[dubtechno] Sly Dog - 2006-03-14

Beetje veel laag
Persoonlijk vind ik het ook veel te langzaam gaan allemaal
Als ik je niet commentaar wilde geven op je track was ik al lang afgehaakt.

Je nummer komt ook niet 1 keer echt los. Aan het einde lijkt het een beetje alsof er dan eindelijk wat gaat gebeuren, maar dan ist afgelopen.
 
oh ik vind dit wel lekker hoor zo midden in de nacht :)
die geluidjes op de achtergrond mogen af en toe wat meer naar de voorgrond treden.
om toch een minimale variatie te hebben. meer is er niet nodig.


:dj:
 
:koffie: Ook 's ochtends wel te verteren!

Ben 't verder met isnieZot eens, qua achtergrondgeluidjes. Wordt ie NOG lekkerder van, denk ik.



En misschien een BEETJE minder sublaag in de basskick? Maar ken ok aan m'n afluistering hier liggen.


:koffie: en nog maar 1..
 
Beetje basic channel/chain reaction achtig, coole track ik hou van deze stijl. Soms draai je je knopjes net ff te ver uit waardoor het wat schel klinkt zoals op 2:00 en vanaf 5:45. Er gebeurt weinig maar dat is de stijl en wat dat laag betreft idem. Van 4:19 tot 4:44 komt er een pad van de achtergrond naar voren en dat vind ik een van de coolste momenten van de track. Ik heb een chain reaction album 'decay products' van 'varous artists' (volgens mij is het gewoon 1 dude) en die 4de track is ook heel monotoon maar dan verspringt anderhalve miinuut voor het einde iets en hoe vaker je die track luistert hoe meer je je op dat punt gaat focussen.
Het einde van je track vind ik een beetje overdone (ook een beetje schel hier en daar), ik zou het er uit laten en van dat einde een geheel nieuwe (wellicht beatloze)track maken, een intro of outro voor een te realiseren album.
 
Bedankt voor de reacties tot dusver! :okdan:

Cool-T: Ik denk dat het misschien aan deze stijl muziek ligt dat je het te eentonig vind. Ambient/dubtechno is behoorlijk traag en evolueert heel subtiel. De opmerking over het laag kan wel kloppen: heb mijn Genelecmonitors nog niet zo lang dus het is nog wat de vraag hoe het bij andere mensen uit de speakers komt.

Alias: Hartelijk dank voor de vergelijking met Basic Channel / Chain Reaction. Persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van de muziek uit de Maurizio-stal.

De rest ook bedankt voor de reacties. :)

Qua opbouw is het misschien niet alles omdat het een live-jam betreft. IK heb gewoon mijn TR-808 aangezet en een loopje voor de Microwave XT gemaakt en dit vervolgens live getweakt. IK denk dat het ook wat aan de klank van de XT ligt dat ie op een gegeven moment wat schel gaat klinken.

Ik denk dat ik deze track nog maar eens wat verder ga uitwerken. :W
 
Enkele weken terug heb ik de musicstore koeln wat rondgetweaked. Hele relaxte zaak, je krijgt een koptelefoon en je mag synthjes tweaken tot je er bij neervalt. Anyway, uit die virus TI kwam ook wel wat basic channel achtige soundjes, mischien dat je met jouw virus b ook een heel eind kunt komen.
 
Origineel geplaatst door Alias
Anyway, uit die virus TI kwam ook wel wat basic channel achtige soundjes, mischien dat je met jouw virus b ook een heel eind kunt komen.
Oh zeker wel, hoor! Ik heb alleen die XT nog niet zo lang en wilde die eens proberen. :)
 
Dit soort muziek mag ik wel :) Simpele 808, wat vage scapes en een delay, joepie! Wel helemaal para geworden van die stereo delay trouwens...:D


paar puntjes:
- het is misschien net iets TE kaal. Een paar hele kleine geluidjes op de achtergrond die wat subtiel veranderen of zo zouden 't geheel wat interessanter houden
- 't laag in de track is nogal modderig. Ik denk dat je pads wat te veel laag hebben. Die lekkere kick komt nu niet zo fijn door, en da's wel jammer...
 
I dig this stuff!
Lekker flowende chill
Ik weet niet of je saafi brothers kent?
Ook een beetje in deze stijl, check it out
Mis nog wel wat atmosphere geluidjes, kleine tikjes een blobjes in de percussie enzo
Probeer wat meer af te leiden van de herhaling

edit: typo
 
Laatst gewijzigd:
Thanx for the comment, heren! :)

Origineel geplaatst door rendering_rebel
Ik weet niet of je saafi brothers kent?
Saafi Brithers zegt mij niks, ik zal eens op zoek gaan. :W
 
Ik VIND EM LEKKERRR..:D
 
Back
Top