[Trilogie] Goatee and Beret I, II, and the beginning...

Bass heeft een lekkere sound
sax ook
percussie klinkt alsof het ergens om de hoek staat
Mag wel wat harder en dikker
Een lekker duidelijke kick
ik vind de sound van de akkoordjes niet helemaal bij de rest passen, maar dat is denk ik een kwestie van smaak ;)


Overal klinkt het zeker wel lekker, uitwerken!

De 2de is al een stuk beter qua percussie, maar de sounds klinken een beetje erg midi
de akkoordjes klinken wel lekker, maar de bass klinkt een beetje erg plastic


De 3de vind ik het lekkerst
kzou wel de bass sound iets aanpassen, vooral bij de fill klinkt het heel neppig


Verder niet echt mijn smaak van muziek maar het klinkt wel prima denkik :okdan:
 
misschien moet je meer informatie geven waarmee je het gemaakt hebt. soft, hard, sequencer. meer uitleg. en meer deelnemen aan andere forums.
met slechts midi bestanden posten zul je niet echt meer reacties ontlokken ben ik bang.
 
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
misschien moet je meer informatie geven waarmee je het gemaakt hebt. soft, hard, sequencer. meer uitleg. en meer deelnemen aan andere forums.
met slechts midi bestanden posten zul je niet echt meer reacties ontlokken ben ik bang.

Vrij pijnlijk, dat ik altijd zo'n midi-sound heb. :(

Toch maar eens doorlezen. http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_mastering

Ik gebruik alleen maar soft (Fruity Loops. 8~)
 
Origineel geplaatst door Derek Zoolander
Vrij pijnlijk, dat ik altijd zo'n midi-sound heb. :(

Idd, aangezien de melodieen en arrangementen best aardig zijn.

Alleen door een Audio_mastering documentje te lezen kom je er niet.
Geef je basmelodie bijvoorbeeld ook wat volumeveranderingen, (accenten). En probeer geluiden iets uit de maat te programmeren, de sax klinkt bijvoorbeeld te statisch. Ben creatief en ga op zoek naar mooie sax/drum/bass samples voor je arrangementen.
Met fruity loops moet je makkelijk mee uitkomen (software mag geen excuus zijn voor een slechte sound).
 
't beste werkt veel experimenteren.. en als je het goed vindt klinken dan is het zo. niet dingen gaan veranderen omdat anderen het zeggen 8D. :mexico:
 
Ik kom gewoon niet van die 'platte' sound af. Extra reverb, gepiel met stereo en panning, het biedt geen uitkomst. :(
 
Het begint met de source. Neem voor de individuele sounds de mooiste (soft)synths die je hebt. Das het allerbelangrijkste. Shit in is shit out zeggen ze. Bij de meeste mensen is het vaak andersom, een mooi set sounds maar een bagger arrangement (niet bij mijn muziek gan luisteren want daar is het allebei kut :D ). Dus als je de juiste sounds (ervaring) en fx (weer ervaring) en mix (nog meer ervaring) goed hebt dan kunnen deze trackjes heel leuk worden!

R
 
ik heb die laatste geluisterd
sound, fx idd vooral
en het is een beetje "nu komt dit.. en nu datteeh.." , terwijl er ook gave dingen in zitten, dat is jammer vind ik
maar t belangrijkste imo.. de hhats zeker als de rest wat statisch is zouden de hats t wat vettiger kunnen maken
uitwerken die hap!
 
1.

Klinkt erg lekker, voor enkel midi.
Jammer van de sounds.

2.

Erg lekker nummer, wederom zijn het de sounds die het nummer minder maken.
Deze misschien wel een beetje te strak. Einde is niet helemaal lekker.

3.
Hmm, deze vind ik echt een stuk minder dan de eerste 2. Deze klinkt qua arrangement naar mijn idee wel erg standaard. Beetje oude pop muziek uit de jaren 90. Ik weet natuurlijk niet of dit de bedoeling was van het nummer.

Voor betere sounds:

Wat je zou kunnen doen is als je geen andere vsti hebt, de sfz(gratis) vsti downloaden. Hierin kan je namelijk usermade soundfonts inladen. op www.sf2midi.com, kan je na regestratie allerlei usermade soundfonts downloaden. De meeste klinken niet veel beter, maar er zijn er een paar die er boven uitsteken.

Voor een goede gratis sax, kan je de gratis sampletank2 vsti downloaden. Op de website van IK staan gratis geluiden, waaronder een mooie sax.
Deze sax is echt de beste die ik gehoord heb, voor een gratis VSTI

Succes
 
Heel erg bedankt voor de reacties. :)

Even voor de duidelijkheid:

Het zijn geen midi's. Ze klinken (jammer genoeg) wel als midi's, maar dat ligt aan mijn onkunde. :frons: ;{
 
Back
Top