Een tweede poging ...

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
Lid sinds
11 juni 2005
Berichten
980
Ahoi, mede-synthers. :)

ik heb nog eens een poging gedaan om een degelijk demootje te maken. Het is in alle geval beter gelukt dan vorige keer :D
Vinden jullie dit wat?

www.soundclick.com/thesouloist (je kan daar bovenaan kliken op "play all in one go")


Groetos! :mexico:
 
tracklist
 

Attachments

  • back2c.jpg
    back2c.jpg
    124,4 KB · Bekeken: 98
zou je dit niet beter als zipbestand op je site zetten?
met bv een snippet van t album op je soundclick?

nu is t wel erg veel in eens

anyway klinkt ok so far
 
lekker man!!

alleen dat intro met die ruis vind ik wat minder.

the poetry of soul klinkt lekker alleen die breaks zijn wat te lang. verder een lekkere low tempo beat :okdan:
the party part of an art fart is net zo vaag als de titel maar past wel goed bij de sfeer van de rest van de cd. ik vind em tof.
something becomes music, waar haal jij die beats vandaan man!! deze is echt tof. goede scratch, het piano stukje had wel wat meer jazzy mogen zijn. verder is ie goed, kwa opbouw gaat het allemaal heel mooi. dit is toch wel mijn favoriet tot nu toe. dat einde is helemaal te gek!! onverwachts maar wel tof.
scientific patterns klinkt heel erg als mr. oizo (chek me avatar), dus dit vind ik helemaal de bomb. de break is wat rommelig maar dat is ook wel weer leuk.
roots vind ik weer wat minder. een wat inspiratieloze beatbox met een beetje gerap. gelukkig istie maar een paar seconden.
runaway dog. die scratch is geniaal met dat hondengeblaf! die beat begint zich wel te herhalen. je weet wel, met die snare om de 3e tel. verder klinkt ie gewoon weer heel netjes. leuke stem samples.
a uncommon result klinkt weer heel erg als the propellerheads. vette gitaar, en weer die hele coole beat. erg chill dit. leuke break halverwege. die piano is nou wel heel erg goed!! (goed-bij-elkaar-passende-noten-theorie gebuikt??)
out of grass is wat meer van dat langzame jazz achtige. knap gedaan hoor! ik heb alleen het idee dat er toch flink wat ruis in zit de hele tijd. (niet alleen bij die stukjes waar dat de bedoeling was bedoel ik)
chocolat funk heeft weer een lekker stukje piano, alleen die cymbals klinken erg gesampled, de hele tijd hetzelfde. verder is deze track weer helemaal :okdan: (rare break bij 1.30, hoort dat zo?)
phaseland is echt te gek. die phaser is erg tof (titel zegt het al) van electro naar jazz-rock. dit heeft zeker wat! ik ben erg benieuwd wie je gesampled heb voor die speech die erin verwerkt zit. hier werkt de break bij 2.20 wel goed. zo hoort ie.
the song. vaag intro. later met die beat erbij klinkt goed. top

wat ik van het geheel vind: goed, origineel. funky, jazzy en groovy! er ontbraken een paar kleine dingetjes: een flitsende piano, sax of gitaarsolo, een uptempo nummer en misschien een stukje rap. kwa sound was het helemaal compleet, het arrangen was ook erg goed gedaan (op een paar rare breaks na)
als ik het een cijfer zou moeten geven zou het een 8/10 worden.

bliepbliep
 
The Party Part Of An art Fart
Leuk Intro, arty.

Something Becomes Music
Lekkere breakjes, luchtig. Samples passen goed bij elkaar, leuk die vele verschillende instrumenten die worden gebruikt. Ook zelf gescratchd btw?

Scientific Patterns
Portishead komt meteen in me op, gaaf. Hier hou ik van. Hoor langzaam een orgel erin komen. Jammer dat er niet een overheersende melodie/geluid in zit. Vond het begin goed, later iets minder.

Roots,
Loik intermezzo'tje

Runaway dog,
Weer een gaaf begin, gebruik van scratches erg gaaf (die hond hehe), hoop dat je dat ook zelf gescratchd hebt. Beste tot nu toe vind ik. Zou ik zelf zo ook wel eens opzetten.

Intro One
Lekker experimenteel, muur van ruis.

Jane and me
Arpeggio, wel simpel dacht ik, maar dan valt de arpeggio naar de achtergrond en komt de rest erbij (gaaf bedacht hoor). Fx-scratch met korte delay loik. Gaat over naar een aparte soundscape.

Out of grass
Lekker rustig. Mooi jaren '30 sfeertje. Gaaf die ronddraaiend/pannende getimestretchde tambourin (denk ik). Beetje kort wel.

An uncommon result.
Goede breaks, lekker sloom en traag. Gaat later over naar een snelle jazz, break achtig ding,wat ik wel apprecieer. Dan weer over naar een trager ritme. Vind dit wel een track die er weer uitspringt.

The song.
Bellekes in t begin, weer lekker relaxed. Mooie samples. Naast runaway dog en uncommon result ook een goed nummer.

Chocolat Funk
Swingt goed. Stemmen op de achtergrond passen goed erbij. Funked, maar alles klinkt wel een beetje erg in het midden.

Phaseland
Experimenteel trackje, best goed. In ieder geval lekker creatief. Dan over naar een ruigere break. Deze springt er weer uit!

The Poetry of soul
Beetje veel van het zelfde eigenlijk, kon me niet zo boeien.

Mijn favorieten:
Runaway dog,
An uncommon result,
Phaseland.
 
Wow! Ik had niet gedacht dat ik zo´n uitgebreide verslagen ging te lezen krijgen. 8) Thanks!!
Alle scratches komen idd uit mn rechter pols. Enkel die in Roots niet. Met Roots heb ik niets te maken .. maar ik vind dat patroontje wel interessant.
Iedereen die ernaar luistert vindt dit echt wel goed. Ik heb op het Ninjatune forum ook een link geplaatst en daar waren zo ook zeer enthousiast. Er wou een dj een promo cd en een andere wou alles spelen op de radio :okdan: Ik heb er al bij al helemaal niet lang aan gewerkt. 1 liedje per dag ofzo? Het ging allemaal zeer vlot. Ik heb de goed-bij-elkaar-passende-notentheorie-thread goed gevolgd, maar weinig mee gedaan. Mn drums komen van ouwe plaatjes & uit een akoestische drumkit. Ik heb ook niet zo veel met midi gewerkt. Heb mn MPC als drumstel, bassguitar en multi sampler gebruikt en alles in Ableton live ingespeeld. Dit verklaart de ruis (vooral in "She & I" = jane & me ). Er komt ook smerig veel noise uit mn Ecler tafel die in de Virus gaat. Er zit ook veel live percussie in (tamboerijn, shaker, belletjes, triangle en ook een blokfluit & een dwarsfluit) wat werd opgenomen met een Shure SM58. Ik heb blijkbaar een tekort aan een goede mic pre amp want ik moet het volume van de mic steeds helemaal opendraaien vooraleer het geluid goed hoorbaar is. Komt daar bovenop dat de mic in de Ecler gaat, die ook een pak noise produceert. Plus dan nog de guitar (die als bas gebruikt wordt met Chopitch) die ook de Ecler ingaat. Bij deze de ruisverklaring :D
Mercikes voor het luisteren! :biertje:
 
Laatst gewijzigd:
dit schijfje zou zeker welkom zijn in mijn collectie:)
 
blijkbaar niet dus :)

klinkt zeer lekker.. kheb m in zn geheel beluisterd

artwork is idd vet maar de titel vind ik niet zo geslaagd
 
Alles is zeer goed qua productie, het meeste ook qua muzikale inhoud, vooral de beats zijn echt moddervet bij jou. Titel zou ik ook aanpassen. Succes!
 
Bedankt heren. Veel lof :engel:
Dilago, ik heb geen webspace =( .. Maar binnekort komt dit in orde.
Stellen jullie dan een titel voor?
Mn eerste gedacht was "Phaseland".. Maar ik vind "Very Coold Music" nog wel best CoOl :maffia:
Vinden jullie dit eigenlijkde moeite om naar labels te zenden? Niet echt met de bedoeling om een album uit te brengen maar eerder om optredens te versieren :dj: :dj: ... of wel een album :Z (uiteraard nadat ik mn Phaseland stem in Phaseland opnieuw heb ingezongen/gesproken... want dat klinkt echt voor geen meter)

btw, ik ben de reverb vergeten bij die tracks op Soundclick :stupid .. Een beetje reverb (IR-1) over het geheel doet wonderen! Nu klinken niet enkel de beats moddervet :D
 
phaseland vind ik beter

ik heb zelf labels benaderd via email.. met een sumier bericht + links
of de style bij hen past, zo ja, stuur ik een cd bij interesse..

anders blijf je bezig en komt je demo 9 van de 10 keer in de prullenbak...
 
maar de meeste vragen naar een cd... links is bij de meeste uit den boze. ook via icq uploaden gebeurt wel eens. maar ik opteer toch voor een cdtje
... maaar.... vindt je het de moeite om te zenden?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top