaliteit en abstracte, vreemde synth-geluiden gecombineerd met de zieke, pikzwarte sounds van lustmord... diepe, trippende muziek...
 
Back
Top